2019-01-24, 14:06
Medlem
I tidningarna står det att mannen fått medicinering mot depression.

Vill bara säga att antidepressiva läkemedel som SSRI är något av det jävligaste gift som uppfunnits och det är väldigt riskabelt att ta dem. Helt förödande som jag själv upplevt hos närstående.

Det som händer är att de första veckorna på medicinen mår man extremt mycket sämre än vad man gjorde innan och då tar många livet av sig. Detta vet läkarna men det mörkas av läkemedelsindustrin med att personen redan var deprimerad.

Långtidseffekerna för hjärnan är också förödande då hjärnan bygger upp en resistans mot medicinen och fysiskt modelleras om, vilket gör att effekten blir att man såsmåningom kommer må mycket sämre än vad man gjorde innan man började med medicinen och det blir otroligt svårt att återhämta sig. Medicinen slutar fungera och man är fast i en kemiskt inducerad extrem depression.

Söker man på nätet kan man se att t.ex. de flesta masskjutningar som gjorts av ungdomar på skolor i USA har gjorts av ungdomar som har tagit eller tar antidepressiva läkemedel. De preparaten har alltså dokumenterad effekt på att när man tar dem kan man må så dåligt och bli så desperat att man vill ta både sitt eget och andras liv.
Citera
2019-01-24, 14:07
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det var fan länge sen jag kände sånt obehag i magen som jag kände när jag läste om detta. Vilket fegt, vidrigt, äckligt as denna man var (i alla fall i sina sista stunder i livet). Finns fan inget sorgligare än män som inte kan ta nederlag och dessutom drar med sig andra i fallet.

När det nu handlade om två barn finns ingen nivå i helvetet som är tillräcklig för denna splittra av en människospillra. Det enda positiva med denna historia är att han inte kan skada någon mer nu. Känner både med mannens och kvinnans familjer. Totalt jävla mörker.
Så det sorgliga är män som inte kan ta nederlag? Inte händelsen som är sorglig?
Citera
2019-01-24, 14:08
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Förutom att exet var otrogen mot GM så ska GM tydligen ha skickat en video privat till henne där han avrättar barnen och sagt grattis på födelsedagen.

Hurvida detta är sant eller ej är oklart. Men det är uppgifter från en källa i Möklinta. Då en vän till mig har familj och vänner därifrån.
Det är klart att det cirkulerar mycket rykten en dag som denna och det visar väl sig senare vad som är sant och inte, men det är ju inte helt otroligt att han skulle ha gjort detta för att djävlas så mycket som möjligt med henne för den skada han ansåg att hon förorsakat honom. Sedan kan ju hans upplevda kränkning inte vara samma sak som vad hon faktiskt gjort. Men uppenbarligen har han upplevt det som att hon har betett sig väldigt svekfullt och förolämpat/kränkt honom utan att bry sig om hur han känt det. Han har kanske också medan de verkligen hade en relation betett sig på ett sätt som hon upplevt som kränkande och fått henne att ge sig in i otroheten. Då är det väl tänkbart att han förminskar sin egen roll i att hon då eventuellt varit otrogen.
Förtäljer dina källor något mer om hur hon har hanterat otroheten om den nu skedde?
Citera
2019-01-24, 14:08
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BitchZ
Alzheimers och psykisk sjukdom är ju inte riktigt jämförbart...
Läkare har iaf anmälningsplikt utifrån aggressions- och självmordsrisk enligt vapenlag. Medicinsk olämplighet verkar inkludera både demens och allehanda sinnesjukdomar som djup depression och bipolaritet.

Inte för att det fråntar rövhålet till gm från ansvar.

https://www.socialstyrelsen.se/Lists/Artikelkatalog/Attachments/19218/2013-10-13.pdf
Citera
2019-01-24, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det där beror ju på att män inte söker hjälp i samma utsträckning som kvinnor. Det är ju inte lätt för psykvården att hjälpa den som inte söker för psykiska åkommor . . . .

En feminist(du) som sitter och beskyller män för att de tar livet av sig mer ofta pga deras könstilldelade roller(män ska inte be om hjälp). Samtidigt sitter du säkerligen och säger saker som "ååh, det är kvinnornas könstilldelade roll som får dem att alltid vara så snälla och gulliga och aldrig våga säga emot. Som får dem att bli sjuksköterskor istället för ingenjörer" osv. Jävla hycklare. Föga överraskande.
Senast redigerad av Coola-Killen 2019-01-24 kl. 14:14.
Citera
2019-01-24, 14:10
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Tvist om barn är inte så enkelt i Sverige. Mamman kanske stred för vårdnad men pappan kanske inte påvisade några brister i sin vårdnad. Hur ska hon kunna "ta" dom?

Du kommer med många argument som beskyller mamman till de mörade barnen, ligger det något bakom detta? Bara en fråga
Citera
2019-01-24, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
Detta handlar ju inte om någon deprimerad snubbe som tagit sitt liv. Detta är en riktigt kallhamrad jävel som skjutit två småbarn och dessutom haft mage att lägga ut delar av händelsen på sociala medier för hela världen att beskåda under flera timmar.

Det krävs sinnesnärvaro för att genomföra denna otroligt grymma hämndaktion. Även om han såklart inte mådde bra så måste han ha varit rejält kall. Tur att han hade förstånd nog att skjuta sig själv också. För jag tror inte det var den primära aktionen från hans sida.

Ja, en utstuderad ondsint människa. Han skadade exet på det värsta sätt han någonsin kunde tänka ut. Att han sköt sig själv var bara konsekvensen av hans djävulska plan, att straffa mamman till barnen. Istället för livstid i fängelse. En genomusel djävul var vad har var.
Citera
2019-01-24, 14:11
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Ja, att vara på utryckning och få se dessa barn i det där tillståndet kan förstöra vilken förhärdad polis som helst för all framtid. Hur få bort bilderna ur hjärnan? Inte något heller som man delar med hustru/make när man kommer hem. Jag hade i alla fall inte gjort det. Polispsykologerna får nog en hel del att göra närmaste månaden. Precis som psykologerna som ambulanspersonalen får prata med.

Tror inte det kommer hjälpa tyvärr, det är ett minne för livet som etsat sig fast hos Polis,Brandkår och Ambulanspersonal. Jag har goda vänner inom de yrkesgrenar och när de kommit till en trafikolycka med dödlig utgång med barn eller ungdomar involverade så är de så förstörda att man blir orolig över dom. Tro inte att deras dagar enbart är att hämta in Britta 90 år med smärtor i bröstet, det innehåller ett mörkaste helvetet man kan drömma om också som jag faktiskt inte tror att psykologer kan få bort i skallen på dom. Däremot lära sig att leva med det som ett handikapp.

Riktiga jävla hjältar är det i mina ögon! Finns inte ord som passar i en sån här händelse men som jag skrev innan, jag tänker på hur dom måste blivit totalt förlamade av chock när de ankom till platsen. Sen att behöva agera i enlighet med sina yrkesroller sätter dom högst på min skala av hjältar i alla fall. Tycker vi alla skall vara medvetna om det, jag jobbar inte ens i närheten av dessa yrken men kan ändå känna empati.
Citera
2019-01-24, 14:13
Medlem
Turbaas avatar
är en tragisk händelse som inte går att förändra på.

Vänd på det hela och tänk så här

Din mamma och pappa dör
En av dina närmaste vänner dör
Frun lämnar dig och kräver dig på pengar du inte har, så huset måste säljas.
Barnen mår skit med alla förluster
Firman går dåligt

Inte konstigt att man blir knäckt och vill ta hämd och ge upp allt.

Tror inte många skulle klara av så mycket motgångar på kort tid.
Citera
2019-01-24, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Jag är osäker på detaljerna om separationen, men sambon har tydligen sökt ny bostad. Vårdnadsfrågan kan inte vara avgjord redan om hon initierade separationen i augusti 2018. I normalfallet så har föräldrar gemensam vårdnad och gemensamt försörjningsansvar för sina barn. När det gäller så små barn som 5 och 7 år gamla, så måste föräldrarna gå igenom vad som är bäst för barnen i väsentliga frågor som rör boende och delat ansvar.

7-åringen måste bo nära sin skola och det är föräldrarna som ska skapa en lugn situation för honom. För 5-åringen rör det sig om något år tills förskolan skulle börjat.

För barnens försörjning måste föräldrarna redogöra för sin respektive ekonomi och även hur de ska dela ansvaret för denna försörjning.

Nu blir det bouppteckning och arvsskifte istället. Om det stämmer att de fyra hästarna går till slakt betyder väl att ekonomin inte var så god, utan hela SR:s enskilda verksamhet avslutas snarast så att hans löpande räkningar kan betalas. Gården och fordonen får säljas snarast möjligt. Vilka som är hans arvingar vet vi inte. Han ska betala för sina bouppteckningskostnader och sin begravning. Kanske ska han betala hälften av begravningskostnaderna för pojkarna också.

Hoppas att mamman/ex-partnern får tillräckligt med stöd nu.

OK så hon flyttade så pass i närhet. GM måste varit medveten om att konkursen närmat sig med stormsteg under lång tid + äktenskapsproblem + andra skulder som tornat upp sig. Han (+ fru) skulle sökt hjälp för länge sedan. Han kanske inte berättade för någon om hur situationen såg ut, sköt det framför sig ... tills det tog stopp. Han hade tänkt tanken under längre tid ... då hade han varit öppen för påverkan. Någon som visade på andra praktiska lösningar .... alla lösningar hade varit överlägset bättre än detta!

Ensam är inte stark. Tragiskt.

Facebook-inlägget, eller hellre annat Rop på Hjälp, skulle han skickat innan, långt innan, depression och mörka tankar invaderade hans hjärna!

Nedstämdhet/depression+isolation är ett Varningstecken!!! Att ta på Högsta Allvar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coola-Killen
En feminist(du) som sitter och beskyller män för att de tar livet av sig mer ofta pga deras könstilldelade roller(män ska inte be om hjälp). Samtidigt sitter dusamtidigit säkerligen säger saker som "ååh, det är kvinnornas könstilldelade roll som får dem att alltid vara så snälla och gulliga och aldrig våga säga emot. Som får dem att bli sjuksköterskor istället för ingenjörer" osv. Jävla hycklare. Föga överraskande.
OK. Så män söker hjälp lika ofta som kvinnor?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Du kommer med många argument som beskyller mamman till de mörade barnen, ligger det något bakom detta? Bara en fråga

Jag bestred en idiotisk kommentar att man bara kan "ta" barn. Riktigt så lätt är det inte.
Mitt försvar var oberoende till händelsen utan mer som regel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in