• 4
  • 5
2019-04-03, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det är naturligt att lukta svett. Det är onaturligt att använda deo som har farliga tungmetaller, kemikalier och gifter. Kvinnor älskar svetlukt för det tyder på manlighet. Människan har luktat svett i 100 000-tals år utan någon löjlig deo under armarna.
Människan har också dött i barbafödsel i 100 000 tals år bara för att det är "naturligt" betyder det inte att det är bra.
Folk som inte duschar varje dag snackas det skit om bakom ryggen.
Man känner deras odör.
Citera
2019-04-04, 00:02
Medlem
Nihiliserads avatar
Amputera! 😉
Citera
2019-04-04, 01:56
Medlem
SmurfSmurfs avatar
En del män har en helt underbar naturlig doft. Absolut inte alla men ett fåtal, det är väl nåt med feromonerna jag går igång på....
Citera
2019-04-04, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Hej!

Jag vill gärna egentligen helst duscha varannan dag. Men jag tycker att jag stinker svett redan nästa dag. Med andra ord måste jag duscha varenda dag, jag luktar illa annars.

Jag har provat att raka mig armhålorna. Jag förstår inte riktigt vad jag kan göra för att klara mig till näst nästa dag. Jag måste duscha varenda dag för att låta bli att lukta illa.

Vad kan man göra?

Tack för svar!

Schampoo och diverse rengöringsmedel innehåller fett som är till för att smörja huden och förhindra torr hud !

Problemet är att dessa billiga fetter härsknar snabbt vilket gör att man vill duscha ! (byxor kan kännas som de är fyllda med smör på insidan etc etc !)

När du rengör din dusch kan du se en svart sörja och det är övervägande fetter (Samma som som på din kropp) från Schampoo och liknande rengöringsmedel !

Prova ett diskmedel typ Grumme som INTE har fetter för en längre känsla av fräschhet !

Det kan ta några dagar innan du tvättat bort alla gamla fetter från din kropp !

En helt annan typ av fräschhet kommer att infinna sig och du kommer att känna dig fräsch betydligt längre !
Senast redigerad av andersimalmo 2019-04-04 kl. 10:46.
Citera
2019-04-05, 05:28
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Testa bakpulverbad. 1/2 burk bakpulver till ett badkar. Man känner sig verkligen ren och fräsch efteråt.
Citera
2019-04-08, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
En del män har en helt underbar naturlig doft. Absolut inte alla men ett fåtal, det är väl nåt med feromonerna jag går igång på....
är det deras illa svettlukt som du tycker om eller är det någonting annat?

Det naturliga mannens doft kan jag känna till. Jag har en manlig kompis som har en positiv naturlig lukt. Så jag kan förstå dig helt.

Men när jag luktar på min armhåla, så känner jag att det inte är så farligt för mig men jag kan förstå om det skulle vara negativt för andra. Hade varit dock trevligt om man visste att den lukten uppskattades eller inte, hehe.

Jag undrar om man kan ta reda på sin naturliga doft på något vis?

Citat:
Ursprungligen postat av IronSpartan
Människan har också dött i barbafödsel i 100 000 tals år bara för att det är "naturligt" betyder det inte att det är bra.
Folk som inte duschar varje dag snackas det skit om bakom ryggen.
Man känner deras odör.
Inte är det väl så jättebra att duscha varenda dag?

Varannan dag är väl det som rekommenderas för att vara snäll emot sin hud?
Citera
2019-04-09, 23:46
Medlem
SvampDamp.s avatar
Mitt tips till dig är att du belägger all hårväxt (armhålor/kön) med schamponering samtidigt som du tvättar ditt vanliga hår. Därefter med balsam. Sedan tvättar du också med duschkräm.
Kort sagt skall du samtliga artiklar när du rengör de hårbevuxna ytorna på din kropp. Steg för steg, liksom din vanliga duschrutin.

Har du någon billig duschtvål eller shampo behöver du omedelbart investera i någon dyrare. Av egna erfarenheter bör du överstiga 100kr för att tvätta bort den ukna lukten kroppsvätskorna bär fram. Har bra erfarenhet av naturliga ingridisenser i dessa krämer och tvålar så som AloeVera. Tycker inte man skall handla dessa hygienartiklar på ICA direkt utan på utvalda butiker/apotek.

Och till er som hävdar att man ska duscha VARJE DAG — sluta genast upp. Såframt ni använder duschtvål, finns risken att ni dödar en massa bakterier som håller huden ren och motverkar dålig lukt. Dessutom torkar huden ut och hyn blir därför taskig.
Citera
2019-04-24, 22:59
Medlem
Jag dushar varje dag (ej håret) tvåla noga in under armarna och skrevet och raka. Sen smörj in kroppen med en god lotion och ta på deo.
Se till att alltid efter dusch ha rena underkläder och en ny fräsch t-shirt.... jag tvättar mina badlakan och alla andra handukar i hemmet 1 gång i veckan i 60 grader med tvättmedel som luktar gott. Sängkläder byter jag varannan vecka och som jag tvättar i 90 grader...
Får en känsla av att många tvättar sina badlakan och sängkläder alldeles för sällan...blääää. rent å fräscht ska de va...
Tänk själv å gå ut ur duschen när en handuk luktar surt...blää.
Citera
2019-04-25, 11:39
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Hej!

Jag vill gärna egentligen helst duscha varannan dag. Men jag tycker att jag stinker svett redan nästa dag. Med andra ord måste jag duscha varenda dag, jag luktar illa annars.

Jag har provat att raka mig armhålorna. Jag förstår inte riktigt vad jag kan göra för att klara mig till näst nästa dag. Jag måste duscha varenda dag för att låta bli att lukta illa.

Vad kan man göra?

Tack för svar!

Om du redan duschar varje dag och har rakat dig, är deo mitt enda förslag.
Ni karlar har ju dem med sprit i, och de luktar riktigt gott en del!
Citera
2019-04-25, 11:41
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamland45
Jag dushar varje dag (ej håret) tvåla noga in under armarna och skrevet och raka. Sen smörj in kroppen med en god lotion och ta på deo.
Se till att alltid efter dusch ha rena underkläder och en ny fräsch t-shirt.... jag tvättar mina badlakan och alla andra handukar i hemmet 1 gång i veckan i 60 grader med tvättmedel som luktar gott. Sängkläder byter jag varannan vecka och som jag tvättar i 90 grader...
Får en känsla av att många tvättar sina badlakan och sängkläder alldeles för sällan...blääää. rent å fräscht ska de va...
Tänk själv å gå ut ur duschen när en handuk luktar surt...blää.

Du motsade precis dig själv, enligt "samhället" bör man bädda rent en gång i veckan.
Så, varannan vecka känner jag direkt att ett "bläää" är på sin plats.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in