2019-03-15, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Person.Persson
Vad har den blinkande lampan på geväret för funktion? Förblinda folk som går till angrep?

Ja. Det blir ju svårare sikta på honom.
Citera
2019-03-15, 17:25
Medlem
Jag försöker att ladda ned klippet, men verkar vara en korrupt torrentfil nu istället? Någon som har länk till själva streamen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenMykonos
Snarare är den vita krigaren modig som inte tar sitt liv. Självmord är den feges utväg.
Ja, självmord hade ju inte visat att han var modig. Att han däremot attackerade och sköt ihjäl civila mål skriker övderdosering av feghet.
Citera
Medlem
Alexander Bard har pratat om det flera gånger. Att dem nya terrorismen kommer att växa upp från den vita männen då de anser sig ha förlorat sin makt i samhället.
Citera
Medlem
Jag tror inte gemene man begriper hur nära vi är ett storskaligt inbördeskrig.
Dagens dåd kommer givetvis att utlösa hämndaktioner från Islamister och det hela kommer leda till en ond cirkel där människor av den här typen ballar ur och tar saken i sina egna händer.

Frekvensen av dessa dåd kommer att öka successivt tills vi står där med byxorna nere. Underrättelsetjänst och polis kan givetvis inte göra någonting åt saken så länge man inte utvecklar en metod för att läsa folks tankar.

Det är kört.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
På den andra filmen efter dådet i den andra mosken så verkar folk leva fortfarande.
ok. jag har bara sett en film den på 16 minuter. Där matade han många skott i alla.
Citera
Medlem
NirvanAs avatar
Jag har läst igenom lite grovt lite MSM-rubriker kring händelsen, men 4 gripna totalt... men bara en snubbe filmade? Han verkar ha dödat typ alla? Den andra måste varit dålig skytt.
Citera
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Förstår inte ens hur han lyckades komma upp i 40 pers såg inte ut att vara så många i lokalen.

Som jag förstår det besökte han en till moské efter att filmen slutat.

Citat:
Vad har den blinkande lampan på geväret för funktion? Förblinda folk som går till angrep?

Är säker på att den bara blinkar på filmen vi ser eftersom kameran har en annan frekvens än lampan.
Citera
Medlem
KlasseArbogas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ja, så här skriver han:

Här är för övrigt manifestet mer lättläst och bättre formaterat än vad jag sett på andra håll:

https://katana17.wordpress.com/2019/03/15/the-great-replacement-manifesto-of-new-zealand-mosque-shooter-mar-2019/

Inte riktigt vad jag syftar på, menar att hans förfäder gjort det han anklagar muslimer för att göra nu
Citera
2019-03-15, 17:26
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Vad har den blinkande lampan på geväret för funktion?

Det är att ficklampan antagligen är av LED typ som blinkar snabbt för att få ner ljusstyrkan. Människor kan inte se det men när man filmar det så tar kameran varje frame mycket snabbt och kan ta en frame när lampan är antingen på eller av.

Samma sak kan man se när man filmar moderna bilar med LED-varselljus.

Är det samma fenomen vi ser med ficklampan eller blinkar de på riktigt. I så fall vilken funktion skulle det ha?
Citera
Medlem
Logikkedja: Den illegale invandraren med utvisningsbeslut Akilov tillåts gå fri på Sveriges gator -> Akilov utför terrordåd på Drottninggatan där bl.a. Ebba Åkerlund dödas -> GM radikaliseras -> GM skriver Ebbas namn på sin AK -> GM "hämnas" och skjuter ihjäl 50 muslimer.

Slutsats: Om Akilov tagits i förvar i väntan på utvisning hade detta inte hänt.
Citera
Medlem
Citat:

Strobe light smidigt som fan om man kommer in i en mörk korridor eller liknande du ser inte ett skit om du får ljuset i nyllet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in