2013-04-26, 12:10
  #28057
Medlem
Är det bara jag som är förvånad över att medelvärdet på den kvantitativa delen är högre än på den verbala?
Citera
2013-04-26, 12:10
  #28058
Medlem
http://www.studera.nu/hogskoleprovet/fpn/normeringstabellervaren2013.5.4149f55713bbd9175638 00012406.html
Citera
2013-04-26, 12:11
  #28059
Medlem
...

Visste att jag skulle få dåligt men efter att ha kollat på de senaste normeringstabellerna hade jag iaf hoppats på 0,75-0,8. Hade jag haft tur hade jag kunnat komma in som reserv. Nu blir det 0,65! Det är ju en enorm skillnad! 24/80 på KVA och 43/80 på VERB - jag räknar väl inte fel?

Usch, nästa gång ska jag plugga på riktigt till det himla skitprovet.
Citera
2013-04-26, 12:14
  #28060
Avslutad
Helvete vilket skillnad gentemot förra året. Trodde jag skulle få 1.4 men fick istället 1.3 och därmed har jag ingen chans att komma in på varken mitt 1a-val eller 2a-val...
Surt som fan:/
Citera
2013-04-26, 12:19
  #28061
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DCEriksson
Helvete vilket skillnad gentemot förra året. Trodde jag skulle få 1.4 men fick istället 1.3 och därmed har jag ingen chans att komma in på varken mitt 1a-val eller 2a-val...
Surt som fan:/
hehe jag kommer fan kanske inte in i nått landar nog på 1,2 sökt på lth där lär ju allt ligga på 1,3+ ^^ aja får fösöka med chalmers matematik prov, lite förvånad över att det krävdes 45-47 för att få 1,0 på verbala .
Citera
2013-04-26, 12:21
  #28062
Medlem
Formidees avatar
Tror jag fick 1,95. Missade 2,00 med ett poäng på verb.
Citera
2013-04-26, 12:23
  #28063
Medlem
Verbala delen sänkte mig. Har enligt tidigare normeringstabeller aldrig haft under 1.2 i verbala, har varit på gränsen till 1.3 snarare. Nu får man ju självklart 1.1, suck. 1.8 i kvant och 1.1 i verb. Skammen är påtaglig!
Citera
2013-04-26, 12:24
  #28064
Medlem
Lite kul att läsa om hur många som har höjt sig på verbala och hur lätt den delen var i år. Så ser jag att jag har sänkt mig med 0.3 på verbala.. Rätt pinsamt mtp att jag läser ganska så regelbundet numera (Vilket jag inte gjorde innan förra gången). Försöker mer och får sämre poäng, way to go!
Citera
2013-04-26, 12:26
  #28065
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny.Monsterkuk
Är det första gången du skriver högskoleprovet? Isåfall kommer de inte skapa ett konto åt dig förrän efter resultaten är färdiga.

Jag det är första gången, tack då behöver jag inte vara orolig iaf. Skönt.

63/80 Kvant, 53/80 Verb gab 1,55 precis som enligt förra provets normeringstabell. Rätt nöjd med tanke på att jag har två gånger till på mig innan jag går ut gymnasiet.
Citera
2013-04-26, 12:27
  #28066
Medlem
KungaGubbens avatar
Fan. 1 poäng från 2,0 på kvant. Inte för att jag behöver det, men för sakens skull. Då har man en bra ingångsfras på krogen: "Hej, jag heter X och fick 2,0 på kvant på HP"
Citera
2013-04-26, 12:30
  #28067
Medlem
Formidees avatar
Vad är meningen med att lägga en hel lördag + 300 spänn på ett prov om ens insats inte bedöms rättvist?

Förra året fick 0,13 % 2,00.

I år får 0,0856 % 2,00.

Andelen som får 1,95-2,00 i år är 0,18 % d.v.s. bara aningen högre än de som fick 2,00 föregående år.

Vad fan sysslar de med egentligen?
Citera
2013-04-26, 12:36
  #28068
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formidee
Vad är meningen med att lägga en hel lördag + 300 spänn på ett prov om ens insats inte bedöms rättvist?

Förra året fick 0,13 % 2,00.

I år får 0,0856 % 2,00.

Andelen som får 1,95-2,00 i år är 0,18 % d.v.s. bara aningen högre än de som fick 2,00 föregående år.

Vad fan sysslar de med egentligen?

Folk kanske var aningen bättre i år/lättare prov?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in