2019-01-31, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Ca 21.15. Barn i den åldern lägger sig väl vid 20.00? Eller så fick dom kanske nåt lugnande så de somnade. Lär obduktionen visa. Men vi lär nog inte få veta.

Tänker bara på barn kan ju känna om nåt inte är som det ska..svårt att sova då. Lugnande måste de ha fått. De måste ju märkt att pappan var ledsen, eller var han så bra skådespelare?
Om han var i så dåligt skick 21.15 o de sov 20 ca, det måste ju barnen märkt!
Citera
2019-01-31, 16:12
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Tänker bara på barn kan ju känna om nåt inte är som det ska..svårt att sova då. Lugnande måste de ha fått. De måste ju märkt att pappan var ledsen, eller var han så bra skådespelare?
Om han var i så dåligt skick 21.15 o de sov 20 ca, det måste ju barnen märkt!
Hans dåliga skick just i liven kom nog främst att han skjutit sina barn kan jag tro. Och sett både barnen, döden och blodet. Tro fan han ylar.
Citera
2019-01-31, 16:15
Medlem
GoldenKiwks avatar
Har inte följt tråden sen början, försökt läsa sidor här och där.

Hur eller hur har jag en fråga som säkert redan är besvarad.
Senast nämns om barnen hade fått något att sova på.

Det jag undrat sen länge, (ber om ursäkt då spekulationer säkert finns om detta)

Men han säger att han sköt barnen med två skott vardera.
Jag antar att pojkarna inte delade rum med tanke på ålder men framförallt då han bor på en gård etc. Min fråga, mest för det gör mig så ledsen att något barn ska behöva utstå såna här saker.

Men sköt han först den ena pojken alternativt med ett skott eller båda två direkt. Vaknar väl ändå den andra?
Har sen länge fastnat på det, just pga någotstan när man har barn i samma ålder så gör det så ont att tänka att en bror vaknar av skotten och är medveten, livrädd och helt medveten vad som komma skall, jag önskar ingen detta öde. Men jag vill någonstans hoppas att de fick gå stillsamt.. Känns som själen mår bättre av det. Deras. Jag vet inte. Men tanken finns där.
Citera
2019-01-31, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
?
Var fanns hans systrar? De kan inte ha varit helt ovetande om han psykiska hälsa och borde dessutom ha tänkt på barnen, deras brorsbarn. Kunde de ha gjort något kanske??
Citera
2019-01-31, 16:37
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Fast det där är inte logiskt. Vilket samband skulle finnas mellan hans väns död och att barnen måste dö?

Rätt. Inte alls logiskt. Mina tankar snurrade och jag lade in det fel. Men jag tror att allvaret började i och med hennes död den 14/1, självmordet var planerat, men tankarna blev ännu svartare då. Jag tror att det var de sista dagarna innan dagen D som barnen inkluderades i planerna. Kanske sista dagen t o m.
Citera
2019-01-31, 16:44
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nosework
Var fanns hans systrar? De kan inte ha varit helt ovetande om han psykiska hälsa och borde dessutom ha tänkt på barnen, deras brorsbarn. Kunde de ha gjort något kanske??
Prova och må dåligt så får du det svart på vitt hur mycket folk/familj verkligen bryr sig.Systrarna lär ha
undvikit hans problem ist.
Citera
2019-01-31, 16:55
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Prova och må dåligt så får du det svart på vitt hur mycket folk/familj verkligen bryr sig.Systrarna lär ha
undvikit hans problem ist.
Tyvärr har du rätt. Nu var ju SR t o m ganska öppen i sitt dåliga mående med tanke på att han ibland slängde upp långa inlägg på Facebook om det.

Sen får man ta och släppa in verkligheten: "Mår du dåligt, vill du snacka?". "Nej, tack, jag klarar mig. Kan själv". "Säkert?". "Absolut - det är ingen fara, en liten svacka bara".

Jag släpper inte in en jävel om jag själv mår dåligt. Utåt är jag som vanligt, när jag kommer hem blir det svart och jag släpper efter. Och jag tror många funkar så. Ändå sökte faktiskt SR hjälp. Och blev medicinerad. Men jag tror att hans medicin antingen var fel för honom, eller inte tillräcklig styrka. Men det är ju, som allt annat här, spekulationer.
Citera
2019-01-31, 17:00
Medlem
Jag har tittat på filmen ett antal gånger nu och varje gång så slås jag av ögonblicket då han avslutar streamen. Efter han sagt "nu tror jag snuten kommer" och han tittar in i telefonen. det är precis som det är en annan människa än som varit på streamen. kolla ansiktsuttrycket. Psykopat, allt är ett spel.
Citera
2019-01-31, 17:08
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slangballe32
Jag har tittat på filmen ett antal gånger nu och varje gång så slås jag av ögonblicket då han avslutar streamen. Efter han sagt "nu tror jag snuten kommer" och han tittar in i telefonen. det är precis som det är en annan människa än som varit på streamen. kolla ansiktsuttrycket. Psykopat, allt är ett spel.
Inget spel. Han inser att han har ganska exakt 5 sek kvar att leva. Jag vet inte - men du kanske vet vilket ansiktsuttryck man har då?
Citera
2019-01-31, 17:14
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Inget spel. Han inser att han har ganska exakt 5 sek kvar att leva. Jag vet inte - men du kanske vet vilket ansiktsuttryck man har då?
Inser? Ingen tvingade honom direkt.
Citera
2019-01-31, 17:15
Medlem
Citat:
Tyvärr har du rätt. Nu var ju SR t o m ganska öppen i sitt dåliga mående med tanke på att han ibland slängde upp långa inlägg på Facebook om det.

Sen får man ta och släppa in verkligheten: "Mår du dåligt, vill du snacka?". "Nej, tack, jag klarar mig. Kan själv". "Säkert?". "Absolut - det är ingen fara, en liten svacka bara".

Jag släpper inte in en jävel om jag själv mår dåligt. Utåt är jag som vanligt, när jag kommer hem blir det svart och jag släpper efter. Och jag tror många funkar så. Ändå sökte faktiskt SR hjälp. Och blev medicinerad. Men jag tror att hans medicin antingen var fel för honom, eller inte tillräcklig styrka. Men det är ju, som allt annat här, spekulationer.
Om man vet att någon mår dåligt och speciellt om det finns barn med i bilden, då får man inte ge sig, då måste man tränga sig på och göra allt man kan.
Citera
2019-01-31, 17:16
Medlem
Reimers avatar
Vet inte om saken varit uppe tidigare men hur går snacket på byn?

Sala är ju inte speciellt stort så åsikterna om vad som hänt borde ju vara känt i Sala.

Finns det någon här med lokal förankring?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in