2019-01-31, 14:13
Medlem
Bartix12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dezorian
var kan man se filmen?

https://streamable.com/md44u?fbclid=IwAR1H0cD7bXFSXy0BTiDBx6PF8D97j3yRHfL QvmDf4Tetdp2HuOGpgJo1zos
Citera
2019-01-31, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Du får gärna förklara dig vad du menar? Jag är insatt i depression och psykiatrisk sjukdom. SR mördar sina barn pga hämnd på Karin. Menar du att något annat skett?

Jag korrigerade främst något som jag tycker att du och många andra feltolkar.

Man önskar förstås att han visat mer ödmjukhet än att bara krasst konstatera att de är döda.. Avrättade med två skott var.

Samtidigt.. Han har bestämt sin bana och har man väl bestämt sig så fungerar och agerar man inte som människor som har sitt förnuft i behåll.

Därefter är jag försiktig att uttrycka mig om orsakerna fram till katastrofen utan att sitta på några bekräftade uppgifter.
Citera
2019-01-31, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartix12
https://streamable.com/md44u?fbclid=IwAR1H0cD7bXFSXy0BTiDBx6PF8D97j3yRHfL QvmDf4Tetdp2HuOGpgJo1zos

Vilken jävla psykopat, vart har alla hans anhöriga varit? Om Karin varit tvungen att blockera honom överallt för han började trakassera henne när hon traffade en ny man, hur kan folk säga att de varit ovetande om hur störd han är. Hade Karin fått mer stöd och vittnesmål till hans beteende så hade de kanske inte ens varit hemma hos honom den dagen. Fy fan, barnen kunde räddats!
Citera
2019-01-31, 15:18
Medlem
JohnDillingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivallaA
Finns ett par sammanfattningar i tråden. SR har mördat sina barn. Hade en livesändning på facebook där han pratade om att han skjutit sina barn och att KA, hans ex var en dålig människa. Pratade också om att hon hade träffat en afghan samt lite annat. Enligt källor här på flashback har han skickat sms till henne på kvällen och hon anlände innan polisen. SR har enligt uttalanden i tidningar mått dåligt en längre tid. Hans föräldrar dog 2016. Ett ex till honom hängde sig själv 2007. En annan god vän till honom dog i januari i år. Stod även att han hade ekonomiska problem. Sen har det kommit information från källor här som säger sig känna honom eller henne som har beskrivit deras personlighet, deras förhållande etc. Resten är väl rena spekulationer om hans välbefinnande, deras relation, vem som ärver honom, om exet tog livet av sig för att han var psykopat osv osv.

Tack stort tack!
Citera
2019-01-31, 15:28
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Jag tror han helt enkelt inte orkade leva länger. Ett självmord skulle ske. Och han hade nog planerat just den biten länge. Jag tror inte han från början planerade att ta barnen med sig. Den tanken kom nog lite senare.

Han skulle dö. Men... då hade han gjort KA en stor tjänst. Och det hade han verkligen inte någon lust med. Han hittade ett sätt där KA skulle lida minst lika mycket som han själv gjort, framförallt senaste halvåret. Så jag tror att för nån vecka sen när bästa kompisen dog, och hela världen blev helsvart - då bestämde han sig för att ta barnen också med sig på dödsresan. Var grundar jag den teorin på? Inget alls. Men jag tror det primära var han själv - till skillnad från vad jag tyckt från början. Med en sista gest, så skadar han KA så mycket han bara kan. Honom spelar det ingen roll - han kommer inte finnas mer.
Jag kan bara hålla med.
Han hadde en förhoppning att Karin skulle se videon men tyvärr så hadde hon blockat honom på alla
sociala medier och detta var hans enda chans att skada henne förutom att mörda henne(jag undrar om S
fick dessa tankar någongång?)
Citera
2019-01-31, 15:30
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskalanaha
Vilken jävla psykopat, vart har alla hans anhöriga varit? Om Karin varit tvungen att blockera honom överallt för han började trakassera henne när hon traffade en ny man, hur kan folk säga att de varit ovetande om hur störd han är. Hade Karin fått mer stöd och vittnesmål till hans beteende så hade de kanske inte ens varit hemma hos honom den dagen. Fy fan, barnen kunde räddats!
Men Karin är i livet och det är väl bra
Citera
2019-01-31, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Men Karin är i livet och det är väl bra

Bra och bra. Tror nog Karin hade bytt ut sitt eget liv mot barnens om jag ska vara ärlig.
Citera
2019-01-31, 15:45
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VivallaA
Finns ett par sammanfattningar i tråden. SR har mördat sina barn. Hade en livesändning på facebook där han pratade om att han skjutit sina barn och att KA, hans ex var en dålig människa. Pratade också om att hon hade träffat en afghan samt lite annat. Enligt källor här på flashback har han skickat sms till henne på kvällen och hon anlände innan polisen. SR har enligt uttalanden i tidningar mått dåligt en längre tid. Hans föräldrar dog 2016. Ett ex till honom hängde sig själv 2007. En annan god vän till honom dog i januari i år. Stod även att han hade ekonomiska problem. Sen har det kommit information från källor här som säger sig känna honom eller henne som har beskrivit deras personlighet, deras förhållande etc. Resten är väl rena spekulationer om hans välbefinnande, deras relation, vem som ärver honom, om exet tog livet av sig för att han var psykopat osv osv.

Det tycker jag var en ganska bra sammanfattning. Till de som inte är insatta och orkar läsa igenom 5000+ svar.

Lite OT (Off Topic) nu.
Idag är mycket på TV när det gäller kriminalitet, brott och annat.

Expressen TV kör Brottsjournalen kl 20:00 (Kan ses i efterhand på deras sida)
TV1 kör Veckans Brott kl. 21:00 (Kan ses i efterhand på SVT-Play)
TV3 kör Efterlyst kl. 20:00 (Kan ses i efterhand på ViaFree)
TV3 kör Barnamorden i Arboga kl. 21:00 (Kan ses i efterhand på ViaFree)

Så... Det blir krockar idag. Förhoppningsvis får vi kanske lite mer info.
Citera
2019-01-31, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Fair enough, men hur i helvete kan man döda sina egna barn om man inte kan döda sig själv i första hand?

?
Citera
2019-01-31, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Jag korrigerade främst något som jag tycker att du och många andra feltolkar.

Man önskar förstås att han visat mer ödmjukhet än att bara krasst konstatera att de är döda.. Avrättade med två skott var.

Samtidigt.. Han har bestämt sin bana och har man väl bestämt sig så fungerar och agerar man inte som människor som har sitt förnuft i behåll.

Därefter är jag försiktig att uttrycka mig om orsakerna fram till katastrofen utan att sitta på några bekräftade uppgifter.

Det jag undrar hur han fick barnen att somna. Om han nu var så uppriven, full etc..Videon var väl inte så sen. vilken tid var det - nån som vet? (Runt 22? )
Den hemska sanningen var att de kanske inte sov, fy vad hemskt i så fall - ingen kan ju veta 100%..
Citera
2019-01-31, 15:58
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Det jag undrar hur han fick barnen att somna. Om han nu var så uppriven, full etc..Videon var väl inte så sen. vilken tid var det - nån som vet? (Runt 22? )
Den hemska sanningen var att de kanske inte sov, fy vad hemskt i så fall - ingen kan ju veta 100%..
Ca 21.15. Barn i den åldern lägger sig väl vid 20.00? Eller så fick dom kanske nåt lugnande så de somnade. Lär obduktionen visa. Men vi lär nog inte få veta.
Citera
2019-01-31, 15:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Jag tror han helt enkelt inte orkade leva länger. Ett självmord skulle ske. Och han hade nog planerat just den biten länge. Jag tror inte han från början planerade att ta barnen med sig. Den tanken kom nog lite senare.

Han skulle dö. Men... då hade han gjort KA en stor tjänst. Och det hade han verkligen inte någon lust med. Han hittade ett sätt där KA skulle lida minst lika mycket som han själv gjort, framförallt senaste halvåret. Så jag tror att för nån vecka sen när bästa kompisen dog, och hela världen blev helsvart - då bestämde han sig för att ta barnen också med sig på dödsresan. Var grundar jag den teorin på? Inget alls. Men jag tror det primära var han själv - till skillnad från vad jag tyckt från början. Med en sista gest, så skadar han KA så mycket han bara kan. Honom spelar det ingen roll - han kommer inte finnas mer.
Fast det där är inte logiskt. Vilket samband skulle finnas mellan hans väns död och att barnen måste dö?

Teoretiskt skulle en sån koppling kunna finnas, om han från början tänkte sig att hans vän skulle ta hand om hans barn om han tog självmord. skulle vännens död kunna medföra att han tänkte att det var lika bra att barnen också dog. Men det hade ju aldrig varit aktuellt att hans vän skulle ta hand om barnen. Det hade naturligtvis mamman gjort. Vännens död kan möjligtvis ha skyndat på hans eget självmord, men lär inte haft med morden på barnen att göra.

Jag tror att många tänker sig att han blir mer och mer deprimerad och när han är tillräckligt nere inkluderar han plötsligt barnen. Men det finns inget stöd för att det funkar så. 99,9% av föräldrar som tar självmord mördar inte sina barn. Och de är så djupt deprimerade man kan bli.

En djup depression i sig lyfter inte bort spärrarna mot att döda sina barn. Det måste finnas en annan anledning till SRs handlande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in