2019-03-15, 13:26
Bannlyst
Det är detta som aktionen i Nya Zeeland handlar om:

Citat:
År 2050 kan mer än 30 procent av Sveriges befolkning vara muslimer om invandringen är hög – medan andelen blir 11 procent vid ”noll” invandring.

https://www.expressen.se/nyheter/omstridd-studie-kan-bli-30-procent-muslimer-i-sverige/
Citera
2019-03-15, 13:26
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loquo
Tro mig eller ej, men om någon går förbi mig med ett vapen och står med ryggen emot mig jag kommer utan tvekan attackera honom bakifrån blixtsnabbt.

Jag vill tro dig. I det läget finns en chans att övermanna honom och rädda 49 liv. Du måste dock inse att det kommer göra ont du kommer kanske bli skjuten men du måste bara gå hela vägen då kanske det lyckas och du är dagens hjälte! Du måste dock döda honom med dina bara händer vilket är lättare sagt än gjort.
Citera
2019-03-15, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucciani
Javisst, men våra djupaste sympatier går ju ändå till den stackars gärningsmannen, TÄNK vilka trauman han måste ha upplevt... man bör genast se till att hjälpa denna lidande man med god vård och stöd så att han kan må bättre igen, spara inga resurser

Nej, han ska få lagens strängaste straff. Det är en attack mot det öppna samhället.
Citera
2019-03-15, 13:27
Medlem
Facebacks avatar
En bild på Brenton Tarrant med sin flickvän https://imgur.com/a/Gjyj3do

Om hon inte vill ha honom längre så ställer jag gärna upp tycker så synd om Brenton nu, måste vara jobbigt för han. Förstår hans oro, känner samma sak som ensamstående mamma även om Brenton gick lite för långt. Skulle vilja prata med honom.

Antagligen kommer han sitta inlåst en lång tid framöver i Nya Zeeland, någon dom vet när han kan tänkas ta emot besök eller brev som tidigast.
Citera
2019-03-15, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Exakt!
Vi får väl anta att det beror på frustration, arbetslöshet, möta fördomar dagligen osv.
Vi har ju fått lära oss att det gör folk till kallblodiga massmördare och terrorister.
Då måste det ju stämma..?

Jag har lärt mig att Salafisterna är från botten av sina hjärtan emot mig, alltså skulle jag döda dom om jag måste. Är det ens Salafister han gett sig på?

Socialt utanförskap verkar onekligen spela in, Breivik var väl miljonär men socialt handikappad?
Dom Sverigefödda ISISäckel jag råkat på har utan undantag varit mobbade eller åtminstone socialt utanförslosers.
Citera
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Det här var ju faktiskt ganska intressant. "Vi fördömer stark det här" "Det visar hur långt hatet mot islam och muslimer har gått" - detta har man inte sagt tidigare när det är muslimer som massakerar oskyldiga västerlänningar. "Det visar hur långt hatet mot västerlänningar har gått" borde man rimligtvis ha sagt då.

Exakt! Jag menar det om något spär på ilskan mot politiker. "Hatet mot muslimer". Skämtar han?
Vi är både invaderade av migranter varav många är muslimer, vi har fått utstå hundratals terrordåd med hundratals döda Européer. Vi blir konstant matade med HAT för oss vita. I synnerhet vita män.

Vi har blivit våldtagna, misshandlade, spottade på och i allmänhet behandlade som skit i våra länder av invandrare men det är HATET mot MUSLIMER som gått för långt?

Detta visar ju bara på hur sjuka politikerna är i Sverige, hur mycket de hatar sina egna.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Troligen liberal "alla borde få göra som dom vill" typ.

Du menar ”helt jävla skogstokig”?

Kanske bara jag som tycker man är det om man helt iskallt skjuter ihjäl barn och försvarar det med att dessa kanske kommer växa upp och välja ”fel” väg (från hans manifest).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Det känns så jävla cpigt att detta händer i Nya Zeeland... GM är från Australien.... Det skulle vara som om Breivik drog till Danmark och utförde sitt terrordåd där...... Finns väl fler muslimer i Australien än Nya Zeeland??

Någonting är riktigt jävla lurt och cpigt här.

Vet inte hur det ser ut i Nya Zeeland men spontant tänker jag att muslimer inte etablerat sig där på samma sätt som Australien, kanske ville göra nytta där fröet nyligen blivit sått. Sen kanske han inte ville hamna i fängelse i Australien då det kanske kryllar av muslimer / mellanöstiskt folk i fängelserna där.

Sen vet jag inte hur han såg på Australien / Nya Zeeland, "same shit different name" kanske.
Citera
Medlem
Mindbusinesss avatar
Han angrep ju två olika moskeer men filmen visar väl bara den första attacken.
Citera
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loquo
Jag tror detta kommer ge motsatt effekt, att vi inte kommer få se fler terrorist-attacker från muslimer i västvärlden.

Nu har vi dock en jävla massa återvändande IS folk, det finns redan 150 i landet som går på gatan, utan något att förlora.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Starkt att se Löfven gå ut och ta avstånd och visa sitt deltagande efter detta fruktansvärda terrordåd. Sådant gör en stark ledare.

Tankarna går till de oskyldiga muslimer som fick sätta livet till.

Isf är alla världens ledare starka. Det är rätt sak att göra tveklöst.
Citera
2019-03-15, 13:30
Medlem
WordWarriors avatar
Det där var idiotiskt, för detta kommer inte att gynna de konservativas och nationalisternas sak. Nu får media ett köttben som räcker i decennier. Jag antar att syftet var att öka på polariseringen så att den närmar sig en breaking point. Vi kan ju mycket väl få se en islamistisk vedergällning. Vi lever i farliga tider.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in