2019-05-06, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Vore tjänstefel att ta in Joel Lundqvist i denna trupp.

Joel har dessutom sagt att han inte kommer ställa upp om han får frågan.
Citera
2019-05-06, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimBall
Jag har sett noll matcher i grundserien.

Tempot går upp i play-off, spelet blir fysiskt jämfört med grundserien -- Nyqvist kanske har gått på en lindrig skada eller dylikt för han imponerar inte i playoffen; Tappar puckar, ser ut som han är typ 0.2 sekunder sen in i varje situation, jag skämtar inte... 0.5/poäng per match (bättre än vad jag trodde, ha!).

Som flera redan påpekat så är Tre Kronor ganska svaga på forward sidan, vilket ja inte alls tvivlar på, så han skulle säkert ta en plats --

Nyqvist var kritiserad även i grundserien trots att poängen rasade in. Mycket i Red Wings tack vare Larkin. Men visst, gör man 60 P i NHL är man inte dålig. Men hans höga poängproduktion är inte i nivå men hur han är individuellt. Han är inte så bra som poängen visar. Jag vet inte om han är skadad. men det såg lika dant ut i grundserien som i slutspelet. Alltså att han tappar puck och är sen in i situationerna. Sedan är han fortfarande så bra så han går in i en toppkedja, men han är inte i nivå med EP, Lindholm, Landeskog osv.

Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Jag tycker att vi bara har fem toppforwards så jag chansar med kruger i väntan på Landeskog

Lindholm Pettersson Hörnqvist
Eriksson kruger Nylander
Bratt Kempe Kempe
Lindblom lander Rasmussen
Kung Joel

1. Lindholm är inte LW. Ingen i den kedjan är LW.

2. Kruger ska inte in i en toppkedja. Han är given i en 3-4:e kedja. Bättre att byta plats på han och Lander.

3. Tycker inte Mario Kempe håller i en 3:e kedja, byt plats på han och Lindblom.

Citat:
Ursprungligen postat av Birro69
Har en känsla av att John Klingberg snart är tillgänglig..och att han kommer att tacka ja.

Hade varit ett välkomnande tillskott. Tänk E.Gustafsson, Ekman Larsson och Klingberg i varsitt backpar. Klingberg är en fantastisk tvåvägsback, speciellt på stor is. Det tar dock emot lite att peta M.Pettersson, speciellt när Hägg är kvar, men det är ett lyxproblem då
Senast redigerad av 400Ben 2019-05-06 kl. 17:03.
Citera
2019-05-06, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Vore tjänstefel att ta in Joel Lundqvist i denna trupp.

Joel hade inte skämt ut sej i en 4:e kedja i detta lag. Men jag håller med att andra namn bör gå före. Tex Evenberg, Bergström, Carl Klingberg osv.
Citera
2019-05-06, 17:22
Medlem
Elitprospect har lagt in Lukas Bengtsson och Philip Holm som backar. Det måste väl finnas någon substans i det? Har man kallat hem övriga backar som inte är NHL-backar?

Även Nygård, Rasmussen och Wedin är med som forwards.

Jag tolkar det som att svenska VM truppen kommer se ut så här:

Lundqvist
Markström
Enroth

A.Larsson
Ekman Larsson
Ekholm
Gustafsson
Hägg
Pettersson
Holm (Ej anmäld)
L.Bengtsson (Ej anmäld)

E.Lindholm
E.Pettersson
P.Hörnqvist
W.Nylander
J.Bratt
A.Kempe
O.Lindblom
A.Lander
L.Eriksson
D.Rasmussen
M.Kruger
M.Kempe
J.Nygård (Ej anmäld)
A.Wedin (Ej anmäld)

Värt dock att nämna är att man inte behöver registrera spelare innan timmar innan matchstart om 4 dagar så spelare som åker ut i runda 2 nu i dagarna kan komma in, men det är väl tveksamt om någon kommer bli spelklar till den 10/5 och Grönborg kommer då registrera 6 backar och 12 forwards.
Senast redigerad av 400Ben 2019-05-06 kl. 17:28.
Citera
2019-05-06, 17:37
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Elitprospect har lagt in Lukas Bengtsson och Philip Holm som backar. Det måste väl finnas någon substans i det? Har man kallat hem övriga backar som inte är NHL-backar?

Även Nygård, Rasmussen och Wedin är med som forwards.

Jag tolkar det som att svenska VM truppen kommer se ut så här:

Lundqvist
Markström
Enroth

A.Larsson
Ekman Larsson
Ekholm
Gustafsson
Hägg
Pettersson
Holm (Ej anmäld)
L.Bengtsson (Ej anmäld)

E.Lindholm
E.Pettersson
P.Hörnqvist
W.Nylander
J.Bratt
A.Kempe
O.Lindblom
A.Lander
L.Eriksson
D.Rasmussen
M.Kruger
M.Kempe
J.Nygård (Ej anmäld)
A.Wedin (Ej anmäld)

Värt dock att nämna är att man inte behöver registrera spelare innan timmar innan matchstart om 4 dagar så spelare som åker ut i runda 2 nu i dagarna kan komma in, men det är väl tveksamt om någon kommer bli spelklar till den 10/5 och Grönborg kommer då registrera 6 backar och 12 forwards.

http://www.swehockey.se/Nyheter/nyheterfransvenskaishockeyforbundet/2019/Maj2019/trekronorspreliminaratrupptillishockey-vm10-26maj2019/
Citera
2019-05-06, 17:39
Medlem
Man kan väl se det lite så här:

Åker Columbus ut inatt så kan nog Wennberg hinna till den 10/5. Kommer han då så ersätter han nog Rasmussen som registrerad och Rasmussen går ner som inte registrerad och man skickar hem Wedin.

Åker Wennberg ut den 8/5 och kommer så tar han nog Wedins plats och vi har 13 forwards registrerade. Samma sak om Johansson kommer, då tar han Wedins plats. Tveksamt om Nordström och Forsbacka Karlsson kommer frågas. Tror inte det.

Imorgon natt kan Sundqvist bli tillgänglig. Samma sak som med Wennberg, hinner han till premiären registreras han som en av 12. Hinner han inte tar han nog en av de 2 oregistrerade platserna sedan.

Åker Klingberg istället ur tar han Lukas Bengtssons plats och registreras. Kvittar om han hinner till premiären eller inte.

Åker Colorado ut inatt och Landeskog och Söderberg kommer så tar de nog Lander och Rasmussens platser som registrerade om de hinner till premiären, de andra två flyttas ner som oregistrerade och Nygård och Wedin skickas hem. Hinner de inte till premiären registreras 12 platser sedan tar de plats 13 och 14 om de kommer.

Åker San José ut hinner nog ingen till premiären. då om de vill komma registreras EK65, Nygvist och ev. Sörensen av extraplatserna som finns.

EDIT: Glömde Janmark och Carl Gunnarsson. Plocka in de om de vill komma. Hinner Janmark till premiären så registrera som en av 12, annars en av sista 2 platserna om det inte blir full jackpott där Söderberg, Landeskog och Johansson/Wennberg kommer efter premiären. Gunnarsson registrera direkt med en av sista 2 platserna, om nu inte EK65 kommer och man vill ha in en till forward.
Senast redigerad av 400Ben 2019-05-06 kl. 18:28.
Citera
2019-05-06, 17:44
Medlem
Stefan4s avatar
Colorado är på fallrepet nu mot Sharks och kan bli utslagna inatt. Såklart tråkigt för Landeskog och Söderberg, men guld värt för Tre Kronor, och en riktig vitamininjektion för Sveriges offensiva förmåga, om de tackar ja till VM.

Landeskog – Elias P – Lindholm
Lindblom – Nylander – Bratt
Loui – Söderberg – Hörnqvist <-- gubbkedjan
Citera
2019-05-06, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
http://www.swehockey.se/Nyheter/nyheterfransvenskaishockeyforbundet/2019/Maj2019/trekronorspreliminaratrupptillishockey-vm10-26maj2019/

Ja då var det som jag misstänkte. Det är en preliminär trupp. Nu jobbar vi utifrån den truppen och sedan vad som kommer från NHL.
Citera
2019-05-06, 18:00
Medlem
Tänk om alla de som åker ur nu inte hinner till premiären där vi registrerar 6+12 utespelare. Då finns 4 platser kvar. Sedan kommer:

Klingberg

Landeskog
Söderberg
Wennberg/Johansson
Janmark

Då är det bara att fylla upp de 4 platserna med de spelarna utan Janmark.

Av de som kan åka ur så är min priolista så här:

Backar
Klingberg
EK65
Gunnarsson (Tveksamt om han ska frågas)
Nemeth (Tveksamt om han ska frågas)
Heed (Tveksamt om han ska frågas)
Ryan (Tveksamt om han ska frågas)

Forwards
Landeskog
Söderberg
Nyqvist
Johansson
Sundqvist
Wennberg
Janmark
Sörensen
Forsbacka Karlsson (Tveksamt om han ska frågas)
Nordström (Tveksamt om han ska frågas)
M.Karlsson (Tveksamt om han ska frågas)
Senast redigerad av 400Ben 2019-05-06 kl. 18:36.
Citera
2019-05-06, 18:22
Medlem
Grönborgs taktik nu bör vara att plocka in spelare som åker ur i 6/7+12 om de hinner till premiären. Hinner de inte till premiären, avvakta och plocka sedan in de bästa av 1-2 backar och 2-3 forwards.
Citera
2019-05-06, 18:29
Medlem
Hunden007s avatar
Erik karlsson har utgående kontrakt så han lär inte spela.
Citera
2019-05-06, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
Erik karlsson har utgående kontrakt så han lär inte spela.

Ja det är väl så tyvärr. Jag vill dock ha med han i beräkningen tills det är helt avfärdat att han inte kommer vara med, men det är väl inte större än några procent att han kommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in