Citat:
Ursprungligen postat av Shaft
Behöver man säga upp sig ifrån sitt liv för att pricka in <1.0 på HP som förstagångsskrivare då jag gärna vill se mig själv som en person med hög potential.
Så vad tror ni, kan man komplettera sina fina behörigheter med ett fint provresultat som färsking, eller kommer jag att drabbas av en resultatschock och depression istället?
Det finns ett enkelt sätt att ta reda på det, och det är att du gör ett prov hemma. Skriv ut det, och var noga med tid och pauser. Kom ihåg att ta ett av de allra senaste proven då det har förändrats.
Jag har skrivit två "skarpa" högskoleprov och tre, fyra hemma. Jag har aldrig diffat mer än 0.1 från det resultat jag senare skrivit.
Det är viktigt att du gör det här. Du identifierar dina problemområden och kan satsa tiden som är kvar till provet till att plugga på de delar du har problem med. Många har en ganska ojämn begåvningsprofil och kan tappa enormt mycket på provet för att man inte har repeterat t.ex. gymnasiematten på ett korrekt sätt.
Kan rekommendera HPGuiden-hemsidan för plugg, jag höjde mig 0.2 med hjälp av den till ett högt resultat.