Citat:
Ursprungligen postat av
Ambelain
Ja, det är Precis det som du borde lära dig, att de inlägg du läser här på Flashback inte nödvändigt vis måste vara "framförda som sanningar" - utan istället Diskussionsunderlag.
Det när jag fullt medveten om - det är därför jag försöker ställa frågor och diskutera - men av många användare bemötts man ju bara av ilska, idiotförlklaringar och en fullständig ovilja att besvara frågor och förklara vad t.ex. du menade..
Citat:
Det som användare skriver, det är ämnat att utgöra just diskussionsunderlag, och inte oomkullrunkeliga sanningar för Wikipedia-artiklar.
Det du, tex, hade kunnat skriva i ett svar till tex mig, hade tex kunnat vara något i stil med följande:
- "Jag tänker mig att om en stat medvetet försökt påverka opinionen med hjälp av en brand, i syfte att försöka ena folket, så borde de väl måla upp en tydlig Fiende isf."
Det jag skrev var:
Om Macron ville ena folket hade det väl varit naturligare att hitta någon/något att skylla på (en terrorgrupp, en trasig värmefläkt, en torr gammal elkoppling, en sinnessjuk präst etc) än att gå ut med att man inte vet vad det är som har hänt?
Hur menar du att detta skiljer sig nämnvärt från ditt eget förslag??
Citat:
Och det hade varit en Helt Legitim invändning och fråga.
Ja, det var ju det..
Citat:
Svaret jag isf hade gett dig hade varit att - "Så hade man säkert kunnat göra om man velat det. Men det Macron sa var ju just att folket skulle enas kring själva Återuppbyggnanden, och inte enas i hat mot någon fiende.
Macron ville inte driva upp något hat mot någon fiende, han ville bara få folket att sluta bråka på gator och torg, för att istället tänka på Frankrike och börja jobba tillsammans.
Jag skulle dessutom vilja påstå att det hade varit djupt Oansvarigt av Macron att försöka driva upp Ännu Mera Hat och Osämja, Splittring än vad det redan är i Frankrike.
Dvs det hade varit kontraproduktivt att peka ut någon fiende."
Om vi ponerar att det var en false flag av Macron och att han - som jag föreslog - t.ex. gick ut med att orsaken var en trasig värmefläkt - hur hade det kunnat driva upp "ännu mera hat"? Skulle franska elektriker få en massa skit i onödan - eller hur tänker du?
Att sen börja fundera på vad som är oansvarigt i samband med en false flag...
---
Citat:
Förstår du?
Det var ett exempel på hur en Fruktbar diskussion mellan dig och mig Hade kunnat se ut.
Där det primära handlat om att samtala, och inte bara gapa om att "du har feeeeeel."
Nej jag förstår inte eftersom jag anser att det är precis så jag gjorde...
Och du har fortfarande inte svarat på vad du utgick ifrån när du skrev:
Ja, vi ska heller inte glömma att alla de franska "experterna," från åklagare till brandmän med bestämdhet förklarat att branden minsan inte alls var anlagd - redan före elden slutat brinna.
Hur kunde de veta något sådant utan att först ha undersökt liksom ???
Hur kan du påstå att detta inte är en "tolkning"??