2019-05-06, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Loui ska själv mena på att han fått för lite istid och att det är anledningen. Ett uttalande som får många att ilskna till.
Det skämtas om att han har sin kostym under sitt matchställ...

Ska kolla klippet sedan, men jag hörde att han sagt att han producerat så dåligt sista åren pga tränaren och brist på istid. Nej jag håller med, jag köper inte de argumenten. Han är ingen toppspelare i NHL längre. Han hör hemma i en 3:e kedja med 13-15 min istid.
Citera
2019-05-06, 22:23
Medlem
Hörnqvist uttagen som en av A.
Citera
2019-05-06, 22:34
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Vore tjänstefel att ta in Joel Lundqvist i denna trupp.
Nåja, som vi har tekat så kan Joel gott komma.
Citera
2019-05-06, 22:39
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Colorado är på fallrepet nu mot Sharks och kan bli utslagna inatt. Såklart tråkigt för Landeskog och Söderberg, men guld värt för Tre Kronor, och en riktig vitamininjektion för Sveriges offensiva förmåga, om de tackar ja till VM.

Landeskog – Elias P – Lindholm
Lindblom – Nylander – Bratt
Loui – Söderberg – Hörnqvist <-- gubbkedjan

Vill verkligen att Landeskog kommer. Hoppas!
Citera
2019-05-06, 22:48
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Hörnqvist uttagen som en av A.

Bra beslut, Hörnqvist är galen och kommer göra allt för att vinna!
Citera
2019-05-06, 23:38
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Adam Larsson är i mina ögon en katastrof på isen. Skulle inte ens ha tagits ut med tanke
på hur lite han tillfört i Edmonton.

Haha, han var ju med i all-star team förra VM. Han var riktigt bra i Carlson, och riktigt bra förra VM. Givet att han och OEL är första backpar.

Citat:
har du tränarutbildning,spelat ishockey eller spelat mest på PS4an?

Sen är Larsson helt enkelt en dålig back, orörlig emellanåt, inga direkta skills. Om 3K förlorar låt oss säga i sudden mot Ryssland, sanna mina ord att Ovei,Kucherov rundar eller stjäl pucken av Larsson eller att han är med på baklängesmålet. Just sayin,inget personligt.

Citat:
det svider märker jag,då du var tvungen att gå till personangrepp. Moget.

Att döma av det jag läser dig skriva, och det jag läser 400Ben skriva, så är han killen med tränarutbildning och du killen som sitter vid PS4an.

Citat:
Rikard Grönborg måste anmäla minst 15 utespelare och två målvakter vid direktoratsmötet på torsdag kväll inför VM-premiären mot Tjeckien på fredag. Så det blir nog 15 spelare på torsdagen + 3 st på fredagen. Sedan finns 4 platser kvar att fylla.

Det är nog inte osannolikt att 18+2 anmäls direkt. Det hinnder inte hända så mycket på en dag.

Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Nåja, som vi har tekat så kan Joel gott komma.

Han har sagt att han inte kommer. Dessutom vill jag minnas att vi vann tekningsstatistiken i alla Carlson-matcherna, men jag kanske kommer ihåg fel?
Citera
2019-05-07, 00:45
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Dessutom vill jag minnas att vi vann tekningsstatistiken i alla Carlson-matcherna, men jag kanske kommer ihåg fel?

Enligt "media game summaries" från swehockey.se vann vi tekningarna mot Tjeckien klart (33-18), men förlorade dom mot Finland (26-32). I Rysslandsmatchen har man dock inte fått fram några vettiga tekningssiffror; 57-64 skulle innebära i snitt två tekningar per minut (har man även räknat tekningar som man fått göra om?)

http://stats.swehockey.se/ScheduleAndResults/Schedule/10258
Citera
2019-05-07, 01:11
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Enligt "media game summaries" från swehockey.se vann vi tekningarna mot Tjeckien klart (33-18), men förlorade dom mot Finland (26-32). I Rysslandsmatchen har man dock inte fått fram några vettiga tekningssiffror; 57-64 skulle innebära i snitt två tekningar per minut (har man även räknat tekningar som man fått göra om?)

http://stats.swehockey.se/ScheduleAndResults/Schedule/10258

Då mindes jag väl fel.
Citera
2019-05-07, 05:21
Medlem
Wennberg utslagen inatt.
Citera
2019-05-07, 05:42
Medlem
Wretch32s avatar
Citat:
Wennberg utslagen inatt.

Kommer Wennberg och spelar? Har han uttalat sig?

Mvh
Citera
2019-05-07, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32

Mvh

Han är inte klar ännu, bara tillgänglig.

Det har vart tyst om hans VM-spel, men det är inget ovanligt när säsongen pågår. Tror enbart skada stoppar honom.
Citera
2019-05-07, 11:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32

Mvh

Wennberg kom precis tillbaka lagom till matcherna mot Boston. Har inte gjort något avtryck. Han gör ingen skillnad tror jag i ett lag som går för VM-guld. Tror inte Grönborg ens frågar Wennberg.

Tror Grönborg är ut efter Klingberg, Landerskog ..och kanske Söderberg. Även Sundqvist i St Louis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in