2012-10-27, 13:28
  #22837
Medlem
keluars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sara.nillson
jasså? jag trodde läraren skulle komma och ta provet och ogiltighets förklara det. så direkt efter det provet då? och inte på slutet av dagen? din svar var lite luddig.

Det enda som annars framgår är att hela provet stryks om du fuskar, så jag skulle utgå från att du får det allvarliga snacket först när hela provet är klart (i avskräckningssyfte), men jag vet inte så klart. Hur ska du fuska? Med mobilen eller kika på andras svar? Tänker att man knappt hinner fuska...

Citat:
Ursprungligen postat av Zlanek
Enormt skönt att bo 50 meter bort från skolan jag skriver provet. Njuter verkligen nu när man kan bajsa ostört och samla sig för nästa provdel

+1
Citera
2012-10-27, 13:29
  #22838
Medlem
Fan vad nice att detta var test, blev klar 30 min innan men var extremt osäker
Citera
2012-10-27, 13:30
  #22839
Medlem
Mr.Kobayashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keluar
Det enda som annars framgår är att hela provet stryks om du fuskar, så jag skulle utgå från att du får det allvarliga snacket först när hela provet är klart (i avskräckningssyfte), men jag vet inte så klart. Hur ska du fuska? Med mobilen eller kika på andras svar? Tänker att man knappt hinner fuska...



+1

Tycker snarare tvärt om, det är extremt enkelt att fuska speciellt genom att titta på andras prov. Kanske beror på att min provvakt sitter med telefonen men ändock. Inga skärmar eller dylikt i mitt klassrum.
Citera
2012-10-27, 13:32
  #22840
Medlem
zala's avatar
Är hela provdelen testet och räknas inte eller är det bara ett par frågor?
Citera
2012-10-27, 13:33
  #22841
Medlem
Mr.Kobayashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zala'
Är hela provdelen testet och räknas inte eller är det bara ett par frågor?

Ingen del av testdelen påverkar resultatet.
Citera
2012-10-27, 13:33
  #22842
Medlem
FooFighterss avatar
Vafan var tredje delen bara test? Min bästa del ju. Aja nu ska jag gå och sprutlacka skolans toa!
Citera
2012-10-27, 13:34
  #22843
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lupizza
Då har jag inget bevis. Och ifall jag skriver att jag sa hej här eller vilken färg hans tröja har kan han ju bara förneka det. Och vem tycker ni är mest trovärdig, nånrandom snubbe med 30 inlägg eller "han där utbildningsgurun som är kändis här"?
Varför skulle jag förneka det? Har ju outat mig för flera på fb o även träffat fbare. Beskriv hur jag ser ut o låt eradico eller Iamaloser bedöma om det är jag annars.
Citera
2012-10-27, 13:34
  #22844
Medlem
Keyness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kobayashi
Tycker snarare tvärt om, det är extremt enkelt att fuska speciellt genom att titta på andras prov. Kanske beror på att min provvakt sitter med telefonen men ändock. Inga skärmar eller dylikt i mitt klassrum.

Beror mycket på vart man gör det. Nu är det under ordnade former med vakter som är utspridda i salen tex. I småkommunen jag gjorde dem förr i var det dock inte så, och folk satt nära varandra.

Har haft en massa polare som fuskat på det sättet där. En snubbe fick 1.0.
Citera
2012-10-27, 13:34
  #22845
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kobayashi
Tycker snarare tvärt om, det är extremt enkelt att fuska speciellt genom att titta på andras prov. Kanske beror på att min provvakt sitter med telefonen men ändock. Inga skärmar eller dylikt i mitt klassrum.
Fast du kan riskera att fuska genom att tjyvtitta på ett av 0.0 poängsstolpskotten
Citera
2012-10-27, 13:35
  #22846
Medlem
keluars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kobayashi
Tycker snarare tvärt om, det är extremt enkelt att fuska speciellt genom att titta på andras prov. Kanske beror på att min provvakt sitter med telefonen men ändock. Inga skärmar eller dylikt i mitt klassrum.

Kom precis på att bänken framför mig är tom, kan vara därför. Självklart borde var vara lätt att fuska eftersom det är flervalsalternativ (lättare att se på avstånd än text).

Men i vilket fall som helst, skulle det vara så så gissar jag att tentavakten gör en anteckning, och sedan jämförs svaren från de två inblandade personerna. Svårt att få fram hållbart bevis men ändå.
Citera
2012-10-27, 13:36
  #22847
Medlem
Mr.Kobayashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -ETR-
Fast du kan riskera att fuska genom att tjyvtitta på ett av 0.0 poängsstolpskotten

Absolut men hursom är det lätt att se andras svar, om man är HELT lost på en uppgift är det ju bara att titta. Tyvärr har jag blivit placerad bredvid en 100kg tung dam som tjuväter något som jag tror är pepparkaksdeg ur sin väska. Kanske bäst det egentligen.
Citera
2012-10-27, 13:39
  #22848
Medlem
zala's avatar
quOTE=Mr.Kobayashi]Ingen del av delen påverkar resultatet.[/quote]
Ah, synd. Kände verkligen att det gick bra på den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in