Citat:
Det är intressant att läsa de amerikanska spelarnas internationella meriter. Det är rent patetiskt.
https://teamusa.usahockey.com/page/show/4963575-patrick-kane Kane är bäst och har ett OS-silver från 2010 och ett vm brons från 2018.
https://teamusa.usahockey.com/page/show/4963575-patrick-kane Kane är bäst och har ett OS-silver från 2010 och ett vm brons från 2018.
USA tar inte VM allt för seriöst så det som finns är egentligen OS 2010, 2014 och World Cup 2016. Tycker inte det är jättekonstigt.
Citat:
Från klubbens perspektiv vet jag inte. Vill de fortsätta dra tittare och besökare från Sverige så bör de spela i vm.
Från spelarnas perspektiv så tycker jag också att de ska ge det allt de har att ta ett tredje raka vmguld och revanschera sig. Sen kan de vila i 4 månader. Förmodligen kan de dessutom ta det ganska lugnt i hälften av gruppspelsmatcherna och spela mindre. För att sen öka speltiden och intensiteten i kvartsfinalen och framåt. Då är det bara 3-4 riktigt viktiga matcher vi pratar om under 2 veckor. Alltså betydligt lindrigare än att möta St louis i nästa omgång.
Från spelarnas perspektiv så tycker jag också att de ska ge det allt de har att ta ett tredje raka vmguld och revanschera sig. Sen kan de vila i 4 månader. Förmodligen kan de dessutom ta det ganska lugnt i hälften av gruppspelsmatcherna och spela mindre. För att sen öka speltiden och intensiteten i kvartsfinalen och framåt. Då är det bara 3-4 riktigt viktiga matcher vi pratar om under 2 veckor. Alltså betydligt lindrigare än att möta St louis i nästa omgång.
Jag tror inte mer spelare från NHL till VM kommer öka tittandet på NHL.
Vad fan menar du med att vila i 4 månader? Menar du att spelarna kommer tillbaka från semestern i slutet på september?
Citat:
Stort tack för alla dina insiktsfulla inlägg i tråden!
Jag är väl medveten om att jag ej är hockeyexpert som du och några andra i tråden. Men jag måste ändå fråga; jag har noterat att du placerar E. Pettersson i andrakedjan. Jag har uppfattat E. Pettersson som grymt skicklig. Visst är kanske Bäckström bättre, eller åtminstone mer erfaren, om han nu kommer? Men tycker du inte att han räcker till för att leda en förstakedja? Tycker du att jag överskattar honom? Eller är det hans ålder och erfarenhet du anser talar emot honom?
Jag är väl medveten om att jag ej är hockeyexpert som du och några andra i tråden. Men jag måste ändå fråga; jag har noterat att du placerar E. Pettersson i andrakedjan. Jag har uppfattat E. Pettersson som grymt skicklig. Visst är kanske Bäckström bättre, eller åtminstone mer erfaren, om han nu kommer? Men tycker du inte att han räcker till för att leda en förstakedja? Tycker du att jag överskattar honom? Eller är det hans ålder och erfarenhet du anser talar emot honom?
Tack själva
Nu gjorde jag det inte så superseriöst, men visst platsar Elias Pettersson som center i en förstakedja. Men jag ser han gärna i en andrakedja. Men då måste någon bättre center komma och det har vi inte mycket av. Det är Bäckström, Zibanejad som sagt nej och Elias Lindholm som gäller då. Jag tycker inte du överskattar honom, men hans ålder och erfarenhet gör det lite ovisst var han står så klart.
Ja nu väntar vi på besked från honom, Johnsson, William Karlsson, Elias Lindholm, Forsberg, Arvidsson, Järnkrok och Ekholm. Alla dessa är givna om de kommer.
Citat:
De som säger att Järnkrok inte varit dålig, han har ett stort steg bakåt denna säsong. Då Forsberg och Arvidsson varit skadade mycket har Järnkrok i perioder fått chansen högre upp i hierakin men inte tagit den. Därav anser jag att han inte har en plats (ja, han är bättre än vissa av de uttagna men det är ingen ursäkt till att han ska tas ut nu då de platserna redan är tillsatta).
För det första är Järnkrok i poängproduktionen rätt beroende av sina kedjekamrater. Han gör jobbet defensivt och poängen sedan kräver det att hans lagkamrater kliver fram.
Sedan är Järnkrok given och jag vet inte vilka platser du menar som är tillsatta.
Senast redigerad av 400Ben 2019-04-24 kl. 10:42.
Senast redigerad av 400Ben 2019-04-24 kl. 10:42.