2019-04-19, 12:22
Medlem
rostigamazons avatar
Tror man vill utplåna det gamla Franska, för att lansera det mer invandrarvänliga Frankrike, tror vi kommer få se många liknande bränder framöver.
Citera
2019-04-19, 12:32
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Därför att du uppenbarligen inte förstod frågan - jag har inte ifrågasatt att Macron sagt att han vill ena folket, och använder situationen för detta... Det jag ifrågasätter är logiken i det föreslagna tillvägagångssättet med en påstått false flag utan utpekade gärningsmän.

Om du menar att de skulle ha uttalat sig säkert om brandorsaken så väntar jag fortfarande på att du visar det - som jag istället citerade uttalanden från åklagare så har de endast uttalat sig om vad de fann sannolikt för tillfället...

Inte? - då tittar vi på vad du skrev:
Ja, vi ska heller inte glömma att alla de franska "experterna," från åklagare till brandmän med bestämdhet förklarat att branden minsan inte alls var anlagd - redan före elden slutat brinna.
Hur kunde de veta något sådant utan att först ha undersökt liksom ???
Och så ber vi än en gång om dina källor för detta påstående.

Jag har inte ropat någonting, jag har själv inte dragit någon som helst slutsats kring huruvida branden var anlagd eller ej - jag har inte ens uttalat mig i frågan. Däremot ifrågasätter jag t.ex. dig när du kommer med påståenden som verkar vara just "tolkningar" framförda som sanningar.
Ja, det är Precis det som du borde lära dig, att de inlägg du läser här på Flashback inte nödvändigt vis måste vara "framförda som sanningar" - utan istället Diskussionsunderlag.

Du vet, sånt som man kan sitta och Prata om.
Detta Är ju faktiskt just ett Diskussionsforum.
Inte ett slags "Wikipedia."

Det som användare skriver, det är ämnat att utgöra just diskussionsunderlag, och inte oomkullrunkeliga sanningar för Wikipedia-artiklar.

Det du, tex, hade kunnat skriva i ett svar till tex mig, hade tex kunnat vara något i stil med följande:
- "Jag tänker mig att om en stat medvetet försökt påverka opinionen med hjälp av en brand, i syfte att försöka ena folket, så borde de väl måla upp en tydlig Fiende isf."

Och det hade varit en Helt Legitim invändning och fråga.

Svaret jag isf hade gett dig hade varit att - "Så hade man säkert kunnat göra om man velat det. Men det Macron sa var ju just att folket skulle enas kring själva Återuppbyggnanden, och inte enas i hat mot någon fiende.
Macron ville inte driva upp något hat mot någon fiende, han ville bara få folket att sluta bråka på gator och torg, för att istället tänka på Frankrike och börja jobba tillsammans.
Jag skulle dessutom vilja påstå att det hade varit djupt Oansvarigt av Macron att försöka driva upp Ännu Mera Hat och Osämja, Splittring än vad det redan är i Frankrike.
Dvs det hade varit kontraproduktivt att peka ut någon fiende
."

---

Förstår du?
Det var ett exempel på hur en Fruktbar diskussion mellan dig och mig Hade kunnat se ut.
Där det primära handlat om att samtala, och inte bara gapa om att "du har feeeeeel."
Citera
2019-04-19, 12:49
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Det är ju just det du har fått i uppgift att ta reda på, genom att titta noga kl. 18:05 på denna:

https://youtu.be/kSAlPvIOf94

Att någon är ställningsbyggare utesluter för övrigt inte att de anlägger bränder både på jobb och på fritid.

Jag gjorde en enkel animerad gif som visar att den misstänkta personen med största sannolikhet är en helt vanlig skugga som sammanfaller med alla andra skuggor som uppstår under den passerade timmen 17-18.

https://imgur.com/a/XGeHGKb
Citera
2019-04-19, 12:51
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
Jag gjorde en enkel animerad gif som visar att den misstänkta personen med största sannolikhet är en helt vanlig skugga som sammanfaller med alla andra skuggor som uppstår under den passerade timmen 17-18.

https://imgur.com/a/XGeHGKb

Strålande, tack! Även lite synd - hade blivit rätt så fäst vid den figuren
Citera
2019-04-19, 13:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Ja, det är Precis det som du borde lära dig, att de inlägg du läser här på Flashback inte nödvändigt vis måste vara "framförda som sanningar" - utan istället Diskussionsunderlag.
Det när jag fullt medveten om - det är därför jag försöker ställa frågor och diskutera - men av många användare bemötts man ju bara av ilska, idiotförlklaringar och en fullständig ovilja att besvara frågor och förklara vad t.ex. du menade..

Citat:
Det som användare skriver, det är ämnat att utgöra just diskussionsunderlag, och inte oomkullrunkeliga sanningar för Wikipedia-artiklar.
Det du, tex, hade kunnat skriva i ett svar till tex mig, hade tex kunnat vara något i stil med följande:
- "Jag tänker mig att om en stat medvetet försökt påverka opinionen med hjälp av en brand, i syfte att försöka ena folket, så borde de väl måla upp en tydlig Fiende isf."
Det jag skrev var:
Om Macron ville ena folket hade det väl varit naturligare att hitta någon/något att skylla på (en terrorgrupp, en trasig värmefläkt, en torr gammal elkoppling, en sinnessjuk präst etc) än att gå ut med att man inte vet vad det är som har hänt?
Hur menar du att detta skiljer sig nämnvärt från ditt eget förslag??

Citat:
Och det hade varit en Helt Legitim invändning och fråga.
Ja, det var ju det..

Citat:
Svaret jag isf hade gett dig hade varit att - "Så hade man säkert kunnat göra om man velat det. Men det Macron sa var ju just att folket skulle enas kring själva Återuppbyggnanden, och inte enas i hat mot någon fiende.
Macron ville inte driva upp något hat mot någon fiende, han ville bara få folket att sluta bråka på gator och torg, för att istället tänka på Frankrike och börja jobba tillsammans.
Jag skulle dessutom vilja påstå att det hade varit djupt Oansvarigt av Macron att försöka driva upp Ännu Mera Hat och Osämja, Splittring än vad det redan är i Frankrike.
Dvs det hade varit kontraproduktivt att peka ut någon fiende
."
Om vi ponerar att det var en false flag av Macron och att han - som jag föreslog - t.ex. gick ut med att orsaken var en trasig värmefläkt - hur hade det kunnat driva upp "ännu mera hat"? Skulle franska elektriker få en massa skit i onödan - eller hur tänker du?
Att sen börja fundera på vad som är oansvarigt i samband med en false flag...

---
Citat:
Förstår du?
Det var ett exempel på hur en Fruktbar diskussion mellan dig och mig Hade kunnat se ut.
Där det primära handlat om att samtala, och inte bara gapa om att "du har feeeeeel."
Nej jag förstår inte eftersom jag anser att det är precis så jag gjorde...

Och du har fortfarande inte svarat på vad du utgick ifrån när du skrev:
Ja, vi ska heller inte glömma att alla de franska "experterna," från åklagare till brandmän med bestämdhet förklarat att branden minsan inte alls var anlagd - redan före elden slutat brinna.
Hur kunde de veta något sådant utan att först ha undersökt liksom ???
Hur kan du påstå att detta inte är en "tolkning"??
Citera
2019-04-19, 13:04
Medlem
Luciferianism

Filmsnutt som förutsäger branden av Notre Dame, filmen är gjord 2012
Notre Dame Cathedral Spire collapse in I PET GOAT II
Personen i förgrunden är inte jesus utan Antichrist

Macron gick snabbt ut och sa att de skulle bygga upp Notre Dame igen, kan tyckas vara ett trevligt uttalande men de kommer inte bygga om Notre Dame som det varit. Stämmer teorin med Luciferianism, då kommer ombyggnaden finansieras av rika Luciferdyrkare och även om det kommer se ut som en kyrka blir det massa detaljer i den som visar att det inte är det. Snarare handlar det om ett övertagande.
Rolling Stone: Notre Dame Should Be Rebuilt As A Monument to 21st Century Prog-Globalism

Vi kommer aldrig få reda på den verkliga orsaken till hur Notre Dame kunde brinna ner så snabbt. Hur trä som är mer eller mindre omöjligt att lyckas tända på brinner ner på under två timmar.

Är det ovan en spökhistoria? Kanske men de som grävt i det här har hittat en hel del sammanträffande som inte kan förklaras bort med slumpen, på område efter område finns det nu mycket synbara tecken
Citera
2019-04-19, 13:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Luciferianism

Filmsnutt som förutsäger branden av Notre Dame, filmen är gjord 2012
Notre Dame Cathedral Spire collapse in I PET GOAT II
Personen i förgrunden är inte jesus utan Antichrist

Macron gick snabbt ut och sa att de skulle bygga upp Notre Dame igen, kan tyckas vara ett trevligt uttalande men de kommer inte bygga om Notre Dame som det varit. Stämmer teorin med Luciferianism, då kommer ombyggnaden finansieras av rika Luciferdyrkare och även om det kommer se ut som en kyrka blir det massa detaljer i den som visar att det inte är det. Snarare handlar det om ett övertagande.
Rolling Stone: Notre Dame Should Be Rebuilt As A Monument to 21st Century Prog-Globalism

Vi kommer aldrig få reda på den verkliga orsaken till hur Notre Dame kunde brinna ner så snabbt. Hur trä som är mer eller mindre omöjligt att lyckas tända på brinner ner på under två timmar.

Är det ovan en spökhistoria? Kanske men de som grävt i det här har hittat en hel del sammanträffande som inte kan förklaras bort med slumpen, på område efter område finns det nu mycket synbara tecken

Fast om det var en förutsägelse så borde väl kyrkan i filmen åtminstone liknat Notre Dame?
Citera
2019-04-19, 13:26
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scraper
Det är ju just det du har fått i uppgift att ta reda på, genom att titta noga kl. 18:05 på denna:

https://youtu.be/kSAlPvIOf94

Att någon är ställningsbyggare utesluter för övrigt inte att de anlägger bränder både på jobb och på fritid.

Och jag har svarat dig. Jag vet inte.

Till skillnad från dig så har jag här i tråden rett ut följande:

-visat att 17.05 var ställningsbyggare och att något också har reflekterat 15.05 och 16.05

- visat att gulvästen uppe vid tornet var brandman

- visat att det inte har varit någon brand i Al-Aqsa Moskén

-visat statistik på skadegörelse mot kristna, judiska och muslimska byggnader/ platser i Frankrike där man också konstaterat att de största delen av skadegörelse mot kyrkor utgörs av klotter med satanistiskt anarkistiskt, nazistiskt och islamistiskt signum.

Om du vill kan jag också ge exempel på hur Kreml matar er med hypoteser om gula västar och islamister.

Vad har du rett ut?
Senast redigerad av farbror Sven 2019-04-19 kl. 13:32.
Citera
2019-04-19, 13:36
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Luciferianism

På spiken. Detta är ert signum: i er värld finns inte slumpen. Och det är heller inte någon gud som styr, utan illasinnade, jordiska krafter.
Citera
2019-04-19, 13:38
Medlem
Citat:
Fast om det var en förutsägelse så borde väl kyrkan i filmen åtminstone liknat Notre Dame?

Du måste vara väldigt konfunderad över hur byggnadsställningarna klarade branden, hur kommer det sig att de inte rasade efter alla dina teorier i 911 trådarna
Citera
2019-04-19, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
På spiken. Detta är ert signum: i er värld finns inte slumpen. Och det är heller inte någon gud som styr, utan illasinnade, jordiska krafter.

I din värld, finns det något där som kallas för sannolikhetslära?
Citera
2019-04-19, 13:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du måste vara väldigt konfunderad över hur byggnadsställningarna klarade branden, hur kommer det sig att de inte rasade efter alla dina teorier i 911 trådarna

Här har du en bild inifrån Notre Dame där det ligger en hel del kollapsad, böjd, bränd byggnadsställning:

https://image.cnbcfm.com/api/v1/imag...5425137&w=1910

Belastningen på en byggnadsställning skiljer sig rätt mycket från belastningen på en byggnads bärande delar för övrigt.. Hade du ställt en skyskrapa på byggnadsställningarna innan elden bröt ut så hade jag nog varit mer förvånad över att den inte kollapsade fullständigt.....
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-04-19 kl. 13:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in