2019-03-15, 17:31
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9z
Att det sker i en helig byggnad under fredagsbönen kommer få ödesdigra konsekvenser. Mig veterligen har det inte muslimer utfört attentat mot kyrkor i västvärlden i modern tid. Men det kommer det nog att bli ändring på.

Det har hänt ett otal gånger. Läs igenom tråden innan du postar!
Citera
2019-03-15, 17:31
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag har läst igenom lite grovt lite MSM-rubriker kring händelsen, men 4 gripna totalt... men bara en snubbe filmade? Han verkar ha dödat typ alla? Den andra måste varit dålig skytt.

Än så länge finns det inget som pekar på mer än en skytt.
Däremot har man gripit flera personer, varav mer än en hade vapen. Dock kan det ha varit personer som inte var involverade i dådet alls, utan som var beväpnade som vilken gatuligist som helst.

I manifestet och allt annat så verkar det som om han har agerat helt solo och jag tror inte heller han hade velat ha sällskap av andra, för det är uppenbart att han ville bli lite kändis.
Citera
2019-03-15, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
"BREAKING: ISIS calls for revenge amid Christchurch, New Zealand mosque attacks."

jag gillar "hämnd/revenge" som att de inte gjort något och detta hände bara en dag-dessa svin har ju attackerat oskyldiga i europa flertal gånger- de om några bör hålla käft.

Muslimerna har ingen självinsikt öht. Allt är alltid alla andras fel.
Detta kommer att utlösa en extrem motreaktion, vänta ni bara.

Undvik kollektivtrafiken i större städer de närmsta dagarna om ni kan.
Citera
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Inte riktigt vad jag syftar på, menar att hans förfäder gjort det han anklagar muslimer för att göra nu
Och?
Citera
Medlem
Citat:
Att det sker i en helig byggnad under fredagsbönen kommer få ödesdigra konsekvenser. Mig veterligen har det inte muslimer utfört attentat mot kyrkor i västvärlden i modern tid. Men det kommer det nog att bli ändring på.

Vad får dig att tro att kyrkan blir ett mål? Uppgav han att han var kristen i sitt manifest eller vad?
Citera
Medlem
MegalodonIsAlives avatar
Terrorbrottstätheten tilltar bara. Detta lär säkert trigga igång flera muslimer till att ta till med liknande taktiker som hämnd, en ond spiral. Tragiskt.
Citera
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
(FB) Gisslandrama i fransk kyrka - präst dödad (2016-07-26)
(FB) Kyrka omringad med betongblock i Helsingfors - terrorattack planerad mot den
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
En uzbek dödar en svensk flicka och en australienare svarar med att dödar bengaler i en moske i Nya Zeeland....
Enligt hans manifest (vad jag förstår, inte läst det själv) var ju Ebbas död en av tre utlösande faktorer.
Citera
2019-03-15, 17:33
Medlem
falskmustarens avatar
Citat:

Jo. Och det var inte särskilt länge sedan. Men "som av en slump" rapporterade inte svenska medier särskilt mycket om det - varför du inte kände till det.

Citat:
On 26 July 2016, two Islamist terrorists attacked participants in a Mass at a Catholic church in Saint-Étienne-du-Rouvray, Normandy, northern France. Wielding knives and wearing fake explosive belts, the men took six people captive and later killed one of them, 85-year-old priest Jacques Hamel, by slitting his throat, and also critically wounded an 86-year-old man.[1][2][3] The terrorists were shot dead by BRI police as they tried to leave the church.
https://en.wikipedia.org/wiki/2016_Normandy_church_attack
Citera
2019-03-15, 17:33
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ja, så här skriver han:

Här är för övrigt manifestet mer lättläst och bättre formaterat än vad jag sett på andra håll:

https://katana17.wordpress.com/2019/03/15/the-great-replacement-manifesto-of-new-zealand-mosque-shooter-mar-2019/

jag tror han åsyftade att maorierna. vilket visserligen är korkat eftersom även maorierna befolkade NZ relativt nyligen och sparsamt, på 1300-talet först, och européerna kom bara 300 år efteråt. men men, man kan inte begära historisk bildning av känslovänstern.
Citera
2019-03-15, 17:34
Medlem
KlasseArbogas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Och?

Och vad? Det finns ett stort hyckleri i det och jag undrar om han bemöter det i sitt manifest. Jävla Aspie
Citera
2019-03-15, 17:34
Medlem
Cents4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lhypo
Vad får dig att tro att kyrkan blir ett mål? Uppgav han att han var kristen i sitt manifest eller vad?

Han nämner att USA och Nato valt att alliera sig med muslimer mot kristna, hänvisar till bombningarna mot Serbien av NATO. Kristen var han säkert men knappast praktiserande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in