Citat:
Ursprungligen postat av
MarkofTheBeast
Det var Dalarö jag nämnde något inlägg bakåt. Inte ens tänkt på Bjärredfallet. Detta är ren och skär hämnd. Mamman ska veta att det är hennes fel. Mamman i Dalarö fick ett sms mitt i natten när mannen hade tänt på "Hämnden är ljuv din jävla idiot"
Förlåt om jag missat din referens till Dalarö. Jag har försökt följa det här fallet och inte alls förstått dem som refererar till Bjärred-fallet där bägge föräldrarna planerade morden och självmorden. De skulle dö med sina döttrar, som de ansåg vara obotligt sjuka.
Morden på Dalarö var en genuint planerad ond handling, mest riktad mot den första partnern och avsedd som hämnd för ekonomiska kostnader det innebär att skaffa barn med en person som sen blir ens ovän. Det var en missräkning för mördaren, att dottern klarade sig och kunde fly från branden. Mannen/fadern blev tidigt misstänkt pga det där sms:et.
Jag misstänker att den här fadern i Sala åtminstone ville bespara sig utgifterna för sönerna. Hästarna, de fyra han nu minskat ned till, kan kanske användas för att täcka några skulder. Skulder som inte kommer att redovisas förrän i bouppteckningen. Efter sommarens torka har djurägarna haft stora bekymmer med foderinköp. Hästarna har varit SR:s levebröd, men kostnaderna har stigit och hans intäkter har minskat. Två barn är intäkt i kärlek och kostnader man inte haft tidigare. SR kanske skulle förlora mycket i att vara pojkarnas pappa-hjälte. Men visst måste det finnas en stor andel hat mot kvinnan som övergett honom.