2019-01-24, 12:15
Medlem
Flashig78s avatar
https://www.dn.se/nyheter/sverige/misstankt-garningsman-bland-de-doda-i-sala/

Bostaden spärrades av och polisens tekniker har arbetat på platsen för att klarlägga händelseförloppet. Polisen har också säkrat material från en livesändning på Facebook. En förundersökning om mord har inletts.

Så det verkar som om polisen fått tag på filmen. Det är ju bra.
Citera
2019-01-24, 12:16
Medlem
Från Aftonbladet:

”Vännerna vittnar om att Salapappan mått psykiskt dåligt under en längre tid.

Efter att han misstänks ha skjutit sina söner berättade han om dådet på Facebook – och i realtid försökte flera vänner stoppa honom.

– Folk skriver till honom när det pågår, säger en man som såg filmen.”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BJQRl7/vannerna-om-salapappans-sista-tid-forsokte-stoppa-honom
Citera
2019-01-24, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Läst här att flera jämför med morden i Bjärred. Själv jämför jag med morden ute på Dalarö, även om pappan trodde han skulle kunna spela "sjuk" och drabbad. För honom gällde bara att sanera sin ekonomi och hämnas på mamman/ex-partnern. Samma här i Sala.

GM:s aktuella ekonomiska situation framgår inte så tydligt än så länge. Men han har minskat sitt hästinnehav till fyra hästar. Han må ha varit lidande av en sjuklig depression, men kan också uppleva sig som sviken av sin partner som hellre ville vara ex-partner. Morden på barnen är en hämnd. Hans självmord en väg bort från ansvarstagande för både sina barn och för sin verksamhet.

Det var Dalarö jag nämnde något inlägg bakåt. Inte ens tänkt på Bjärredfallet. Detta är ren och skär hämnd. Mamman ska veta att det är hennes fel. Mamman i Dalarö fick ett sms mitt i natten när mannen hade tänt på "Hämnden är ljuv din jävla idiot"
Citera
2019-01-24, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullangero
Så ingen av hans vänner bodde på gångavstånd?

Filmen pågick väll i 1 tim och ingen kunde ta sig ditt bara skriva till han..?

Värdelösa jävla vänner alltså, en annnan hade ju vart på väg efter 2 min dit!

De ville väl inte riskera att bli ihjälskjutna.
Citera
2019-01-24, 12:19
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vice.
Ursäkta om detta frågats tidigare;
Men länk till gms Facebook?
Hittar ingen Samuel rohn på fB som verkar vara rätt.
Tack på förhand

R*hn (e)
Citera
2019-01-24, 12:20
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Det var Dalarö jag nämnde något inlägg bakåt. Inte ens tänkt på Bjärredfallet. Detta är ren och skär hämnd. Mamman ska veta att det är hennes fel. Mamman i Dalarö fick ett sms mitt i natten när mannen hade tänt på "Hämnden är ljuv din jävla idiot"

Vilken sinnessjuk person... Hur kan man hämnas sitt ex genom att döda sina egna barn.
Jag vill inte längre vara en del av detta sjuka samhälle.
Härmed avsäger jag mig människoskapet!
Citera
2019-01-24, 12:22
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BJQRl7/vannerna-om-salapappans-sista-tid-forsokte-stoppa-honom
I den livesända videon berättar mannen för åhörarna att han skjutit sina pojkar. Den gråtande mannen säger också att han ska ta sitt liv för att han inte vill sitta inne för att ha mördat pojkarna.
Enligt flera personer som såg filmen försökte betraktarna att få Salapappan att sluta, genom telefonsamtal och kommentarer på Facebook.
– Det är folk som skriver till honom när det pågår och alla försöker stoppa honom, säger en vän.
Mått dåligt länge
Flera av mannens vänner som Aftonbladet har pratat med vittnar om att mannen mått psykiskt dåligt under en längre period, sedan ett uppbrott förra året.

Han sköt alltså barnen. Sen sköt han sig själv för att inte behöva sitta inne resten av livet. Så jag tolkar det som att barnen var det primära målet. Fruktansvärt. Så då undrar jag: varför sköt han pojkarna?

Skulle gissa på att han tog dom med sig för att dom skulle slippa växa upp utan föräldrar
Citera
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
I den livesända videon berättar mannen för åhörarna att han skjutit sina pojkar. Den gråtande mannen säger också att han ska ta sitt liv för att han inte vill sitta inne för att ha mördat pojkarna.
Enligt flera personer som såg filmen försökte betraktarna att få Salapappan att sluta, genom telefonsamtal och kommentarer på Facebook.
– Det är folk som skriver till honom när det pågår och alla försöker stoppa honom, säger en vän.
Mått dåligt länge
Flera av mannens vänner som Aftonbladet har pratat med vittnar om att mannen mått psykiskt dåligt under en längre period, sedan ett uppbrott förra året.

Han sköt alltså barnen. Sen sköt han sig själv för att inte behöva sitta inne resten av livet. Så jag tolkar det som att barnen var det primära målet. Fruktansvärt. Så då undrar jag: varför sköt han pojkarna?

Nu blev det om möjligt än mer obegripligt. Anledningen att han skjuter sig själv är att han inte vill sitta i fängelse?!
Jag tog för självklart att hans eget självmord var den primära orsaken till att ta livet av barnen. Att det i hans sjuka hjärna var bättre att de följde honom i döden, men det verkar alltså vara fel.
Ofattbart.
Då kan man ju tänka att det var som andra redan skrivit - allt var riktat för att plåga barnens mamma.
Ofattbart
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Har man 9 bilar som är 20-30 år gamla på sin tomt borde det ringa varningsklockor om att allt inte står rätt till med psyket. Tyvärr fick barnen betala det ultimata priset av en mycket störd människa.
Senast redigerad av JustZlatan 2019-01-24 kl. 12:24.
Citera
2019-01-24, 12:24
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Skulle gissa på att han tog dom med sig för att dom skulle slippa växa upp utan föräldrar

Hur tänker du nu? Barnen har ju sin mamma också.
Citera
2019-01-24, 12:25
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Har man 9 bilar som är 20-30 gamla på sin tomt borde det ringa varningsklockor om att allt inte står rätt till med psyket. Tyvärr fick barnen betala det ultimata priset av en mycket störd människa.
alkohol, tvångstankar o projicerat ilskan på grabbarna..vilken jävla typ.
Citera
2019-01-24, 12:25
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solljusets
Mannen hade väl allt serverat. Mamman till barnen insåg väl att han var en psykopat. Alla gjorde väl allt när han knäppte med fingrarna..

Jäklar. Vilka spekulationer. Nu är det verkligen en låg nivå. Allt serveras. Psykopat. Knäpper med fingrarna. Om du läser inläggen och citat från tidningar så går det att dra slutsatser ganska enkelt. Pojkarna var det primära målet. Han hade tydligen mått riktigt dåligt sen uppbrottet för ett knappt halvår sedan. Hämndmotiv. Man behöver inte vara psykopat för det. Psykisk sjukdom ligger helt klart i vågen. Djup depression. Psykopati är en personlighetsstörning, ingen psykisk sjukdom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in