2012-10-28, 16:33
Medlem
paprikaflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumblewhore
vad menar du med att elf kommer tas bort? Varför skulle de ta bort det?
jag vet faktiskt inte, men de tar alltid bort ELF. tittar man på gamla prov finns elf aldrig med tex. någon som vet får gärna förklara varför.
Citera
2012-10-28, 16:36
Medlem
Skrev provet för första gången och skrapade ihop 108 (55+53) poäng, vilket väl borde bli ca 1,4?

Hade inte pluggat något speciellt inför årets prov. Hur mycket plugg tror ni krävs för att jag ska lyckas höja mig ett par/något steg till våren?

I vilket fall, kul att ha testat på det! Kommer garanterat skriva det fler gånger!
Citera
2012-10-28, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paprikaflickan
jag vet faktiskt inte, men de tar alltid bort ELF. tittar man på gamla prov finns elf aldrig med tex. någon som vet får gärna förklara varför.

Upphovsrättsliga skäl.
Citera
2012-10-28, 17:07
Medlem
anoxics avatar
Första gången även för mig => 115 poäng (59+56).
Vad kan det generera enligt årets normeringstabell tro?
Har övat lite sporadiskt genom appar och liknande, planerar dock att
plugga 4 real inför nästa.
Citera
2012-10-28, 17:11
Medlem
Drdeoos avatar
När får man reda på högskoleprovet?
Citera
2012-10-28, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soulsurfer
Antar att du hade matematik A + B när du fick 1.1? Nyfiken.. Det känns som att matematik A borde göra mer nytta än matematik B? Eller får man lära sig mycket användbart i B-kursen? Känns som att det är mest den första kursen, men jag vet inte då jag är bara halvvägs in i matte 1b. Ska kolla in Khan Academy. Ska även fråga mitt lokala bibliotek om dom kan börja prenumerera på The Economist.

Ja, när jag fick 1,1 hade jag Matte A och B (i Matte B fick jag 12 poäng på nationella, där 12 poäng var gränsen för godkänt). Har även läst Matte C och D sen dess, men den matten va inte speciell användbart (bruka dyka upp nån Trig-fråga på HP, men inte mer än en).
Citera
2012-10-28, 17:14
Medlem
Jag känner igen mig själv oerhört mycket i din beskrivning. Låter precis som när jag var 18. Smart och lat.

Som tur är är högskoleprovet inget större problem för såna som oss, det är bara att göra några prov hemma innan det är dags så kan du räkna med ett resultat över 1.5.

Får du inte ens det även om du inte lyckats förbereda dig så mycket som du ursprungligen tänkte/sov dåligt/var bakis/annan ursäkt får du nog ompröva första delen i beskrivningen.
Citera
2012-10-28, 17:23
Medlem
Fick 71/80 på verbala och 56-61/80 på KVA, missade att föra över vad jag svarat på 5 KVA-frågor. Hoppas på 1,8, vilket det är enligt vårens normeringstabell, utan de 5 ovissa poängen.
Citera
2012-10-28, 17:31
Medlem
En del verkar undra hur olika personer har höjt sig så jag tänkte berätta min historia.
Citera
2012-10-28, 17:39
Medlem
Lekmands avatar
Jag har försökt söka i denhär tråden och ber om ursäkt ifall detta pratats om tidigare.

Provpass 1 KVA
Uppgift 23
http://studera.nu/hogskoleprovet/hog...680008276.html

Fyra stugor som ligger i de fyra olika väderstrecken. Färgerna på stugorna är gul, blå, röd och grön.
I vilket väderstreck ligger den gula stugan?

1) Säger:
Syd
grön
blå
röd
Norr

2) Blå ligger i öst.

-

Facit vill få det till att man kan lösa uppgiften med 1) och 2). Jag säger att man inte kan lösa uppgiften alls.

Ty att säga att grön ligger mer syd än blå (stugan i öst), betyder inte automatiskt att grön har väderstrecket syd. Grön kan lika mycket vara stugan i väst, men fortfarande ligga mer syd än blå. Alltså kan man inte veta vilket väderstreck blå ligger i (och inte röd heller). Alltså kan man inte säga vilket väderstreck som blir över för den gula stugan.

Eller har jag missat något?
Citera
2012-10-28, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Jag har försökt söka i denhär tråden och ber om ursäkt ifall detta pratats om tidigare.

Provpass 1 KVA
Uppgift 23
http://studera.nu/hogskoleprovet/hog...680008276.html

Fyra stugor som ligger i de fyra olika väderstrecken. Färgerna på stugorna är gul, blå, röd och grön.
I vilket väderstreck ligger den gula stugan?

1) Säger:
Syd
grön
blå
röd
Norr

2) Blå ligger i öst.

-

Facit vill få det till att man kan lösa uppgiften med 1) och 2). Jag säger att man inte kan lösa uppgiften alls.

Ty att säga att grön ligger mer syd än blå (stugan i öst), betyder inte automatiskt att grön har väderstrecket syd. Grön kan lika mycket vara stugan i väst, men fortfarande ligga mer syd än blå. Alltså kan man inte veta vilket väderstreck blå ligger i (och inte röd heller). Alltså kan man inte säga vilket väderstreck som blir över för den gula stugan.

Eller har jag missat något?

Nja de tar det som att om någonting ligger till syd om öster...så ligger det i söder. De tar alltså för givet att väst och öst ligger på samma breddgrad liksom
Citera
2012-10-28, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nightwolfer
vad fick du i diverse delat i vt jämfört med ht?

i våras:

verbal:0,4
kvant:1.0

nu i höstas:

verbal:1.1
kvant:1.4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem