2019-04-19, 01:09
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Ja, det var kanske förhastat att säga att själva byggställningarna satts i brand (även om det inte är omöjligt om de dränks in ordentligt i rätt vätska). Man har ju dock direkt tillgång till spiran från ställningarna och kan sätta fjutt på den direkt. Om du kollar hur det ser ut från 19:05 så är branden väldigt koncentrerad runt spiran. Jag tror att busungarna på taket är inblandade på ett eller annat sätt. Även om branden startade inuti spiran så kan väl detta göras utifrån, eller? Fattar inte riktigt hur Aftonbladets "scoop" om fotografier motbevisar något av detta, men förklara gärna.

Ja alltså dom ser var branden startar och när, och det är i botten av spiran och man kan se att röken uppstår där enligt utredarna, så motbevisar det enligt mig yttre påverkan av dina ställningsbyggare som är på filmen.

Ställningarna hade dessutom larm, rörelsesensorer som hade larmat ifall någon varit där olovligen.

Jag hade gärna velat veta om den där klockan på webkameran verkligen gick rätt. Har du någon info om det?
Citera
2019-04-19, 01:13
Citat:
Ursprungligen postat av sonny crocket
Ja vad bra att de satte upp en kamera just där. Och bara timmar innan det hände också. Och att de kom på det nu till slut också, de hade ju nästan ha glömt den. Det var ju jättebra. Nu behöver vi inte tänka mer på det här längre. "Move on, there's nothing to see here!"

Eller hur? Fan vad pwnade vi foliehattar blev nu. Fan vad dum jag känner mig. Jag ska aldrig mer skriva här igen.

Kortslutning säger de nu helt plötsligt. Undrar hur den uppstod i så fall.
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-04-19 kl. 01:23.
Citera
2019-04-19, 01:14
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Ja alltså dom ser var branden startar och när, och det är i botten av spiran och man kan se att röken uppstår där enligt utredarna, så motbevisar det enligt mig yttre påverkan av dina ställningsbyggare som är på filmen.

Ställningarna hade dessutom larm, rörelsesensorer som hade larmat ifall någon varit där olovligen.

Jag hade gärna velat veta om den där klockan på webkameran verkligen gick rätt. Har du någon info om det?

Men hur uppstod denna kortslutning det nu talas om?

Det här känns ungefär lika trovärdigt som "magic bullet" tramset angående Kennedy-mordet. Har de verkligen blivit så här lata och klantiga med sina psyops nu alltså?

Fy fan vad larvigt. Det här ger ju mig bara mer vatten på kvarn ju.
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-04-19 kl. 01:20.
Citera
2019-04-19, 01:26
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg

Så branden startade definitivt i botten av spiran (enligt Aftonbladet)? Kan man tänka sig att busungarna i så fall kastat in något genom spirans många öppningar? Molotov Cocktails och dylikt?

Webkameraklippen är från början här ifrån:

https://www.viewsurf.com/univers/vil...ale-notre-dame

Där en minut fångas kl. XX:05 varje timme. Den har bara arkiv ett dygn bakåt men klippen på YT stämmer överens med klippen som fanns där 15/4.
Citera
2019-04-19, 01:30
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Så branden startade definitivt i botten av spiran (enligt Aftonbladet)? Kan man tänka sig att busungarna i så fall kastat in något genom spirans många öppningar? Molotov Cocktails och dylikt?

Webkameraklippen är från början här ifrån:

https://www.viewsurf.com/univers/vil...ale-notre-dame

Där en minut fångas kl. XX:05 varje timme. Den har bara arkiv ett dygn bakåt men klippen på YT stämmer överens med klippen som fanns där 15/4.

När dom säger att allt pekar på en kortslutning efter att ha sett bilderna så blir jag ju väldigt tveksam till ett regn av Molotov cocktails. Men jag ska väl lugna mig tills vi sett bilderna dom pratar om. Kanske står en taliban mitt i spiran och det regnar molotovs i bakgrunden när väl bilderna släpps.

Nu sömn, på återseende
Citera
2019-04-19, 03:33
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Det stämmer nog ja! Att den svarta figuren står bredvid den kolumnen. Håller även med om att figuren ser lite för solid ut för att vara en skugga. Dock tycker jag att den är lite mindre solid och svart i början av 18:05-minuten än mot slutet av minuten, vilket eventuellt talar emot att det är en mänsklig figur? Har även försökt att zooma in och stabilisera på just den "figuren" för att se om den rör på sig, men mitt program pallar inte trycket och hänger sig när jag försöker. Man kan bli konspiratorisk för mindre.

OK, då har vi fastställt att vem det nu är, om det är en människa, så står denne till höger om byggställningspelaren klockan 18:05 som jag länkade till, och som de andra två fotona ringar in. Ja, den svarta figuren är både för solid och för bred för att vara en skugga. En skugga kan ju inte uppkomma av så lite skuggande fysisk massa som pelaren själv är. Speciellt inte om objektet inte har solida väggar som skymmer solljuset åt höger. Pelaren är ju som ett skelett av metallstavar som solljuset skiner igenom. En skugga kan inte heller ändra sig nämnvärt under 1 minuten. Solen hinner inte passera på himlen så snabbt för att man ska kunna se det. Däremot ser man andra skuggor på t ex katedralens tak om man jämför 16:05, 17:05 och 18:05. Men då har det ju passerat en hel timme emellan varje ögonblick.

Jag har som sagt zoomat in den här figuren, både video och stillbilder, på en 24-tums skärm och jag anser personligen att det är en människa som rör på sig. Små huvudrörelser, ibland står ryggen ut lite och ibland armarna. Det är så otroligt oturligt att den här webbkameran endast spelat in 1 minut varje timme. Tänk och ha en film från taket från just 18:05 till minst 18:50.
Citera
2019-04-19, 04:28
Medlem
sonny crockets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Kortslutning säger de nu helt plötsligt. Undrar hur den uppstod i så fall.
Då borde väl en säkring löst ut? Och såvida inte apparaten som fått kortis låg på en helt egen säkring så måste strömmen gått för fler saker? Borde inte den som undersökte första larmet märkt att strömmen gått där?
Citera
2019-04-19, 07:00
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ställningsbyggarspåret lägger vi inte ned förrän du kan förklara varför det står en farbror på byggställningen i 18:05-klippet, då alla byggare enligt uppgift var hemgångna.

Visst. Men nu har vi fått klarhet i 17.05: ställningsbyggare
och gulvästen senare på ena tornets balkong: brandman

18.05: Jag vet inte. Jag vet inte ens om det rör sig om en person.
Citera
2019-04-19, 11:17
Medlem
farbror Svens avatar
Det är intressant att Kreml-pressen kör Gula väst-spår och Islamist-spår, såsom konsporatoriker, ty i dessa världar finns inte slumpen.
Citera
2019-04-19, 11:34
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du behöver ju inte låtsas svara om du inte tänker bemöta det jag skriver..
Det jag frågade var:
Om Macron ville ena folket hade det väl varit naturligare att hitta någon/något att skylla på (en terrorgrupp, en trasig värmefläkt, en torr gammal elkoppling, en sinnessjuk präst etc) än att gå ut med att man inte vet vad det är som har hänt?

Hade det varit planerat hade man väl även planerat orsak?
– Det som är "hafsigt" är i sånt fall förstås att inte ha planerat något att förena folket emot, en orsak. Att säga att vi vet inte vad som hänt men det var nog en olycka, ger ju inte en bild av att här har vi nått ett avslut - nu kan vi tillsammans gå vidare och bygga det som en gång var! Marche!

Det första larmet gick för övrigt mer än 20 minuter tidigare men avfärdades som falsklarm. När larmet sedan gick igen och man såg lågor utrymdes byggnaden - det var en mässa som pågick - om än ej särskilt välbesökt, så nej - det var inte stängt och utrymt (vad nu det skulle ha för betydelse - men du verkar ju ha fastnat för detta...).
Jag förstår mig inte på dig.
Varför frågar du efter sådant som du redan fått svar på ???
Och varför fortsätter du att ställa Samma fråga, om och om igen - när du, som sagt, redan fått svar på den.
Svaret har ju inte bara Jag gett, utan - som jag skrev i första inlägget redan - så redogjorde jag ju bara för vad Macron själv hade sagt.
Och det som de involverade åklagare och brandmän och poliser, osv, själva hade sagt.

Det var alltså inte Jag som kom med några "tolkningar."
Och det ver du också.
Jag redogjorde för vad de inblandade själva hade sagt.

Men som sagt så vet du ändå redan allt detta.
et hindrar dig emellertid inte från att fortsätta ropa Nej, nej, nej och nej.
Citera
2019-04-19, 11:48
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Visst. Men nu har vi fått klarhet i 17.05: ställningsbyggare
och gulvästen senare på ena tornets balkong: brandman

18.05: Jag vet inte. Jag vet inte ens om det rör sig om en person.

Det är ju just det du har fått i uppgift att ta reda på, genom att titta noga kl. 18:05 på denna:

https://youtu.be/kSAlPvIOf94

Att någon är ställningsbyggare utesluter för övrigt inte att de anlägger bränder både på jobb och på fritid.
Citera
2019-04-19, 12:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Jag förstår mig inte på dig.
Varför frågar du efter sådant som du redan fått svar på ???
Och varför fortsätter du att ställa Samma fråga, om och om igen - när du, som sagt, redan fått svar på den.
Svaret har ju inte bara Jag gett, utan - som jag skrev i första inlägget redan - så redogjorde jag ju bara för vad Macron själv hade sagt.

Därför att du uppenbarligen inte förstod frågan - jag har inte ifrågasatt att Macron sagt att han vill ena folket, och använder situationen för detta... Det jag ifrågasätter är logiken i det föreslagna tillvägagångssättet med en påstått false flag utan utpekade gärningsmän.

Citat:
Och det som de involverade åklagare och brandmän och poliser, osv, själva hade sagt.
Om du menar att de skulle ha uttalat sig säkert om brandorsaken så väntar jag fortfarande på att du visar det - som jag istället citerade uttalanden från åklagare så har de endast uttalat sig om vad de fann sannolikt för tillfället...

Citat:
Det var alltså inte Jag som kom med några "tolkningar."
Och det ver du också.
Jag redogjorde för vad de inblandade själva hade sagt.
Inte? - då tittar vi på vad du skrev:
Ja, vi ska heller inte glömma att alla de franska "experterna," från åklagare till brandmän med bestämdhet förklarat att branden minsan inte alls var anlagd - redan före elden slutat brinna.
Hur kunde de veta något sådant utan att först ha undersökt liksom ???
Och så ber vi än en gång om dina källor för detta påstående.

Citat:
Men som sagt så vet du ändå redan allt detta.
et hindrar dig emellertid inte från att fortsätta ropa Nej, nej, nej och nej.
Jag har inte ropat någonting, jag har själv inte dragit någon som helst slutsats kring huruvida branden var anlagd eller ej - jag har inte ens uttalat mig i frågan. Däremot ifrågasätter jag t.ex. dig när du kommer med påståenden som verkar vara just "tolkningar" framförda som sanningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in