• 1
  • 2
2019-04-03, 07:12
Medlem
Hej!

Jag vill gärna egentligen helst duscha varannan dag. Men jag tycker att jag stinker svett redan nästa dag. Med andra ord måste jag duscha varenda dag, jag luktar illa annars.

Jag har provat att raka mig armhålorna. Jag förstår inte riktigt vad jag kan göra för att klara mig till näst nästa dag. Jag måste duscha varenda dag för att låta bli att lukta illa.

Vad kan man göra?

Tack för svar!
Citera
2019-04-03, 07:15
Medlem
Varje dag är nog inte så illa ändå, värre om du hade börjat lukta strax efter duschen.
Citera
2019-04-03, 07:31
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Provat deodorant?
Citera
2019-04-03, 07:35
Medlem
Ryggradsluss avatar
Äter ni myckna mängder kött? Och då främst kött ifrån svinet?

Testa dra ner på så kallat rött kött.
Kan vara dags att göra en justering i kosten. Dra ner på kött och mättade fetter.

Undvik starkt kryddad mat och använd olivolja.

Ta det kallt.

Ps. Lite hår under armarna kan hjälpa till att motverka fukt och bakterier.
Senast redigerad av Ryggradslus 2019-04-03 kl. 07:44.
Citera
2019-04-03, 07:37
Medlem
lucifersatans avatar
Det är ganska normalt att duscha en gång om dagen. Gör man det oftare leder det till torr hud och mer sällan börjar man som du säger lukta illa. Men om man ändå inte orkar så hjälper deo och byta kläder..
Citera
2019-04-03, 08:11
Medlem
Mackan52s avatar
Du och många andra.

Bara att leva med det
Citera
2019-04-03, 08:31
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Hej!

Jag vill gärna egentligen helst duscha varannan dag. Men jag tycker att jag stinker svett redan nästa dag. Med andra ord måste jag duscha varenda dag, jag luktar illa annars.

Jag har provat att raka mig armhålorna. Jag förstår inte riktigt vad jag kan göra för att klara mig till näst nästa dag. Jag måste duscha varenda dag för att låta bli att lukta illa.

Vad kan man göra?

Tack för svar!

Det är naturligt att duscha varje dag och byta kläder och använda deo.
Finns massor av bra oparfymerade produkter att tvätta sej med.

Håret kan du tvätta varannan dag om du inte tränar eller har ett jobb som gör att du luktar, då tvättar du med schampo varannan dag och dagarna emellan tar du balsam så luktar du inte illa från håret heller.

Fortsätt att duscha och lukta gott, fattar inte varför det skulle vara ett problem ens.
Citera
2019-04-03, 09:00
Medlem
JustZlatans avatar
Det är naturligt att lukta svett. Det är onaturligt att använda deo som har farliga tungmetaller, kemikalier och gifter. Kvinnor älskar svetlukt för det tyder på manlighet. Människan har luktat svett i 100 000-tals år utan någon löjlig deo under armarna.
Citera
2019-04-03, 09:01
Medlem
Jag luktar aldrig svett, i princip, men duschar alltid minst två gånger om dagen.

Det är väl fan konstigare att INTE duscha varje dag? Äckligt, minst sagt. Särskilt om man ser till könsorganet.
Citera
2019-04-03, 09:10
Medlem
Ryggradsluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Det är naturligt att duscha varje dag och byta kläder och använda deo.
Finns massor av bra oparfymerade produkter att tvätta sej med.

Håret kan du tvätta varannan dag om du inte tränar eller har ett jobb som gör att du luktar, då tvättar du med schampo varannan dag och dagarna emellan tar du balsam så luktar du inte illa från håret heller.

Fortsätt att duscha och lukta gott, fattar inte varför det skulle vara ett problem ens.
Vissa får torr hud av det kraftigt "renade"
Och kalkade vattnet etc.
Citera
2019-04-03, 09:26
Medlem
CelenoIIs avatar
Använd thaisten.
Citera
2019-04-03, 09:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Hej!

Vad kan man göra?

Tack för svar!

Du luktar ifrån insidan och inte utsidan.
svett ska lukta bra egentligen, så om du luktar illa så är det något fel .
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in