Citat:
Den andra frågan, som du inte kommer på, antar jag är den om frukten? Håller med om att DTK var lite knepigare än vanligt. Brukar även vara min starkaste sida, men gick åt helvete den här gången vilket var lika bra det då jag annars hade stört mig mycket mer på alla ovanligt många slarvfel på KVA som jag gjorde i övrigt. Matten var svårare på så sätt att man inte fick lika många gratispoäng på ffa XYZ som tidigare, tänk typ frågor av typen "Vad är minst av 12/11-11/12, 11/12-12/11, (11/12)/(12/11) och 11/12*12/11" (HT12, liknande frågor tror jag har varit med på nästan alla prov sedan nya HP skapades), "Om 3 äpplen väger lika mycket som 9 päron hur mycket väger då 5 äpplen i päron räknat?" (någon liknande fråga på provet HT11, tror jag), "Vilket av följande påstående är korrekt? 13/0=0, -4<-5, 15^7*15^8>15^15, (-1)^29=-1?". HT11 var ju löjligt enkelt när jag tänker efter och så avrundade man dessutom uppåt. Då om någon gång skulle man ha presterat på topp.
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Då har man nästan återhämtat sig från den bedrövliga gårdagen. Har inte riktigt haft orken att gå igenom provet, men jag har suttit och läst tråden och jag måste ställa en fråga om DTK.
DTK-fråga som handlade om personer i hushåll
Tror det var fråga B som undrade hur många hushåll det fanns totalt under ett visst år, så tror jag frågan gick. DTK har alltid varit min starkaste sida och detta är första gången på typ 5 prov som jag inte förstår hur jag ska få reda på svaret. Fast kanske missade jag nått uppenbart pågrund av stress.
Någon som kan förklara den?
PS. Jag undrar alltid om frågeställarna är stolta över sina finurliga frågor, den om isen t.ex. Riktigt bra fråga, det fanns en annan fråga också som var rolig/bra gjord men minns inte den just nu.
Svår matte overall detta år tyckte jag, verb lättare än tidigare men kanske för jag jobbat på den delen.
DTK-fråga som handlade om personer i hushåll
Tror det var fråga B som undrade hur många hushåll det fanns totalt under ett visst år, så tror jag frågan gick. DTK har alltid varit min starkaste sida och detta är första gången på typ 5 prov som jag inte förstår hur jag ska få reda på svaret. Fast kanske missade jag nått uppenbart pågrund av stress.
Någon som kan förklara den?
PS. Jag undrar alltid om frågeställarna är stolta över sina finurliga frågor, den om isen t.ex. Riktigt bra fråga, det fanns en annan fråga också som var rolig/bra gjord men minns inte den just nu.
Svår matte overall detta år tyckte jag, verb lättare än tidigare men kanske för jag jobbat på den delen.
