Citat:
Ursprungligen postat av
Jontalinen
Det som frvnar mig mest i den hr trden i hur rdda mnga verkar vara fr ledig tid utan tonvis med pengar eller konstant social interaktion.
Trivs utmrkt med mitt jobb och det sociala kring det, men hade grna haft mer fritid och arbetar mot det.
Hade ltt kunnat g hemma utan jobb om det inte vore fr det ekonomiska. Umgs med min sambo, trning, promenader, fixa med huset och tomten, lsa, musik/filmer/spel, trffa vnner/familj (i alla fall kvllstid och helger i och med att folk jobbar), simma, fiska, plocka svamp, laga mat, odla nnu mer grejer.
Har s mnga hobbys jag hade velat sysselstta mig med om jag hade haft mer tid.
En betydande del verkar ha vldigt svrt att underhlla sig utan att spendera mycket pengar eller omge sig med massa mnniskor, knns lite... tomt.
Som jag har uppfattat det s r det tmligen illa att inte som mnniska f mjlighet att bidra med ngot till samhllet.
Efter att ha googlat lite s finns det ngra f symptom som verkar vara synonymt med att vara arbetsls.
Exempelvis ngest, oro och depression.
Sedan lter jag det vara osagt vad som gller nr arbetslsheten r frivillig, det lr gissningsvis skilja sig t.
Hr r en lnk till ungdomsarbetslshet och dess konsekvenser.
https://www.forsakringskassan.se/wps...df?MOD=AJPERES