2019-01-25, 16:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Skilj på sak och person. Han begick en ond handling. En kriminell vidrig handling. Det betyder inte att han ÄR ond eller kriminell. Hade han gjort liknande flera gånger under en tid i sitt liv, utan minsta ånger, DÅ är han ond, med tendenser som jag inte skulle våga uttala ens en gång.

Har svårt att förstå behovet att spotta, stampa, förtala, kräkas över en person på det här viset. De som känner honom gör det inte. Det kanske finns skäl till det? Skäl ni inte känner till.

Med det inte sagt att det är ok att döda barn. DET ÄR VIDRIGT OCH DET ÄR INTE OKEY.

Allmänheten har all rätt att fördöma barnamördare, oavsett hur himla god han varit tidigare.

Vidrigt av er att försöka hindra detta och försvara honom, istället för att fokusera på att sörja och skriva om hans oskyldiga små offer.

Berätta om dem och hedra deras liv istället för mördarens! Skäms på er.
Citera
2019-01-25, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avalancheking
För tragiska många av er är. Sida upp och sida ner både här och på SRs Facebook som innehåller samma skit. Som om SR är ett offer på något vis. Vi är män, och en man tänker inte som en kvinna. Vi är starka och logiska. Denna eviga offermentalitet är kvinnor som sysslar med. Känslor och känslor och eviga känslor.

Ryck upp er för fan. Barnen är offrena här. Inte SR. De har ingenting med hans mående att göra. Och om man i hemlighet är lite feminiserad och känslomässigt lagd så får man fixa hjälp.

Det är för patetiskt att läsa vissa kommentarer om hur synd det minsann är om denna pissluffare som tar livet av sina egna barn. Hur ska ni en dag kunna försvara Sverige om det stundande kriget bryter ut när ni sitter här och gråter och ursäktar en som mördat sina barn för att han mådde dåligt psykiskt som om han är ensam om det? Nix. Gör klart era handhjärtan nu, när ni är klara med det så försöker vi förändra framtiden istället.

Starka familjer med stark moral och disciplin är det bästa botemedlet mot psykisk ohälsa.
Mycket av du skriver är bra. Jag är kvinna och tycker precis som du . Han är så vidrig så det finns inga ord. Finns ingen ursäkt. Jag har vaga minnen av en nära släkting som tog sitt liv för länge sedan när jag själv var barn. En fantastiskt fin och stark man var han. Tiden innan självmordet var han extra beskyddande och kärleksfull mot mig och andra barn i min omgivning. Som om han ville lämna fina kärleksfulla minnen i våra näthinnor.
Citera
2019-01-25, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Precis. Det skavde nog rejält för Samuel att gode mannen skulle behöva betala barnunderhåll till deras mamma tills de är 18 år. Det är sannolikt att han enbart funderade på självmord först men det störde honom oerhört att exet skulle få pengar och kanske använda en del av det på "anabolaafghanen", som han så fint kallade exets nya pojkvän.
Minderåriga barn får barnpension när förälder gått bort och betalas ut av pensionsmyndigheten samt underhållsstöd från försäkringskassan, arv förvaltas av god man till myndighetsdag och inget som efterlevande ej arvsberättigad förälder kan röra utan godkännande från myndigheten
Citera
2019-01-25, 16:13
Medlem
peroxisomens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peroxisomen
Vad hade hänt med arvet om ingen med säkerhet kunnat säga att barnen dog först? Jag förstår ju att polisens utredning hade kommit fram till det men kan det vara en av anledningar till att han livesänder?
Nu var ju barnen så små att det inte är någon tvekan om vad som hänt även utan filmen i det här fallet.

Kan det vara så att han livesänder för att det ska vara 100% säkert att barnen dog först. Vad hade hänt med arvet om det inte varit uppenbart vem som dog först? Kan han ha varit orolig att det fanns en risk att arvet efter honom via barnen skulle tillfalla K*rin?

Citerar mig själv eftersom jag skriver en fortsättning.

Kan det vara så att han även tog på sig skulden i livefilmen för att det skulle vara tydligt att ingen utomstående gjort detta. Återigen för att det skulle vara 100% säkert att barnen dog innan honom. Han bevisade att han levde efter barnen.
Citera
2019-01-25, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Jag finner det som högst osannolikt och näst intill fullständigt omöjligt att avlossa två gevär exakt SAMTIDIGT.
Alla som skjutit gevär vet att det blir en kraftig rekyl och dessutom kräver ett gevär tvåhandsfattning.
Tror inte det var så ”barmhärtigt” tyvärr 😔. Vi lär nog aldrig få veta exakt vad som hände. Den kunskapen tog SR med sig i graven...
Han sa att han hade två bössor men inget om att han skulle avlossat dessa samtidigt, det var min reflektion bara. Men jag tror nog som du, att det skulle var svårt att genomföra utan att riskera att missa. Barnen låg nog bredvid varandra så det torde gått fort nog utan att den andra hann vakna!
Citera
2019-01-25, 16:16
Medlem
K.Blomkvists avatar
Jag har hållit mig undan i denna tråden.
Men jag måste säga att jag är djupt bedrövad av denna fruktansvärda händelse.
Jag märker av att det finns en del konspirationsteorier här inne, plus påstående och rena faktafel.
De flesta pratar om familjen R*hn, barnen och mamman.

En sak som jag har tänkt på mycket!

Kom mamman in i huset, eller baksidan vid poolen och såg detta som den första personen?

Räddningstjänstens personal måste ju ha gått ner på knäna när de såg dessa mängder med blod och lemlästade kroppar.

För att inte tala om de stackars poliserna som gick in och såg...

Själv hade jag behövt hjälp en bra tid framöver för att kunna smälta detta, speciellt om de, hade egna barn.

Jag hade nog själv inte klarat av det, att gå in i huset, känna lukten, se allt blod och sedan se barnen...

FRUKTANSVÄRT!!!
Citera
2019-01-25, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peroxisomen
Citerar mig själv eftersom jag skriver en fortsättning.

Kan det vara så att han även tog på sig skulden i livefilmen för att det skulle vara tydligt att ingen utomstående gjort detta. Återigen för att det skulle vara 100% säkert att barnen dog innan honom. Han bevisade att han levde efter barnen.

Eller också ville han bara ha uppmärksamheten? Efter att ha mördat sina två små söner. Han ville nog att barnens mamma skulle se detta.
Citera
2019-01-25, 16:17
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Allmänheten har all rätt att fördöma barnamördare, oavsett hur himla god han varit tidigare.

Vidrigt av er att försöka hindra detta och försvara honom, istället för att fokusera på att sörja och skriva om hans oskyldiga små offer.

Berätta om dem och hedra deras liv istället för mördarens! Skäms på er.
Jag förstår vad du säger. Jag säger också att jag inte kan förstå BEHOVET att kräka ur er så otäcka grejer som ni faktiskt gör. Absolut har alla rätt att tycka och tänka som dom vill, men vi som kanske är lite mer nyanserade skall lika lite behöva få utstå spott och spe, som ni. Det är ju bra att det finns balans i det hela. Eller hur?
Citera
2019-01-25, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Jag förstår vad du säger. Jag säger också att jag inte kan förstå BEHOVET att kräka ur er så otäcka grejer som ni faktiskt gör. Absolut har alla rätt att tycka och tänka som dom vill, men vi som kanske är lite mer nyanserade skall lika lite behöva få utstå spott och spe, som ni. Det är ju bra att det finns balans i det hela. Eller hur?

Balans? När en pappa valt att mörda sina två fina små pojkar? Vad är det för en balans du vill ha?
Citera
2019-01-25, 16:21
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av He1970
Ja mamman tog livet av sig för flera år sen enligt henne

Hon blandar ihop det. Hans förra fru tog självmord 2009 medan Samuel var och red. Hon var också med i ett dansband. Mamman till barnen är hans senaste ex, och hon ska vara vid liv.
Citera
2019-01-25, 16:23
Medlem
Var båda barnen K*rins? Förstod det som den äldste pojken var son till kvinnan som hängde sig.
Citera
2019-01-25, 16:23
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Hon blandar ihop det. Hans förra fru tog självmord 2009 medan Samuel var och red. Hon var också med i ett dansband. Mamman till barnen är hans senaste ex, och hon ska vara vid liv.
Så det var mamman som lämnade honom i höstas? Det var inte nån sambo som han hade efter mamman till barnen då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in