2013-04-05, 20:48
Medlem
Fat-Mikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phyrex
Nej, man får inte ha mat / vätska framme under provet. Det står i instruktionerna vad som får finnas framme. Dessutom är det verkligen inte tid till att dricka eller äta. Det är inga nationella prov i gymnasiet där man har ett par decennier på sig.

Det är olika om man får ha med sig vatten eller inte. Det är nog upp till provledaren då alla verkar fått olika instruktioner.

Snart är det dags att sova, ska bli en spännande imorgon!

Verkar som man ej får förtära någonting. Men på ett vis är det fortfarande upp till respektive provledare om denne orkar bry sig. Tror inte vattnet skulle spela någon större roll och kanske till och med sinka som vissa säger.

Lycka till imorgen!
Senast redigerad av Fat-Mike 2013-04-05 kl. 20:53.
Citera
2013-04-05, 20:49
Medlem
Rosen.s avatar
Ni kommer inte behöva dricka något under hela dagen. Möjligtvis kan det vara bra med ett glas vatten på lunchen.

Människor behöver inte dricka hela tiden om man inte lever i tropiska klimat.

Förstår ärligt inte denna "måste dricka hela tiden"-fetischen?

Du klarar dig 10-20 timmar utan att bli uttorkad och utan att dricka vatten.
Citera
2013-04-05, 20:52
Medlem
asdyaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosen.
Ni kommer inte behöva dricka något under hela dagen. Möjligtvis kan det vara bra med ett glas vatten på lunchen.

Sant, men man behöver inte frisk luft efter varje provdel heller. Det kan dock vara mentalt stärkande med både frisk luft och en klunk vatten/lite vatten i ansiktet då och då. Speciellt om man som så många gör, svettas när man skriver ett tidsbegränsat prov.
Citera
2013-04-05, 20:55
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosen.

Testa ligga på 600mg DNP per dag så kommer du vara "ganska" törstig.
Citera
2013-04-05, 20:56
Bannlyst
Tjena!

Bor i Uppsala, men pga dålig planering måste jag hoppa på ett tåg till Stockholm direkt efter högskoleprovet. Måste således ta med mig en kabinväska till provet. Ni som gjort provet förut; tror ni det är OK att komma inrullandes med den, så länge man ställer den ifrån sig i rummet?
Citera
2013-04-05, 20:59
Medlem
Sliskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raf
http://www.studera.nu/hogskoleprovet/provfragorhosten2012/provpass1problemlosningxyz.5.485f1ec213870b672a680 008233.html

uppgift 12 .

Hur tänker ni ?

a=2/b-->b=2/a
b=3/c--->2/a=3/c--->2c=3b gångra allt med 3 för att få 6c
6c=9b

Hoppas att det blev en enkel förklaring, hade själv problem med uppgiften förra året!
Citera
2013-04-05, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swefire
Tjena!

Bor i Uppsala, men pga dålig planering måste jag hoppa på ett tåg till Stockholm direkt efter högskoleprovet. Måste således ta med mig en kabinväska till provet. Ni som gjort provet förut; tror ni det är OK att komma inrullandes med den, så länge man ställer den ifrån sig i rummet?

Ja.
Citera
2013-04-05, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ml9
Ja.

Tack!
Citera
2013-04-05, 21:16
Medlem
Sliskas avatar
Ang förtäring under proven, på mitt provställe har jag mina två gånger fått ha dryck. Det ena provtillfället satt en tjock blond tjej och käkade godis halva provtiden. Jag tror det skiljer sig från provställe till provställe och provledare till provledare
Citera
2013-04-05, 21:22
Medlem
vattenpipskamelens avatar
Ska man ha med sig mat och hamstra i jackan för att sedan äta i pauserna(ifall man inte får äta is salen) eller pallar man hela provet utan mat+vatten? Magen lär ju kurra rejält vid lunchtid och då är det typ 3 timmar kvar
Citera
2013-04-05, 21:23
Medlem
Sliskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m0ffin
I'm sawry...
Det hoppas jag, ett djävla prasslande med rollo-papprena!
Citera
2013-04-05, 21:24
Medlem
Sliskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattenpipskamelen
Ska man ha med sig mat och hamstra i jackan för att sedan äta i pauserna(ifall man inte får äta is salen) eller pallar man hela provet utan mat+vatten? Magen lär ju kurra rejält vid lunchtid och då är det typ 3 timmar kvar
Du får ha med mat, sen är det inte säkert att du får äta maten under proven. Men mellan proven är det självklart att du får äta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in