2019-03-15, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
Oskyldiga civila kan naturligtsvis inte betraktas som fiendestyrkor.

Så om man intar ett fiendeområde och fyller det med sitt eget folk, så är det fel av ursprungsbefolkningen att göra motstånd?
Citera
2019-03-15, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Filmsnutten är lika iskall och rå som IS- anhängarnas videofilmer( hört talas om dem)
Lika iskall och rå som bilder och reportage tagna utav journalister vid död och jävelskap av alla de slag.
Så här ser verkligheten ut. Hjälper inte att blunda och hålla för öronen.
Radikala och fanatiska mördare från muslimska kretsar( kallar sig muslimer i allafall) får här se att det finns även ickemuslimer som kan vara lika galna som dem.
Obehagligt men jag tror att folk från Europa kan bli mycket farliga om inte våra politiker i Europa tar sitt ansvar och förstår vad de kommer att skapa för typer av människor..
Det här är bara början tror jag.
Känns mer otäckt när sådant här sker eftersom det är mer ett undantag än något som sker varje dag. En enda person som skjuter urskillningslöst.
Risk nu att barnen, bröder, farbröder, mm till de här dödade människorna blir ansluter sig, några av dem, till ISLAMSKA STATEN.
Och i sin tur skapas det fler sådana här motståndare i grupperingar.
Slutar med att det skjuts från båda fronter och ingen går säker.

Att skjuta människor är knappast lika rått som att bränna folk levande till döds eller skära halsen och huvudet utav folk, men röstar man för muslim import och folkutbyte så förstår jag att du resonerar som du gör.

Du har ju röstat för detta, bli inte förvånad när det händer här också. Musselman terrorism och överkörda små flickor delade itu, bryr ju ni er inte om. Att andra bryr sig är givetvis också svårt att begripa för er.
Senast redigerad av Pk-slakt 2019-03-15 kl. 22:19.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av badger67
Föredrar att se folk bli skjutna framför att folk får halsen avskuren på video. Denna video va inte så farlig att se. Däremot dessa IS halshuggningar och skära av halsen med trubbig kniv.....fy f-n.
När jag ser videon så ser jag en person som krigar...han ser till att offren inte lider, går tbx flera ggr för attsäkerställa att han dödat dem. Han ser dessa människor som fiender i ett krig han hittat på. Det är fördjävligt depraverande att en människa kan bli så radikaliserad. Jag vill dock säga att han lät ingen vara plågad eller dö i vånda. Vad han gjorde var fel. Men det IS gjort är bestialiskt...värre än att plågas i helvetet.
Citera
Medlem
panzertaxs avatar
MODERATOR; Uppdatera gärna att filen som är torrentfilen som är länkad i stickyn även innehåller manifestet. Samma fråga ställs om och om igen i tråden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Jag tor det handlade om stadens namn... Christchurch... vad gör muslimer i en sån stad? Det kan jämföras med att det skulle finnas kyrkor i Mekka,

Extremt dålig jämförelse. Christchurch är bara ett gammalt namn inte en "helig" kristen stad.
Nya Zeeland är sekulariserat och folk är religiösa i ungefär lika stor utsträckning som här i Sverige.
Ungefär 40% är kristna men av dem är de flesta mestadels bara kristna på pappret ungefär som för de flesta Svenskar.
Christchurch är förövrigt en universitetsstad, bara 340 000 invånare men 3 universitet så troligen är staden betydligt mindre religiös än övriga landet.
Citera
2019-03-15, 22:17
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Filmsnutten är lika iskall och rå som IS- anhängarnas videofilmer( hört talas om dem)
Lika iskall och rå som bilder och reportage tagna utav journalister vid död och jävelskap av alla de slag.
Så här ser verkligheten ut. Hjälper inte att blunda och hålla för öronen.
Radikala och fanatiska mördare från muslimska kretsar( kallar sig muslimer i allafall) får här se att det finns även ickemuslimer som kan vara lika galna som dem.
Obehagligt men jag tror att folk från Europa kan bli mycket farliga om inte våra politiker i Europa tar sitt ansvar och förstår vad de kommer att skapa för typer av människor..
Det här är bara början tror jag.
Känns mer otäckt när sådant här sker eftersom det är mer ett undantag än något som sker varje dag. En enda person som skjuter urskillningslöst.
Risk nu att barnen, bröder, farbröder, mm till de här dödade människorna blir ansluter sig, några av dem, till ISLAMSKA STATEN.
Och i sin tur skapas det fler sådana här motståndare i grupperingar.
Slutar med att det skjuts från båda fronter och ingen går säker.

Detta bevisar dock bara att dom i grund och botten redan är radikala om dom skulle göra det. Jag skulle aldrig ansluta mig till någon organisation som mördar och våldtar barn och andra till höger och vänster för att dom inte tycker som dem själva
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbrujo
Exakt min poäng. Vem som helst kan vara duktig i träning men han här är grymt effektiv i skarpt läge och den enda som beter sig som ett hot mot honom oskadliggör han med enkelhet. Tar lite lång tid att ladda om...get the fuck outta here...

Japp jag misstänker att han måste ha några droger i sig eller oerhört kall
Citera
Medlem
AnkeborgBombares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
Har ni lagt märke till en grej?

Ingen bryr sig knappt. Här i Sverige så var det betydligt högljuddare efter Antons dåd i Trollhättan.

Anglin skriver om detta också:

https://dailystormer.name/kiwis-final-shitpost-massacres-mosques-personally-radicalized-by-candace-owens/

Har vita helt enkelt fått nog av mångkulturen nu? Folk rycker bara på axlarna.

Att "ingen" bryr sig är helt fel. Det är bara Aftonbladet och annan svensk skitmedia som inte bryr sig men majoriteten av vanligt svenskt folk bryr sig och är chockade. Ett tips är att sluta se äckelmedia som någon svensk stormakt för det enda Aftonbladet och Expressen bryr sig om är antalet klick..

edit: Är ganska full och förstod dig fel, du anklagar inte bara svenska medier..
Senast redigerad av AnkeborgBombare 2019-03-15 kl. 22:20.
Citera
2019-03-15, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIXSA
Riktigt vidrig handling. Läste att det var människor så unga som 5 år som dog, extremt tragiskt.
Detta lär öka de etniska spänningarna över hela västvärlden.

Det som jag däremot har lagt märke till är det eviga hyckleriet som sker när "alla människors lika värde" förespråkare skall argumentera på Facebook bl.a, där man helt och hållet hyser diametralt olika åsikter från hur man hade reagerat hade gärningsmannen varit allt annat än vit.
Sitter och läser flertalet kommentarer på Facebook där man uttrycker i förskräckelse över hur många potentiella "Svenssons" som är kapabla till detta. En frågeställning som hade varit oacceptabel ifall det rörde muslimer.

Redaktionen på Expressen är alltid ivriga i att utmåla sig själv som goda, fina humanister som har människans lika värde som kärnan i sin moral, där man aldrig bryter denna princip. Där man var väldigt konsekvent i att förmedla till folket att "Du bör icke generalisera eller låta rasismen ta över ditt sinne, i och med detta dåd!", efter Drottninggatan, för att nu skriva artiklar titulerade "Det är så här vit fascistterror ser ut", men en betoning på vit.
https://www.expressen.se/kronikorer/mats-larsson/det-ar-sa-har-vit-fascistterror-ser-ut/

Det är synd att det är individer som dessa vi idag ger förtur i bostadskön i Sverige.
Folk vill visa att de inte hatar efter dåd. Inte något konstigt.
Senast redigerad av Utlovad 2019-03-15 kl. 22:25.
Citera
2019-03-15, 22:20
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
Har ni lagt märke till en grej?

Ingen bryr sig knappt. Här i Sverige så var det betydligt högljuddare efter Antons dåd i Trollhättan.

Anglin skriver om detta också:

https://dailystormer.name/kiwis-final-shitpost-massacres-mosques-personally-radicalized-by-candace-owens/

Har vita helt enkelt fått nog av mångkulturen nu? Folk rycker bara på axlarna.

Tror att anledningen är att det är så långt bort och i ett land där det sällan händer så mycket spektakulärt. Men det sitter säkert en hoper vänstermurvlar på flyget dit nu. Själv blev jag mest förvånad över att det fanns två moskeer i en liten stad i Nya Zeeland. Västvärlden är väldigt illa ute!
Citera
2019-03-15, 22:21
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Fast de våldsbejakande islamisterna har en stor mängd människor beredda att utföra sådana här dåd - många har dessutom stridsvana från Syrien och andra liknande platser. De har nätverka kring sig som uppmuntrar och stöttar.

I väst utgör sådana som Brenton Tarrant extrema undantag.

Så jag vet inte i vilken mån spelplanen förändrats i praktiken.

Islamisterna i väst kan i teorin svara med hundratals terrordåd då de har hundratals terrorister med fokus på sina 72 oskulder. Vad blir vårt svar - mer sannolikt en ny tipstelefon än ett nytt attentat.

Hur det blir i praktiken återstår att se. Det officiella svaret blir antagligen en ny tipstelefon, och anslag till vakter runt moskerna.

Och skulle man ställa upp islamister och altrigtare eller vad det nu kan vara i ett box för fotbollshuliganer så skulle nog antalet islamister överväga. Men min poäng är att våldet nu trappats upp, att "vi" nu kan svara med full kraft, om än kanske inte lika ofta. Och eftersom upplevelsen är det viktiga så blir det den som upplevs ha störst våldskapital som vinner i längden.
Citera
2019-03-15, 22:23
Medlem
dezines avatar
Flera av er nämner filmer från andra moske skjutningen, vad är det för filmer mer än snapchat filmen på eventuellt två gärningsmän som finns? Startade MGM igång kameran igen tefter att den lagt av i bilresan från första filmen? Länka gärna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in