Det ser inte ut som jag kan övertala bibliotekarien på KB att skanna in alla gamla högskoleprov mot en liten peng..
4:-/sida är det enda alternativet såvida man inte går dit själv och fotar med mobil/kamera..
"Hej!
Priset för en enkel digital bild blir 10 kronor. Dessutom tillkommer en startavgift på 50 kronor. Det blir alltså billigare för dig att välja papperskopior. Jag vet för närvarande inte hur många sidor som det kan röra sig om men det kan jag lätt ta reda på - om detta alternativ ändå kan intressera dig."
Finns det någon här som vill tjäna en liten slant, som har tid knata in på KB och ta bra bilder på alla prov? Blir t.o.m billigare för mig att köpa en tågbiljett till Stockholm enbart för detta bara för att ta bilder istället för att köpa kopiorna. Ett par hundralappar känns det helt klart värt.
Vad tror ni, är det tillåtet att fota proven, eller måste man göra det så att ingen ser?
Om ingen här vill göra det, så kommer jag nog åka upp en dag i framtiden och göra det.
Men om någon här bor nära, och kan tänka sig att lufsa in på KB och ta bilder på alla prov, så betalar jag gärna en peng som tack för arbetet.
Edit: Jag kontrade med att fråga hur många sidor respektive prov låg på

Så om det är någon som är inne på KB nu och ser någon bibliotekarie räkna sidor så vet ni! Jag kanske köper något enstaka prov bara för att se om det är någon stor skillnad.