Citat:
Ursprungligen postat av
Swan65
Samtliga finska vm-pass nu stämplade. Blir alltså ingen spelare från NHL öht om man inte räknar Jokiharju och Lammikko som iaf spelat några matcher. Blir spännande imorgon mot Kanada
Va, lämnade dom inte en enda plats öppen? Om Boston piskar Carolina så hade ju Aho och Teräväinen kunnat göra *skaplig* skillnad.
Citat:
Ursprungligen postat av
400Ben
Får intryck av folk här att det behövs ett superlag för att vinna VM. Kollar vi guldlaget 2017:
"Oscar Lindberg - Nicklas Bäckström - William Nylander
Gabriel Landeskog - Victor Rask - Elias Lindholm
Joakim Nordström - William Karlsson - Dennis Everberg
Joel Lundqvist - Marcus Krüger - Joel Eriksson Ek
Victor Hedman - Anton Strålman
Oliver Ekman Larsson - Jonas Brodin
Alexander Edler - John Klingberg
Henrik Lundqvist
(Viktor Fasth)"
Lindberg i 1:a kedjan, Nordström och Evenberg i 3:e kedjan, 4:e kedjan inget speciellt.
Det där är ett klart bättre lag än årets tycker jag. Bättre backar. 2 år yngre Henke. Forwards finns det både bättre och sämre på något sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
400Ben
Ska vi gissa på 7-1?
Helt ärligt lider jag mer er. Era guldchanser är princip 0.
Finland spelar med diciplin och har nött PP. Kanada brukar alltid inleda svagt. Det finns skrällchans faktiskt. Storseger för Kanada tror jag inte på.
Citat:
Ursprungligen postat av
frankkk
Gillar Wennberg vanligtvis men det brukar vara svårt att bryta en dålig klubbsäsong med landslaget. Söderberg för två år sedan exempelvis. Bättre än Wedin säkerligen, men svårt att riktigt våga hoppas på den kreativa poängspelaren han kan vara.
Nja, det har hänt både nu och då att spelare har fått en nytädning på VM. Men Söderberg var ju ett solklart exempel på att det inte alltid blir så.