2019-04-24, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det är intressant att läsa de amerikanska spelarnas internationella meriter. Det är rent patetiskt.

https://teamusa.usahockey.com/page/show/4963575-patrick-kane Kane är bäst och har ett OS-silver från 2010 och ett vm brons från 2018.

USA tar inte VM allt för seriöst så det som finns är egentligen OS 2010, 2014 och World Cup 2016. Tycker inte det är jättekonstigt.

Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Från klubbens perspektiv vet jag inte. Vill de fortsätta dra tittare och besökare från Sverige så bör de spela i vm.

Från spelarnas perspektiv så tycker jag också att de ska ge det allt de har att ta ett tredje raka vmguld och revanschera sig. Sen kan de vila i 4 månader. Förmodligen kan de dessutom ta det ganska lugnt i hälften av gruppspelsmatcherna och spela mindre. För att sen öka speltiden och intensiteten i kvartsfinalen och framåt. Då är det bara 3-4 riktigt viktiga matcher vi pratar om under 2 veckor. Alltså betydligt lindrigare än att möta St louis i nästa omgång.

Jag tror inte mer spelare från NHL till VM kommer öka tittandet på NHL.

Vad fan menar du med att vila i 4 månader? Menar du att spelarna kommer tillbaka från semestern i slutet på september?

Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Stort tack för alla dina insiktsfulla inlägg i tråden!

Jag är väl medveten om att jag ej är hockeyexpert som du och några andra i tråden. Men jag måste ändå fråga; jag har noterat att du placerar E. Pettersson i andrakedjan. Jag har uppfattat E. Pettersson som grymt skicklig. Visst är kanske Bäckström bättre, eller åtminstone mer erfaren, om han nu kommer? Men tycker du inte att han räcker till för att leda en förstakedja? Tycker du att jag överskattar honom? Eller är det hans ålder och erfarenhet du anser talar emot honom?

Tack själva

Nu gjorde jag det inte så superseriöst, men visst platsar Elias Pettersson som center i en förstakedja. Men jag ser han gärna i en andrakedja. Men då måste någon bättre center komma och det har vi inte mycket av. Det är Bäckström, Zibanejad som sagt nej och Elias Lindholm som gäller då. Jag tycker inte du överskattar honom, men hans ålder och erfarenhet gör det lite ovisst var han står så klart.

Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Nylander till VM?

Ja nu väntar vi på besked från honom, Johnsson, William Karlsson, Elias Lindholm, Forsberg, Arvidsson, Järnkrok och Ekholm. Alla dessa är givna om de kommer.

Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
De som säger att Järnkrok inte varit dålig, han har ett stort steg bakåt denna säsong. Då Forsberg och Arvidsson varit skadade mycket har Järnkrok i perioder fått chansen högre upp i hierakin men inte tagit den. Därav anser jag att han inte har en plats (ja, han är bättre än vissa av de uttagna men det är ingen ursäkt till att han ska tas ut nu då de platserna redan är tillsatta).

För det första är Järnkrok i poängproduktionen rätt beroende av sina kedjekamrater. Han gör jobbet defensivt och poängen sedan kräver det att hans lagkamrater kliver fram.

Sedan är Järnkrok given och jag vet inte vilka platser du menar som är tillsatta.
Senast redigerad av 400Ben 2019-04-24 kl. 10:42.
Citera
2019-04-24, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
"Hans skyldighet att komma"
"Klart man ställer upp för sitt land"

Förstår inte hur vissa resornerar. Sätter skottpengar på spelare som tackar Nej. Kallar som horor och så vidare.

Givetvis är det skitkul om bra spelare ställer upp för sitt land. Men semestern kanske förkortas 1,5 månad nu när det spelas senare. Det är ganska mycket.
Spelare med familjer, slitna kroppar och allt vad det innebär.
Hade ni själva haft viljan att ställa upp på "övertid" om ni jobbat så sjukt mycket som dessa spelare gör?

Är man sliten bör man vila, vill man umgås en månad extra med familjen bör man priroitera detta framför ett VM som ändå spelas varje år.

Att aldrig ställa upp är en sak men man måste förstå hur lite semester det blir för spelarna om man också ska spela ett VM.

Tack!! Förstår inte varför visa inte kan förstå detta. Men det är lätt att kritisera andra när man inte är i deras situation.
Citera
2019-04-24, 11:58
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:

Förstår inte hur vissa resornerar. Sätter skottpengar på spelare som tackar Nej. Kallar som horor och så vidare.

Givetvis är det skitkul om bra spelare ställer upp för sitt land. Men semestern kanske förkortas 1,5 månad nu när det spelas senare. Det är ganska mycket.
Hade ni själva haft viljan att ställa upp på "övertid" om ni jobbat så sjukt mycket som dessa spelare gör?

Är man sliten bör man vila, vill man umgås en månad extra med familjen bör man priroitera detta framför ett VM som ändå spelas varje år.

Att aldrig ställa upp är en sak men man måste förstå hur lite semester det blir för spelarna om man också ska spela ett VM.
Intressant att denna förståelse finns för ishockeystjärnor men inte för andra "privilegierade" grupper. Stöter till exempel på väldigt få som har förståelse för de välbetalda SAS-piloternas strejk.
Citera
2019-04-24, 12:35
Medlem
appendixxivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Och på tal om USA:s målvakter. Någon nämnde Quick, han har nog varit NHL:s sämsta målvakt denna säsong.
Jo jag reagerade också på den, han har varit katastrof.
För 1-2 år sedan var han grym, men då kan man lika gärna köra uttagna schneider som också varit bra förut.
Citera
2019-04-24, 12:38
Medlem
Giggsys avatar
Nyllet borde vara sugen då han inte lirade på hela hösten. Tror han kommer pga Farbror Lunke.
Citera
2019-04-24, 12:45
Medlem
appendixxivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Nyllet borde vara sugen då han inte lirade på hela hösten. Tror han kommer pga Farbror Lunke.
Bara han inte glömmer att packa med Johnsson om han åker.
Citera
2019-04-24, 12:54
Medlem
vapor21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
USA tar inte VM allt för seriöst så det som finns är egentligen OS 2010, 2014 och World Cup 2016. Tycker inte det är jättekonstigt.

Jag tror inte mer spelare från NHL till VM kommer öka tittandet på NHL.

Vad fan menar du med att vila i 4 månader? Menar du att spelarna kommer tillbaka från semestern i slutet på september?

Tack själva

Nu gjorde jag det inte så superseriöst, men visst platsar Elias Pettersson som center i en förstakedja. Men jag ser han gärna i en andrakedja. Men då måste någon bättre center komma och det har vi inte mycket av. Det är Bäckström, Zibanejad som sagt nej och Elias Lindholm som gäller då. Jag tycker inte du överskattar honom, men hans ålder och erfarenhet gör det lite ovisst var han står så klart.

Ja nu väntar vi på besked från honom, Johnsson, William Karlsson, Elias Lindholm, Forsberg, Arvidsson, Järnkrok och Ekholm. Alla dessa är givna om de kommer.

För det första är Järnkrok i poängproduktionen rätt beroende av sina kedjekamrater. Han gör jobbet defensivt och poängen sedan kräver det att hans lagkamrater kliver fram.

Sedan är Järnkrok given och jag vet inte vilka platser du menar som är tillsatta.
Jag säger ju att han är bättre än många som är uttagna, i en tredje- eller fjärdekedja. Men som det ser ut nu är det första-/andraekdjan som ska fyllas ut då det saknas spets framåt. Du säger själv att Järnkrok inte är någon poänggörande och då ska han inte spela i toppkedjorna där platserna finns.

Sedan har jag sett Preds i 20-25 matcher i år och Järnkrok har inte alls varit så bra som han var förra säsongen. Det stämmer visserligen överens med nästintill hela deras lag.
Citera
2019-04-24, 13:18
Medlem
Citat:

Det är sex månader månader mellan att grundserien avslutas och en ny säsong början, fyra månader mellan VM och säsongstart. Tycker man att några veckor med Tre Kronor tar för mycket från ens dyrbara tid så är man inget annat än en bortskämd slyngel.

Citat:

Sport och idrott är en viktig del i många människors liv och nationella framgångar skänker oss mycket glädje i tillvaron. Det är våra gemensamma skattepengar som bekostar ishallar, supportrar bidrar till klubbarnas ekenomi och folk arbetar ideellt för att göra verksamheten möjlig. Hockeymiljonärerna i Nordamerika borde faktiskt känna en viss skyldighet i att ge något tillbaka till landet och dess invånare som bidrog till att göra detta möjligt för dom.

Sedan tycker jag såklart inte att spelare med faktiska skador eller med höggravida fruar ska åka iväg på VM.
Citera
2019-04-24, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Det är sex månader månader mellan att grundserien avslutas och en ny säsong början, fyra månader mellan VM och säsongstart. Tycker man att några veckor med Tre Kronor tar för mycket från ens dyrbara tid så är man inget annat än en bortskämd slyngel.

Sport och idrott är en viktig del i många människors liv och nationella framgångar skänker oss mycket glädje i tillvaron. Det är våra gemensamma skattepengar som bekostar ishallar, supportrar bidrar till klubbarnas ekenomi och folk arbetar ideellt för att göra verksamheten möjlig. Hockeymiljonärerna i Nordamerika borde faktiskt känna en viss skyldighet i att ge något tillbaka till landet och dess invånare som bidrog till att göra detta möjligt för dom.

Sedan tycker jag såklart inte att spelare med faktiska skador eller med höggravida fruar ska åka iväg på VM.

Fast nu tillhör försäsongen inte semestern.
Är väl runt 2 månader man har semster efter säsong. 2 månader jag antar många vill spendera med familj, iallafall vissa år, att alltid ha mindre semester för att ställa upp i VM kan man inte kräva. Spelar man inte Stanley Cup kan jag hålla med om att man kan spela VM, då.blir semestern lika lång ändå.
Men man ska inte kalla dom.bortskämda eller ännu värre som vissa gör. En hockeyspelare har intr så mycket fritid över.

Att dom i mitt tycke är överbetalda är en annan fråga.
Citera
2019-04-24, 13:38
Medlem
Vanstertrollets avatar
Drar till med en gissning:

Nylander: Ja
Johnsson: Ja
E. Lindholm: Nej
Arvidsson: Ja
Forsberg: Nej
Järnkrok: Ja om tillfrågad.
Ekholm: Nej
W. Karlsson: Nej

Om Caps åker ur:

Burakovsky: Ja
Hagelin: Ja
Bäckström: Nej

Om Carolina åker ur:

Wallmark: Ja
Citera
2019-04-24, 14:07
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Fast nu tillhör försäsongen inte semestern.
Är väl runt 2 månader man har semster efter säsong. 2 månader jag antar många vill spendera med familj, iallafall vissa år, att alltid ha mindre semester för att ställa upp i VM kan man inte kräva. Spelar man inte Stanley Cup kan jag hålla med om att man kan spela VM, då.blir semestern lika lång ändå.
Men man ska inte kalla dom.bortskämda eller ännu värre som vissa gör. En hockeyspelare har intr så mycket fritid över.

Att dom i mitt tycke är överbetalda är en annan fråga.
Försäsongen börjar i mitten av september, så 4 månaders ledighet även om de spelar VM.
Citera
2019-04-24, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Försäsongen börjar i mitten av september, så 4 månaders ledighet även om de spelar VM.

Matcher ja.
Sommarträningen då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in