2012-03-25, 21:10
  #18049
Medlem
eradicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katten142
Jag förstår ärligt talat inte varför det inte skulle kunna finnas t.ex 50 spår, eller 500 spår, istället för 5 spår.

Eller jo förresten, tror jag kom på det nu när jag skrev. Det står ju i frågan VILKET spår tåget går ifrån, vilket antyder på att endast ett spår är det rätta? Annars så skulle det ju kunna vara 10 spår som är rätt och 40 spår som är fel. Sannolikheten att hon tar rätt spår är ju då 0,2.

Det är väl egentligen tämligen understått att det oftast bara går ett tåg från varje spår vid en viss tidpunkt?
Citera
2012-03-25, 21:11
  #18050
Medlem
GROTTULFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Released
Har någon lust att förklara varför fråga 18 på LÄS ska vara D? Tycker B verkar mer rätt?

Konstruktionen av den ”icke-svenska” maten bildar det bollplank emot vilket Metzger menar att det ”svenska” köket eller mattraditionen hela tiden förhåller sig"

Den meningen tycker jag förklarar svarsalternativ ganska bra.
Citera
2012-03-25, 21:21
  #18051
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Released
Har någon lust att förklara varför fråga 18 på LÄS ska vara D? Tycker B verkar mer rätt?

Han använder ju faktiskt inte "icke-svensk" matkultur som en direkt förklaringsfaktor utan de förklaringsfaktorer som nämns är till det ökade intresset för "icke-svensk" matkultur (om du nu tänker på stycket där det står om förklaringsfaktorer).

"Metzger visar dock med eftertryck att detta inte är en fråga om bristande fokus, utan om att det ”andra” är en avgörande del av konstruktionen av det ”svenska”. I stycket därefter använder han den "icke-svenska" matkulturen som jämförelseobjekt när han visar hur den historiskt påverkat svensk matkultur.

Edit: Läste dock texten lite slarvigt så jag kan vara ute och cykla
Citera
2012-03-25, 21:24
  #18052
Medlem
22/22 på nog på 30 min, alltså 20 min över. Yeah buddy! Hoppas det går bra i år.
Citera
2012-03-25, 21:25
  #18053
Medlem
Hur ska ni lägga upp tiden som är kvar? Jag tänkte köra ett prov imorgon, ett prov på tisdag, ett prov på onsdag och ett prov på torsdag, vila fredag och sen riktiga på lördag.
Citera
2012-03-25, 21:27
  #18054
Medlem
eradicos avatar
Fyfan vad nervös jag börjar bli gubbar. Till en början kändes det bra men just nu känner jag mig stressad. Borde ha pluggat mer på KVA än vad jag gjort.
Citera
2012-03-25, 21:34
  #18055
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Fyfan vad nervös jag börjar bli gubbar. Till en början kändes det bra men just nu känner jag mig stressad. Borde ha pluggat mer på KVA än vad jag gjort.
Ös på. Du har tid än Du får en hel del gratispoäng på att bara kunna t ex geometriska formler, faktorisering m m.
Citera
2012-03-25, 21:36
  #18056
Medlem
eradicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Ös på. Du har tid än Du får en hel del gratispoäng på att bara kunna t ex geometriska formler, faktorisering m m.
Jo jag vet. Gjorde ett gammalt prov nu (övningsprovet från innan förra provet) och fick väl runt 15/20, d vs 75%. Ett helt okej resultat men är ändå nervös. Hoppas att mitt NOG pluggande ger resultat.
Citera
2012-03-25, 21:36
  #18057
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Fyfan vad nervös jag börjar bli gubbar. Till en början kändes det bra men just nu känner jag mig stressad. Borde ha pluggat mer på KVA än vad jag gjort.

Denna klyscha är sann men kanske uttjatad. Vad ger det att du stressar upp dig över något du inte kan förändra? Ta det lugnt och fokusera inte så mycket på att det kommer gå skit utan slappna av och tänk positivt. Om du känner att du har pluggat för lite KVA ta de resterande dagarna till att köra igenom det då?

Om du nu pluggat för lite och det går dåligt får du väl lära dig av det och plugga mer nästa gång.

Citera
2012-03-25, 21:36
  #18058
Medlem
eradicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Ös på. Du har tid än Du får en hel del gratispoäng på att bara kunna t ex geometriska formler, faktorisering m m.
Jo jag vet. Gjorde ett gammalt prov nu (övningsprovet från innan förra provet) och fick väl runt 15/20, d vs 75%. Ett helt okej resultat men är ändå nervös. Hoppas att mitt NOG pluggande ger resultat.
Citera
2012-03-25, 22:03
  #18059
Medlem
Coopahs avatar
Var inte nervösa gott folk. Det går som det går. Förbered dig så gott du kan f.o.m nu om du nu oroar dig
Citera
2012-03-25, 22:17
  #18060
Medlem
the-gafferrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eradico
Jo jag vet. Gjorde ett gammalt prov nu (övningsprovet från innan förra provet) och fick väl runt 15/20, d vs 75%. Ett helt okej resultat men är ändå nervös. Hoppas att mitt NOG pluggande ger resultat.

Var hittade du övningsprovet från höstprovet? Visst fanns det XYZ/KVA? Hur många uppg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in