2019-01-24, 22:51
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Del_Sand_Hackar
För mig är det inte en fråga om att välja, jag känner empati för samtliga.

Det är bra. Då är vi två. Må de vila i frid
Citera
2019-01-24, 22:51
Medlem
King Pins avatar
Om man söker en förklaring så finns den nog i Sunes referat av videon: "Han säger att barnen vantrivs hos sin mamma å hon prioriterar bara jävla skit."

Han kan ha planerat att ta livet av sig, men i sin deprimerade och av detta förvridna världsbild så skulle det medföra att pojkarna skulle få ett förjävligt liv med mamman. Slutsatsen blir att de också måste dö.

Jag försvarar honom inte på något sätt, men detta skulle vara en psykologiskt stringent förklaring. Att han säger att han inte tänker sitta i fängelse för dådet kan vara något han säger i det förvirrade tillstånd han befinner sig - jag tror grunden är att han redan tänkte ta livet av sig och inte kunde stå ut med tanken att pojkarna ska få ett hemskt liv med en hemsk människa (i hans förvirrade värld), så han tycker han måste ta dem med sig.
Citera
2019-01-24, 22:52
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Del_Sand_Hackar
Som sagt, om man inte kommit till en sådan konstig punkt i sin depression att man på något sätt "skyddade" barnen från världens hemskheter genom att döda dem.

Jag har svårt att se hur han levt ett helt liv med en sådan kraftig psykopati att det inte upptäckts, eller tagit sig uttryck, tidigare. Fast det är fullt möjligt.

Han har inte behövt hämnas på mamman till sina barn hela livet. Det uppkom nu på senare tid och på hennes födelsedag small det till.

Det var inte bara psykisk ohälsa, den har han inte haft hela livet. Allt var til synes okej fram till exet kränkte honom! Då minsann skulle pojkarna mördas.
Citera
Medlem
KlasseArbogas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Vi män är alltid utbytbara. Det finns alltid någon som är snyggare, smartare och roligare än oss själva.

Men så kan man ju lika gärna säga om kvinnor. Har du aldrig stött på en äldre man som lämnat sin fru för en yngre kvinna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Hittade en fb-profil som var vän till GM och beklagade det inträffade,
samtidigt som han berättade att GMs fd flickvän Anna Berndtsson (sångerska i Junix)
begick självmord när hon var ihop med GM. Kan detta ha bidragit till att GM
just såg en sådan utväg...?

Man undrar ju nu hur det ligger till med det exets "självmord", Hon hade tydligen "hängt sig" och han var den som "hittade" henne?
Citera
2019-01-24, 22:54
Medlem
desammlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barabban
Om någon har videon Får dom gärna skicka den, tack på förhand

tror faktist inte någon sitter på den utan att de bara sägs dock är ja säker på att tidningen fått den men inte flas
Citera
2019-01-24, 22:54
Medlem
Glokulas avatar
Vad hette barnen?
Citera
2019-01-24, 22:55
Medlem
Sune450s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Har inte fått

Som jag skrev i tidigare inlägg så känns det inte moraliskt rätt att skicka runt en filmsnutt på den sista stunden i en förtvivlad människas liv. Det finns anhöriga som mår riktigt dåligt över det som hänt å det han gjort. Så av respekt å hänsyn till anhöriga så tänker jag inte skicka videon. Jag sparade den endast till polisen. Jag kommer bli uppringd av en polis å när det är avklarat kommer jag radera filmen. Hoppas du å alla ni som tjatar förstår det. Jag lider nå fruktansvärt med de anhöriga.
Citera
Medlem
Hade någon haft videon, så hade den varit ute för längesen
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Pin
Om man söker en förklaring så finns den nog i Sunes referat av videon: "Han säger att barnen vantrivs hos sin mamma å hon prioriterar bara jävla skit."

Han kan ha planerat att ta livet av sig, men i sin deprimerade och av detta förvridna världsbild så skulle det medföra att pojkarna skulle få ett förjävligt liv med mamman. Slutsatsen blir att de också måste dö.

Jag försvarar honom inte på något sätt, men detta skulle vara en psykologiskt stringent förklaring. Att han säger att han inte tänker sitta i fängelse för dådet kan vara något han säger i det förvirrade tillstånd han befinner sig - jag tror grunden är att han redan tänkte ta livet av sig och inte kunde stå ut med tanken att pojkarna ska få ett hemskt liv med en hemsk människa (i hans förvirrade värld), så han tycker han måste ta dem med sig.

Antigen det eller så ville han straffa modern. Han gjorde det trots allt på hennes födelsedag. De skiljde sig väl i mitten på förra året.

Frågan är om ömkan för barnen var drivkraften eller ilska. Kanske båda.
Citera
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Hade han varit pursvenk skulle han också förmodligen varit äldre.

Hur gammal är mördaren? Har för mig jag läste att mamman var född 82, han ser ju bra mycket äldre ut än att vara 82:a?
Citera
2019-01-24, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av desammlas
tror faktist inte någon sitter på den utan att de bara sägs dock är ja säker på att tidningen fått den men inte flas

Så kan det säkert vara men skulle uppskatta om någon hade den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in