2019-05-18, 01:30
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Visst. Men ska ändå avfärdas ”lätt” av Sverige imorgon.

Nix, Schweiz är inte en lätt match på förhand. Vinner vi den matchen med klara siffror är det väldigt bra gjort.
Citera
2019-05-18, 03:23
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pol9gif
Nino Niederreiter ansluter till Schweiz.
Kul! Jag gillar Schweiz och hoppas det går bra för dem.

Gissar att han inte hinner ansluta till matchen mot Sverige redan imorgon?
Kanske är lika bra för oss

Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Nix, Schweiz är inte en lätt match på förhand. Vinner vi den matchen med klara siffror är det väldigt bra gjort.

Håller med. Schweiz är verkligen ingen lätt match. Kanske var det för 15 år sedan.
Har märkt att det är många som underskattar Schweiz fortfarande, jag förstår det verkligen inte. Tittar dom inte på hockey, utan tänker fortfarande att Schweiz är en blåbärsnation inom sporten?
Dom har varit bra ett tag nu, och har 2 VM-silver på 5 år.

Dom är vanligtvis galet bra på att få ihop laget, där alla jobbar stenhårt. Det, plus att dom faktiskt har bra spelare också.

Tror på 4-3 till Sverige, men vi skulle likväl kunna förlora också.
Senast redigerad av Bartman777 2019-05-18 kl. 03:43.
Citera
2019-05-18, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Visst. Men ska ändå avfärdas ”lätt” av Sverige imorgon.

Nej det kommer inte bli varken en lätt eller "lätt" match.
Citera
2019-05-18, 08:00
Medlem
MitchRapps avatar
Nu skrev jag ju inte att det är en lätt match heller.

Tippar ändå på att det blir en vinst med ett par tre bollar.

Sverige har inte förlorat mot Schweiz sedan 2013 och har slagit dem i några finaler. Traditionens makt är stark. Kan vi bara hålla bort hischier och fiala på utsidan så har de svårt att göra mål. Schweiz är en one trick pony med stabilt och konsikvent spel men Sverige känns mer solida med många fler hot i kedjorna och solidare backbesättning som jag tror blir helt avgörande.
Senast redigerad av MitchRapp 2019-05-18 kl. 08:17.
Citera
2019-05-18, 08:26
Medlem
Håller med om Schweiz. De har ju tagit över och blivit det största landslaget utanför "Big Six" från Slovakien om vi anser de lagen som utgör vara Big Six vara de sex bästa om alla de bästa spelarna fanns tillgängliga. Det Slovakien vara för 15-20 år sedan när deras gyllene generation var på toppen är Schweiz nu. Och hade ju dessutom varit kul med ytterligare en framgång i år för klockmakarna nu när de ska vara värd för nästa års VM.
Citera
2019-05-18, 08:28
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Nej det kommer inte bli varken en lätt eller "lätt" match.

Varför? Ni har 21NHL proffs och Schweiz har 2? Ni är för söta när ni skriver ner förväntningarna trots att ni redan har tagit guld
Citera
2019-05-18, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Varför? Ni har 21NHL proffs och Schweiz har 2? Ni är för söta när ni skriver ner förväntningarna trots att ni redan har tagit guld

Stjärnnamn är inte allt i VM. Schweiz är ett samspelt lag och det gäller att vara på tårna.

Se på Finland som vinner mot Kanada och nästan vinner mot USA, utan stjärnnamn.
Citera
2019-05-18, 10:10
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa
Håller med om Schweiz. De har ju tagit över och blivit det största landslaget utanför "Big Six" från Slovakien om vi anser de lagen som utgör vara Big Six vara de sex bästa om alla de bästa spelarna fanns tillgängliga. Det Slovakien vara för 15-20 år sedan när deras gyllene generation var på toppen är Schweiz nu. Och hade ju dessutom varit kul med ytterligare en framgång i år för klockmakarna nu när de ska vara värd för nästa års VM.

Får dom lite fram fler spetsspelare så får vi snart börja prata om "Big Seven".

Citat:

2? 5! 6 om Niederreiter hinner ansluta. Matcher vinns inte på pappret heller, utan ute på isen. Schweiz är bra. Bättre än alla lag i den andra gruppen, att döma av vad jag har sett hittills.
Citera
2019-05-18, 10:34
Medlem
Schweiz är en mjuk kaka 6-2
Citera
2019-05-18, 10:51
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Normalt sett är inte kvaliteten så här låg. Italien och GBR är klart sämre än många lag i B-gruppen. 12 lag vore för lite, dom sämre nationerna behöver vara med och känna på för att komma dit någon dag, så att hockeyn växer. Det är bara Italien och GBR som är FÖR dåliga.

Argumentet att hockeyn/fotbollen/handbollen ska "växa" om man tar in fler och fler lag i VM brukar ofta användas, men det finns inget som tyder på att det skulle vara utvecklande för blåbärsnationer att få storstryk och förnedras. Innebandyn är ett fint exempel, där jag har svårt att se att singaporianer och thailändare skulle "växa" speciellt mycket av att få stryk av Sverige med 31-0 och liknande. Förbunden är ute efter att tjäna pengar på kort sikt, och enskilda makthavare vill få mer makt genom att flörta med smånationer. Men risken är att man biter sig själva i svansen, för även om fler länder tecknar tv-kontrakt så sjunker tittarsiffrorna när allt fler matcher blir betydelselösa eller avgjorda på förhand. Inom fotbollen diskuterar man nu att ha 48 lag i VM, vilket är rent löjligt. Då kan man lika gärna slopa kvalet helt och hållet. "Alla ska med."

Jag förstår inte riktigt hur du tänker när du hävdar att problemet nu är att Italien och Storbritannien är så dåliga. De har kvalificerat sig fair and square, och om de hade varit "klart sämre än många lag i B-gruppen" så hade de inte varit med nu. Inse i stället att 16 lag är för många, och att Ungern, Slovenien och Sydkorea inte hade gjort bättre ifrån sig än ovannämnda lag.
Citera
2019-05-18, 10:56
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Argumentet att hockeyn/fotbollen/handbollen ska "växa" om man tar in fler och fler lag i VM brukar ofta användas, men det finns inget som tyder på att det skulle vara utvecklande för blåbärsnationer att få storstryk och förnedras. Innebandyn är ett fint exempel, där jag har svårt att se att singaporianer och thailändare skulle "växa" speciellt mycket av att få stryk av Sverige med 31-0 och liknande. Förbunden är ute efter att tjäna pengar på kort sikt, och enskilda makthavare vill få mer makt genom att flörta med smånationer. Men risken är att man biter sig själva i svansen, för även om fler länder tecknar tv-kontrakt så sjunker tittarsiffrorna när allt fler matcher blir betydelselösa eller avgjorda på förhand. Inom fotbollen diskuterar man nu att ha 48 lag i VM, vilket är rent löjligt. Då kan man lika gärna slopa kvalet helt och hållet. "Alla ska med."

Fast nu är det inte lag som är chanslösa i varje match jag vill ha med. Men lag som Österrike och Frankrike, dom kan ha jämna matcher med dom stora när det stämmer för dom. Det är sådana som dom som växer av att vara med.

Citat:
Jag förstår inte riktigt hur du tänker när du hävdar att problemet nu är att Italien och Storbritannien är så dåliga. De har kvalificerat sig fair and square, och om de hade varit "klart sämre än många lag i B-gruppen" så hade de inte varit med nu. Inse i stället att 16 lag är för många, och att Ungern, Slovenien och Sydkorea inte hade gjort bättre ifrån sig än ovannämnda lag.

Hockey funkar inte som du skriver. Bästa laget vinner inte alltid. Det finns lag i B-gruppen som hade stått upp klart bättre. Normalt sett har vi inte så svaga lag som GBR och Italien. Vitryssland och Kazakstan kommer vara bättre nästa år.
Citera
2019-05-18, 11:01
Medlem
Score123s avatar
Citat:

Tänk om ni någonsin kunde få känna av känslan av "dominans" & "överlägsenhet" på samma gång!

Ibland krockar de två med varandra och det slutar i kalabalik..Nåväl, 2 år i rad har de inte krockat alls, men någon gång kommer krocken!

Det är inte bara vi som har en fet trupp..Därav kommer krocken tillslut..Men jag förstår att du som finne gärna blundar för det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in