2019-03-15, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenMykonos
Snarare är den vita krigaren modig som inte tar sitt liv. Självmord är den feges utväg.

Tycker du det är modigt de han gjort?
Är du modig nog att gå med i nästa demonstration NMR anordnar?
Många muslimer kommer va arga över att motståndsrörelsens symbol är på vapnet..
Citera
2019-03-15, 17:26
Medlem
nötallergikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Alla typer av extremism och i slutändan terrorattacker är en konsekvens av långvarig misslyckad politik.

Varför är många länder befriade från terrorattacker?
Varför drabbas Nya Zeeland, Sverige, Frankrike, Belgien, Tyskland och även Mellanöstern?

Fundera på det.

Helt fel. Terrorism är alltid, 100%, resultat av människor som inte bryr sig om politik utan vill få igenom sina åsikter med våld, pga att samhället tar avstånd från dessa åsikter. Terroristerna tycker att de vet bättre än samhället i stort, därför tar de till våld. Vi har demokrati, det går utmärkt att engagera sig och få fram förändringar.

Kommer alltid finnas marginaliserade, avskyvärda livsåskådningar. Det bästa samhället kan göra för att skydda sig är utbildning, sprida så mycket kunskap som möjligt, till så unga som möjligt. Se till att människor MINNS koncentrationsläger, 9/11 och liknande händelser. Folk gömmer så jävla lätt, och nu sitter vi där igen, med lömska tickande brunskjortor här och var.

De finns till och med här i forumet. Varenda en av er som på NÅGOT sätt försvarar denna handling, har SKULD i nästa liknande terrordåd, för ni har varit med om att normalisera extremism.

Och varenda en som vid tidigare tillfällen har uttryckt positiva tankar kring våldsdåd har nu blod på era händer. Det man skriver på nätet ger ringar på vattnet. Det spelar ingen roll om man själv inte fysiskt är där och håller in avtryckaren. Man är där ändå.
Citera
2019-03-15, 17:27
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasseArboga
Inte riktigt vad jag syftar på, menar att hans förfäder gjort det han anklagar muslimer för att göra nu
Jag missförstod. Tror inte han skriver något om det.
Citera
2019-03-15, 17:27
Medlem
"BREAKING: ISIS calls for revenge amid Christchurch, New Zealand mosque attacks."

jag gillar "hämnd/revenge" som att de inte gjort något och detta hände bara en dag-dessa svin har ju attackerat oskyldiga i europa flertal gånger- de om några bör hålla käft.
Citera
2019-03-15, 17:28
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollansiktet
Jag försöker att ladda ned klippet, men verkar vara en korrupt torrentfil nu istället? Någon som har länk till själva streamen?

LÄNK:

https://forumfiles.com/J2M6bfx2b0/New_Zealand_Shooting_HD_mp4
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PanserPoes
Logikkedja: Den illegale invandraren med utvisningsbeslut Akilov tillåts gå fri på Sveriges gator -> Akilov utför terrordåd på Drottninggatan där bl.a. Ebba Åkerlund dödas -> GM radikaliseras -> GM skriver Ebbas namn på sin AK -> GM "hämnas" och skjuter ihjäl 50 muslimer.

Slutsats: Om Akilov tagits i förvar i väntan på utvisning hade detta inte hänt.

En uzbek dödar en svensk flicka och en australienare svarar med att dödar bengaler i en moske i Nya Zeeland....
Citera
Medlem
Shoot out till Pewdiepie, svensk flicka fick det att brista. Det här kommer nog blir stort inom Sverige, sen tar man nog gärna tillfället till akt att tala om hotet från vite man.
Citera
Medlem
Lachlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Någon som har nån teori varför han enkelt lät sig avväpnas och gripas och inte bjöd poliserna på eld-show, alternativ självmord? Inspiration från Brevik?
Han ville inte skada oskyldiga!
Citera
2019-03-15, 17:29
Medlem
9zs avatar
Att det sker i en helig byggnad under fredagsbönen kommer få ödesdigra konsekvenser. Mig veterligen har det inte muslimer utfört attentat mot kyrkor i västvärlden i modern tid. Men det kommer det nog att bli ändring på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
I en kyrka uppe i en bergsby utanför Paris fick en gammal präst halsen avskuren vid altaret samtidigt som de galna islamisterna höll de andra kyrkobesökarna gisslan och tafsade på systrarna, dvs nunnor.

Fler än 40 till finns här.
https://en.wikipedia.org/wiki/Category:Islamist_attacks_on_churches
Juste det exemplet!
Sedan om man pratar om ME, nästan alla länder har varit drabbade.
Citera
Medlem
Emolls avatar
Liknande dåd kommer bli mer o mer vanligare framöver.

Det jag frågar mig är hur vi ser sånt här oftare, knappt aldrig. Det är enligt mig helt otroligt att det inte sker mer. Den enda förklaringen jag har till det är väl för att västfolk är för civiliserade för att begå såna här gärningar i någon större utsträckning. Globaliseringen har spårat ut fullständigt och det är vänster och extremliberalerna som bär ansvaret för detta dådet.

Brenton Tarrant som utförde dådet skrev något intressant i hans manifest "The Great Replacement"

Citat:
Jag önskar alla olika människor i världen det bästa oavsett etnicitet, ras, religion samt att de lever i fred och välstånd bland sina egna medlemmar och utövar sina egna traditioner, i sin egen nationer. Men om samma personer försöker komma till mitt folks länder, ersätta mitt folk, kuva mitt folk, kriga mot mitt folk, då kommer jag tvingas slåss mot dem och kommer inte hålla tillbaka någonting.

Just detta han nämner här, är jag förvånad över att inte fler gjort hittills. Men som sagt ,detta är bara början. Tror ni muslimerna kommer skaka bort sig det som hänt? Inte en chans. Världen är körd för alltid. Tacka Soros o hans globalistelit för detta.Världen fungerade LYSANDE innan alla länder skulle blandas med allt o alla.
Senast redigerad av Emoll 2019-03-15 kl. 17:32.
Citera
2019-03-15, 17:31
Medlem
elbrujos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det är ju en jäkla skillnad på att vara på en skjutbana och ladda om och vara i stridens hetta. Adrenalinet i kroppen och all spänning och nervositet jag antar han känner.

De flesta som gör liknande saker har aldrig gjort det förr, de har inte varit i krig och mest sannolikt aldrig skjutit mot en person. Han verkar också ha tejpat ihop magasinen och det kan göra det svårare att ladda om

Exakt min poäng. Vem som helst kan vara duktig i träning men han här är grymt effektiv i skarpt läge och den enda som beter sig som ett hot mot honom oskadliggör han med enkelhet. Tar lite lång tid att ladda om...get the fuck outta here...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in