2019-03-12, 20:47
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClickBait
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...a-polisanmaler

"Efter att en lärare bett om att få samla in sina elevers mobiler innan lektionen reagerade en av hennes elever med att kalla henne för ”hora”. Eleven avvisades från klassrummet av en annan lärare – som föräldrarna nu polisanmäler."

Vad tycker ni? Har lärarna gjort sig skyldiga till brott genom att skicka ut pojkspolingen?

Vilken bakgrund har nämndemännen ?
Citera
2019-03-12, 21:07
Medlem
Helt makalöst. Vad är det för jävla föräldrar? Ge ungen en klapp på käften och ring läraren och be om ursäkt för sonens ordval.
Citera
2019-03-12, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Vilken bakgrund har nämndemännen ?

Sverige har INGET fristående rättssystem både domare och nämndemän är politiskt tillsatta. Det är typ bara vi och Nordkoera som har ett politiskt rättssystem.
Citera
2019-03-12, 21:10
Medlem
tycker man att alla icke muslimer dvs otrogna är horor och man växt upp i det så blir konsekvenserna så här.
Citera
2019-03-12, 21:25
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axioms
tycker man att alla icke muslimer dvs otrogna är horor och man växt upp i det så blir konsekvenserna så här.

Nja inte för att jag är förespråkare av halshuggnings-religionen men i det här fallet verkar det röra sig om en kines och då faller allt i en annan dager.
De har höga krav på resultat och betyg (besviken förälder) på sina avkommor i motsats till muslimernas föräldrar som bara räknar bidrag som merit.
Möjligen är det lätt hänt i dagens skola att man antar mena-beteende (läs.blattebeteende) där alla
kvinnor är horor även om man är asiat men jag vet inte om det är en "sån" skola.
Rätta mig gärna om jag har fel !
Senast redigerad av Erik Öst 2019-03-12 kl. 21:39.
Citera
2019-03-12, 21:46
Medlem
JustZlatans avatar
Garanterat är det en blattefamilj. Många blattar har ingen som helst respekt för lärare. Ta ifrån familjen barnbidraget.
Citera
2019-03-12, 22:07
Medlem
Läraren får väl ta på sig ullvantar i fortsättningen så att ingen elev blir ofredad av honom.
Dagens ungdomar beter sig som dagisbarn. De klarar inte av att bli tillrättavisade. Jag är inte lärare, jag kör skolbuss.
Det spelar ingen roll vad skolan gör om föräldrar abdikerar och låter ungen bete sig helt gränslöst.
Vem ska anställa en sådan odåga. Vad är meningen med ungens uppfostran om den stannar på dagisnivå.
Citera
2019-03-12, 22:08
Medlem
Rammsbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Garanterat är det en blattefamilj. Många blattar har ingen som helst respekt för lärare. Ta ifrån familjen barnbidraget.
Ja, är hög tid att sätta ner foten och vara tydlig. Annars går det ännu mer åt helvete.
Citera
2019-03-12, 22:10
Medlem
Ingen Menafamilj. Gräsrökande reaggehippies är svaret. Mamman heter M*ri* Sel*ssie *=a
Citera
2019-03-12, 22:15
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark2
Ingen Menafamilj. Gräsrökande reaggehippies är svaret. Mamman heter M*ri* Sel*ssie *=a

helsvensk då ? låter som en fucking nigger.
Citera
2019-03-12, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mark2

Selassie klingar etiopiskt i mina öron (jfr Haile Selassie). Om det är riktigt handlar det om Mena, i alla fall definitionen här på FB. Etiopien ligger vid Afrikas horn, närmaste granne med självaste Somaila.
Citera
2019-03-12, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av warfighter
"Nu anmäler föräldrarna till pojken den manliga läraren för ofredande för att ha gripit tag i pojken och dragit ut honom ur klassrummet."

Det som anmäls är väl inte att ungen blev utskickad utan att det påstås ha skett med våld. Hade en lärare gripit hand på min unge så hade jag blivit JÄVLIGT förbannad. (Och jag hade blivit jävligt förbannad om ungen betett sig illa också, men det är en annan sak.)

Sen kan man ju fundera på vad som är sant i det här specifika fallet, men det blir ju bara en massa gissningar.
Och hur ska man få ut en bångstyrig elev som vägrar utan att vidröra denne? Vad innebär ditt uttryck "gripit hand på min unge"? Jag kan bara gå till mig själv och det är att om min son betett sig illa och en lärare fysiskt avlägsnat honom så hade jag låst in XBOX:en och datorn en vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in