Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Du behöver ju inte låtsas svara om du inte tänker bemöta det jag skriver..
Det jag frågade var:
Om Macron ville ena folket hade det väl varit naturligare att hitta någon/något att skylla på (en terrorgrupp, en trasig värmefläkt, en torr gammal elkoppling, en sinnessjuk präst etc) än att gå ut med att man inte vet vad det är som har hänt?
Hade det varit planerat hade man väl även planerat orsak?
– Det som är "hafsigt" är i sånt fall förstås att inte ha planerat något att förena folket emot, en orsak. Att säga att vi vet inte vad som hänt men det var nog en olycka, ger ju inte en bild av att här har vi nått ett avslut - nu kan vi tillsammans gå vidare och bygga det som en gång var! Marche!
Det första larmet gick för övrigt mer än 20 minuter tidigare men avfärdades som falsklarm. När larmet sedan gick igen och man såg lågor utrymdes byggnaden - det var en mässa som pågick - om än ej särskilt välbesökt, så nej - det var inte stängt och utrymt (vad nu det skulle ha för betydelse - men du verkar ju ha fastnat för detta...).
Jag förstår mig inte på dig.
Varför frågar du efter sådant som du redan fått svar på ???
Och varför fortsätter du att ställa Samma fråga, om och om igen - när du, som sagt, redan fått svar på den.
Svaret har ju inte bara Jag gett, utan - som jag skrev i första inlägget redan - så redogjorde jag ju bara för vad Macron själv hade sagt.
Och det som de involverade åklagare och brandmän och poliser, osv, själva hade sagt.
Det var alltså inte Jag som kom med några "tolkningar."
Och det ver du också.
Jag redogjorde för vad de inblandade själva hade sagt.
Men som sagt så vet du ändå redan allt detta.
et hindrar dig emellertid inte från att fortsätta ropa Nej, nej, nej och nej.