2019-01-24, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollansiktet
Såg du filmen? Berätta gärna lite mer om hur han verkade, vad han berättade, hur han verkade må mm.

Måste varit att hämnas på att mamman lämnat honom, ett liknande fall här så sköt han mamman med, mer humant än detta vidriga
Citera
2019-01-24, 12:10
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullangero
Så ingen av hans vänner bodde på gångavstånd?

Filmen pågick väll i 1 tim och ingen kunde ta sig ditt bara skriva till han och ringa..?

Värdelösa jävla vänner alltså, en annnan hade ju vart på väg efter 2 min om det hade vart min vän!!

Man tror kanske att det absolut yttersta aldrig kommer att ske. Det är liksom inte alla som kan ta in det, över video, eller tror det kan ske.
Citera
2019-01-24, 12:11
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BJQRl7/vannerna-om-salapappans-sista-tid-forsokte-stoppa-honom
I den livesända videon berättar mannen för åhörarna att han skjutit sina pojkar. Den gråtande mannen säger också att han ska ta sitt liv för att han inte vill sitta inne för att ha mördat pojkarna.
Enligt flera personer som såg filmen försökte betraktarna att få Salapappan att sluta, genom telefonsamtal och kommentarer på Facebook.
– Det är folk som skriver till honom när det pågår och alla försöker stoppa honom, säger en vän.
Mått dåligt länge
Flera av mannens vänner som Aftonbladet har pratat med vittnar om att mannen mått psykiskt dåligt under en längre period, sedan ett uppbrott förra året.

Han sköt alltså barnen. Sen sköt han sig själv för att inte behöva sitta inne resten av livet. Så jag tolkar det som att barnen var det primära målet, och han det sekundära. Fruktansvärt. Så då undrar jag: varför sköt han pojkarna?

Ja, han dödade bara sig själv för att slippa fängelse. Man kan knappast kalla det utvidgat självmord då. Han planerade kallblodigt mord på pojkarna. Jag tror det handlar om hämnd mot pojkarnas mamma för att hon lämnade honom. Hon har eventuellt träffat en ny som triggat igång hans svartsjuka också.
Senast redigerad av Rosamund 2019-01-24 kl. 12:14.
Citera
2019-01-24, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Måste varit att hämnas på att mamman lämnat honom, ett liknande fall här så sköt han mamman med, mer humant än detta vidriga
Fruktansvärt tragiskt.
Förstår dock inte behovet av att publicera en film i sammanhanget- obegripligt och obehagligt.
Citera
2019-01-24, 12:12
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha00
Många frågor kring videon och vad han säger i den, det jag kan säga är att han i videon var förtvivlad och grät hela sändningen, han berättade att barnen sköts med två skott vardera medans de sov så de "märkte inget"

Oerhört tragiskt, mina tankar går till mamman och anhöriga

Men sa han VARFÖR han tyckte barnen skulle dö? Verkade han påverkat på sprit eller droger?

Jävla as, stackars mamma ❤️
Citera
2019-01-24, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Är det någon ny fruktansvärd trend att föräldrar har ihjäl sina barn när de själva inte vill leva längre? Har varit många fall nu på kort tid. Familjen i Bjärred, Det här fallet och förmodligen kvinnan och barnet vid Flatenbadet i veckan.

Måste få ett slut detta med barnamord

Kanske dödade han sina barn av omtanke. För att skona dem från livets plågor, lidande och smärtsamhet. Han själv verkat ha lidit, och han kanske inte ville att sina egna barn skulle behöva uppleva lidande i livet. Kan tänka mig att de som väljer den vägen, och mår otroligt dåligt, tänker på det viset.

Sen tycker jag som alla, att det här är fruktansvärt tragiskt. Och att han skulle ha låtit barnen få leva. Och att han hade kunnat få hjälp för sina psykiska besvär.

Psykisk ohälsa är en dödlig sjukdom. Och hjälp är tragiskt nog svårt att få.

Hoppas att hans nära och kära kan ta sig igenom och hantera denna oerhörda tragedi och sorg.
Citera
2019-01-24, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Videon gjorde han endast för att trycka upp i mammans ansikte ”Titta vad du har gjort” Allt är ditt fel”

Sett det flera gånger innan. Pappor som ringer sina ex innan de mördar barnen. Låter dem höra allt som händer osv.

Läst här att flera jämför med morden i Bjärred. Själv jämför jag med morden ute på Dalarö, även om pappan trodde han skulle kunna spela "sjuk" och drabbad. För honom gällde bara att sanera sin ekonomi och hämnas på mamman/ex-partnern. Samma här i Sala.

GM:s aktuella ekonomiska situation framgår inte så tydligt än så länge. Men han har minskat sitt hästinnehav till fyra hästar. Han må ha varit lidande av en sjuklig depression, men kan också uppleva sig som sviken av sin partner som hellre ville vara ex-partner. Morden på barnen är en hämnd. Hans självmord en väg bort från ansvarstagande för både sina barn och för sin verksamhet.
Citera
2019-01-24, 12:14
Medlem
Mannen hade väl allt serverat. Mamman till barnen insåg väl att han var en psykopat. Alla gjorde väl allt när han knäppte med fingrarna. Såsom vi normala idag tvingas till att lyda alla dessa psykopater till chefer, tränare och ledare som styr och ställer och bestämmer. Barnens mamma ville väl inte fortsätta leva ett liv med denna psykopat och egoistiska person. Mannen tolererar inte detta utan som en psykopat som han är så offentliggör han sina mord på barnen och sitt egna självmord på Facebook. Obs detta med psykopat är chefer, tränare och ledare som alltid ska stå i centrum, som trycker ner oss vanliga människor för sina behov av att synas och höras och bestämma och som alltid ska ta åt sig äran på andras bekostnad.
Citera
2019-01-24, 12:15
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dustworm
Karl var psykiskt sjuk. Och har sökt hjälp? Råd av andra familjemedlemar? Tyckte mig läsa det. Han hade piller och liknande. Många säger att han borde ha varit inlagd men med min erfarenhet är det jävligt svårt att få någon tvångsinlagd. Speciellt när psykvården i Sverige är lika bra som Nordkoreas demokrati

Du har ingen koll.

Psykvården har behandlats som skit av staten, regeringen och landstinget de senaste tio, tjugo åren i hela Sverige. Vissa platser är mer underbemannade än andra. De har försökt spara in så mycket på psyaktrin och många som är ute i samhället får lida för det, tacka psykiatrireformen för det.
Citera
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, han dödade bara sig själv för att slippa fängelse. Man kan knappast kalla det utvidgat självmord då. Han planerade kallblodigt mord på pojkarna. Jag tror det handlar om hämnd mot pojkarnas mamma för att hon lämnade honom. Hon har eventuellt träffat en ny som triggat igång hans svartsjuka också.
Vilket ju bara gör det ännu mer egoistiskt.
Citera
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Men sa han VARFÖR han tyckte barnen skulle dö? Verkade han påverkat på sprit eller droger?

Jävla as, stackars mamma ❤️

Och en annan sak, det sägs att sändningen gick länge och att folk försökte få han på andra tankar? Bodde de ute i skogen, blev polisen informerat när sändningen pågick??
Citera
Medlem
Vice.s avatar
Ursäkta om detta frågats tidigare;
Men länk till gms Facebook?
Hittar ingen Samuel rohn på fB som verkar vara rätt.
Tack på förhand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in