2019-03-12, 15:43
Medlem
ClickBaits avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...a-polisanmaler

"Efter att en lärare bett om att få samla in sina elevers mobiler innan lektionen reagerade en av hennes elever med att kalla henne för ”hora”. Eleven avvisades från klassrummet av en annan lärare – som föräldrarna nu polisanmäler."

Vad tycker ni? Har lärarna gjort sig skyldiga till brott genom att skicka ut pojkspolingen?
Citera
2019-03-12, 15:46
Medlem
RedXs avatar
Jag vet inte vad lagarna säger, men föräldrarnas agerande sänder inga fina signaler till eleven.
Citera
2019-03-12, 15:48
Medlem
Nej. Det enda föräldrarna har åstadkommit med denna anmälan är att alla har fått veta hur ouppfostrad deras son är.
Citera
2019-03-12, 15:48
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClickBait

"Efter att en lärare bett om att få samla in sina elevers mobiler innan lektionen reagerade en av hennes elever med att kalla henne för ”hora”. Eleven avvisades från klassrummet av en annan lärare – som föräldrarna nu polisanmäler."

Vad tycker ni? Har lärarna gjort sig skyldiga till brott genom att skicka ut pojkspolingen?
.
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Många föräldrar har narcissistisk personlighetsstörning och tror det är fel på alla utom sig själv.
Citera
2019-03-12, 15:49
Medlem
jay.simpsons avatar
Vilka vidriga föräldrar 15åringen beter sig som en hora blir utslängd föräldrarna anmäler läraren. Fint land vi bor i inte undra på att det är svårt att locka till sig lärare.
Citera
2019-03-12, 15:50
Medlem
constants avatar
Citat:
Det hoppas jag verkligen inte.

För övrigt: Hur fick föräldrarna reda på det? När jag under min skoltid åkte ut, så var det aldrig något jag berättade. Hade skämts på tok för mycket för att berätta att jag misskött mig under lektionstid.
Citera
2019-03-12, 15:52
Bannlyst
Nejdå. Snorungen får lära sig att det inte fungerar som det gör hemma i hushållet och att pappa inte alltid beter sig rätt.
Citera
2019-03-12, 15:56
Medlem
Citat:

När mina barn gick i skola i usa fick man en tjock bok om kläd regler, uppförande regler, regler kring precis allt. Hur man lämnar/hämtar barnen till regler kring skolmaten. Det var bara att följa dem eller bli avstängd/utkastad.
Citera
Medlem
warfighters avatar
"Nu anmäler föräldrarna till pojken den manliga läraren för ofredande för att ha gripit tag i pojken och dragit ut honom ur klassrummet."

Det som anmäls är väl inte att ungen blev utskickad utan att det påstås ha skett med våld. Hade en lärare gripit hand på min unge så hade jag blivit JÄVLIGT förbannad. (Och jag hade blivit jävligt förbannad om ungen betett sig illa också, men det är en annan sak.)

Sen kan man ju fundera på vad som är sant i det här specifika fallet, men det blir ju bara en massa gissningar.
Citera
Medlem
swebarbs avatar
Hur tänker föräldrarna, eleven beter sig olämpligt och dom anmäler läraren ? vad skulle den gjort istället, applåderat vilken idiot eleven är ?

skolsystemet idag är ett stort skämt, klart som fan om man kallar en lärare för hora så ska man åka ut illa kvickt, föräldrarna borde skämmas, ingen lärare ska behöva acceptera att bli kallad hora i sitt arbete.
Citera
2019-03-12, 15:57
Medlem
gato12s avatar
När jag läste rubriken trodde jag att föräldrarna polisanmält sin unge...men så var det naturligtvis inte. Inte i kränkthetens underbara tidevarv
Citera
2019-03-12, 15:58
Medlem
ClickBaits avatar
Tror grabbens farsa kände skam för att hans son betett sig illa och då valde att göra en anmälan för att skylla ifrån sig, dvs rikta strålkastarna mot de dumma lärarna.

Skulle inte förvåna mig om lärarna även var rasister!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in