2019-01-29, 00:55
Medlem
Har Karin sagt något än, någonstans?
Citera
2019-01-29, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vnbbhm
Ja det var någon som länkade tidigare i dag, du får kolla bakåt
Citera
2019-01-29, 00:59
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Jo men vad förändrar det? Det dom hänt har hänt.

Jag tänkte på mysteriet kring vem som kom först till platsen. Media hävdar att det var polisen, andra att det var Karin. Tråden har ju försökt avgöra vilket som är korrekt och varför skulle inte båda kunna vara det, på sätt och vis.
Citera
2019-01-29, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
SR behöver ju inte ha hängt henne men knäckt henne så att hon till slut hängde sig.
Samvetet kom kanske ikapp honom och det gnagde sedan 2007 hur illa han behandlade henne och nu brast det.
Går kanske att hitta något om det, om han var känd kusk då också? Tycker ändå att man inte ska skriva att SR var anledningen till hennes död innan man har fakta.
Citera
2019-01-29, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tänkte på mysteriet kring vem som kom först till platsen. Media hävdar att det var polisen, andra att det var Karin. Tråden har ju försökt avgöra vilket som är korrekt och varför skulle inte båda kunna vara det, på sätt och vis.
Enligt vittne så var Karin först på plats men inte inne på brottsplatsen, det var väll polisen.
Citera
2019-01-29, 01:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mozarti
Går kanske att hitta något om det, om han var känd kusk då också? Tycker ändå att man inte ska skriva att SR var anledningen till hennes död innan man har fakta.

Han var mera känd då än nu som travtränare/kusk, han har varit en av landets bästa amatörtränare, alltid ordning och reda, fina välskötta hästar.

Spekulationer måste väl vara tillåtet, annars kan väl Flashback lägga ner!
Senast redigerad av LawNumberSix 2019-01-29 kl. 01:16.
Citera
2019-01-29, 01:13
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Men om vi låter konspirationsteorier åka iväg lite fritt så..
Vi säger att SR låg bakom hennes död och därefter burit detta inom sej, inte konstigt då att psykiskt ohälsa dyker upp..
Som sagt enbart fantasier..
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
SR behöver ju inte ha hängt henne men knäckt henne så att hon till slut hängde sig.
Samvetet kom kanske ikapp honom och det gnagde sedan 2007 hur illa han behandlade henne och nu brast det.
Citat:
Ursprungligen postat av mozarti
Vem har skrivit att han var anledningen till hennes död?
Jag svarar en postare som kallar det "enbart fantasier".
Jag skriver "behöver ju inte" och "kanske".
Det är inget som är spikat utan bara funderingar.
Citat:
Han var mera känd då än nu som travtränare/kusk, han har varit en av ländets bästa amatörtränare, alltid ordning och reda, fina välskötta hästar.

Ja vi är ju på ett diskussionsforum.
Citera
2019-01-29, 01:15
Medlem
Citat:
Ja. Ingen blir lyckligare av att den är kvar.
Jag själv har också varit upprörd och tagit till fel ord, egentligen bör man låta de döda vara och lämna de ifred. Bara sorgligt och tragiskt alltihopa rakt igenom. Skitsamma vems fel de är, att det händer överhuvudtaget är illa nog och någonting ingen av oss ville skulle ske. Oavsett vad man tycker och tänker

Ja, att ägna all sin tid åt att kränka/förtala döda för att förhöja sig själva säger mycket om skribenten! Svårt att se annat syfte.

Det drabbar endast oskyldiga efterlevande som borde få sörja i fred.
Citera
2019-01-29, 01:16
Medlem
Citat:
Han var mera känd då än nu som travtränare/kusk, han har varit en av ländets bästa amatörtränare, alltid ordning och reda, fina välskötta hästar.

Ja jag läste det, borde gå att hitta något. Absolut får man spekulera men i vissa inlägg får man känslan av mer än spekulationer.
Citera
2019-01-29, 01:19
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vnbbhm
Flera har bett om att vi ska lämna Karin ifred för hon är det största offret i allt detta och det respekterar jag och jag snokar inte efter något hon skriver.
Låt henne vara.
Citera
2019-01-29, 01:22
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, att ägna all sin tid åt att kränka/förtala döda för att förhöja sig själva säger mycket om skribenten! Svårt att se annat syfte.

Det drabbar endast oskyldiga efterlevande som borde få sörja i fred.

Detsamma gäller för Karin som är ett brottsoffer. Hon beskylls också för ett och annat. Att hon var indirekt ansvarig för Samuels beslut att mörda.
Det är ju ännu vidrigare att skylla på en mamma som redan förlorat allt.
Citera
2019-01-29, 01:27
Medlem
Citat:
Det blir bara fel. Som någon skrev, vart var ni när han behövde er? Så dags att bry sig nu..

Hur skruvat saker och ting må vara så tar det ingens liv tillbaka genom att skriva en massa skitsaker på någons Instagram.

Jag varken följer eller har skrivit ett ord på hans Instagram, har aldrig hört talas om honom innan detta hände,
kan dock förstå att folk har ett behov av att uttrycka sig, precis som man gör här.
Forum som forum, så ser vårt mediasamhälle ut idag, är mer förundrar över varför inte SR själv stängde ner sitt eget Instagram innan dådet eller åtminstone gjorde det privat!? Han "ordnade" ju med andra saker medvetet innan.
Ville han ha det öppet efter sin död?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in