2012-11-19, 18:31
Medlem
Soulsurfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analgetisk.potens
Jag besitter merparten av dessa. Kan maila. =) Har inte varken HT97 eller HT98 dock.

Edit: De ELF du saknar hittar du här: www.hpprov.se Gratis att bli medlem, sedan är det bara att ladda ned.

Tackar! Bara HT 97 och HT 98 som fattas för mig nu då tror jag, sen "bara" 40 prov till då

Edit: Eller inte.. tydligen har jag flera delar som saknas, blir att sammanställa en riktig lista och se vad som saknas.
Senast redigerad av Soulsurfer 2012-11-19 kl. 18:46.
Citera
2012-11-19, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malmoiten1
Om man kollar på användare som skriver sitt resultat är det förvånandsvärt vad bra folk får. Det är ju statisktiskt visat att det bara var 5,1 % som fick 1,6 eller bättre medan det uppskattningsvis på flashback är 30-50%. Antingen beror det på att alla som fick bra är sådana uppmärksamhets kåta folk. Eller så präglas flashback av mytomani? Själv tror jag att båda spelar roll i detta fall. Men ni som fick bra och vill få det bekräftat får man ju gratulera och hoppas mamma och pappa kommer med en liten present nu efter när ni varit duktiga.

Mvh Realize

Jag tror bara att de sämre inte gärna skriver sitt resultat. Jag vet i alla fall att jag inte skrytit om jag fått typ 0.4.

Men nu när jag har 1.4 kan jag i alla fall konstatera det utan att skämmas - så varför inte? Tror nog de flesta tänker så. Sedan om du vill ha bevis är det bara att inboxa Det är bara att fråga andra flashbackare om bevis, printscreena kan man alltid göra.
Citera
2012-11-20, 13:22
Medlem
intebadsalts avatar
Är jag efter men har man fått tillbaka prov resultatet?
Citera
2012-11-20, 13:35
Medlem
CalebFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intebadsalt
Är jag efter men har man fått tillbaka prov resultatet?

Icke, men imorgon så. Normeringstabellen har däremot kommit om du har kvar ditt kontrollpapper.
Citera
2012-11-20, 15:29
Medlem
BroderDonuts avatar
kan man se någonstans vad medel resultatet är för de som skriver högskoleprovet för första gången?
Citera
2012-11-20, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDonut
kan man se någonstans vad medel resultatet är för de som skriver högskoleprovet för första gången?

Vad jag vet finns där inga officiella källor för det och inga andrahandskällor heller. Medel ligger på drygt 0.9-1.0, så jag skulle gissa runt det.
Citera
2012-11-20, 19:29
Medlem
Är det dumt att sitta en vecka innan provet och nöta? Provet kommer att infalla på min lediga vecka.
Citera
2012-11-20, 19:30
Medlem
Någon som har koll på när man kan gå in och se sitt resultat imorgon?

Läste att resultatsidan skulle öppnas på eftermiddagen men ingen som vet lite mer exakt?
Citera
2012-11-20, 19:49
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLilaSko
Vad jag vet finns där inga officiella källor för det och inga andrahandskällor heller. Medel ligger på drygt 0.9-1.0, så jag skulle gissa runt det.

Borde inte medelvärdet vara något lägre för de som gör provet för första gången? Men det kanske bara är marginellt.
Citera
2012-11-20, 19:58
Medlem
GryningsMytomanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abhz
Är det dumt att sitta en vecka innan provet och nöta? Provet kommer att infalla på min lediga vecka.
Matten kan man absolut lära sig, det är jag övertygad om. Jag själv är rätt bra på matte men när jag kollade igenom gamla prov några dagar innan märkte jag att jag inte visste hur man delade med bråk. Min brorsa lärde mig en ganska enkel princip och vips hade jag 1-2 extra poäng som jag inte hade haft annars.
Sen är det nog bra att öva på gamla prov i allmänhet.
Citera
2012-11-20, 20:08
Medlem
LaBoums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abhz
Börja redan nu istället. Ta 4 timmar på söndagen efter du har städat, strukit kläderna osv och öva på HP. Gör du det så får du ett bra resultat på våren.
Citera
2012-11-20, 20:42
Medlem
GryningsMytomanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malmoiten1
Om man kollar på användare som skriver sitt resultat är det förvånandsvärt vad bra folk får. Det är ju statisktiskt visat att det bara var 5,1 % som fick 1,6 eller bättre medan det uppskattningsvis på flashback är 30-50%. Antingen beror det på att alla som fick bra är sådana uppmärksamhets kåta folk. Eller så präglas flashback av mytomani? Själv tror jag att båda spelar roll i detta fall. Men ni som fick bra och vill få det bekräftat får man ju gratulera och hoppas mamma och pappa kommer med en liten present nu efter när ni varit duktiga.

Mvh Realize
Förutom det alla andra har sagt så är det ju väldigt många människor överlag som har fått bättre än 1.5 om man räknar in alla gamla prov.
Är man glad över sitt resultat är det roligt att dela med sig.
Jag kan också göra det eftersom det retar dig så enormt mycket.
Jag skrev för första gången, får troligtvis 1.65 och är jättenöjd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in