2019-01-24, 22:21
Medlem
Sune450s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Det är hemskt, ja. Vill dock fortsatt se en video på det.

Hur minns du allt? Har du tillgång till videon?

Uppb

Ja jag har videon för jag tänkte att polisen skulle komma att behöva den å kontaktade dem. Jag såg inlägget 1,5 timme efter det lades upp å såg i kommentarerna att polisen var på väg till honom. Jag pausade å skrev, pausade å skrev. Någon fortsättning kommer inte, för han hörde, å man hör i filmen att en bil kommer, å då säger han att nu tror jag polisen kommer, å avslutar filmningen. I nedre hörnet tycker jag mig hinna se en gevärspipa, men svårt för det är mörkt å suddigt. Det verkar rimligt att det är mamman som kom dit först, för när han avslutade livesändningen, hade inte poliserna kommit fram, men jag vet inte säkert så det ska jag låta vara osagt.
Citera
2019-01-24, 22:21
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag har inte skrivit att någon förtjänar det som hände. Jag skrev att exet har en skuld i detta.

Jo så tänker nog många beta-soy-pojkar när deras flickvänner gör slut och hittar en ny, vare sig det är en afghan, svart eller svenne! Det kan ju vara så att hon lämnade honom för att han hade för liten kuk, eller att han var ett narcissistiskt svin som hela tiden gjorde att allt handlade om honom (vilket bevisligen var sant) eller att hon bara inte längre palla med den loosern!
Citera
2019-01-24, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Han hade väl kunnat skjutit skallen av dessa två istället, varför sina oskyldiga barn?
Bevisar bara att han var en feg stackare som gick på de svagaste!
Må han brinna i helvetet!

Knappast. Som att det skulle vara svårt att skjuta två oförberedda vuxna människor? Jag tror fortfarande att han rättfärdigade det med att barnen skulle "slippa lidandet som livet innebär" vilket var vad hans trasiga hjärna kände.
Citera
2019-01-24, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Del_Sand_Hackar
Du inser uppenbarligen inte hur dåligt man kan må som människa.
Jag inser att man kan må dåligt som människa. Alla mår vi dåligt ibland. Ju längre vi lever desto flera besvikelser och motgångar får vi i form av dödsfall av egna föräldrar och syskon, till och med egna barn, separationer och skilsmässor, arbetslöshet, dålig ekonomi osv. Det gör att alla vi mår dåligt ibland. Det ingår i livet. Däremot är det inte en ursäkt för att mörda sina barn, dessutom på deras mors födelsedag. Han säger i sin video att han begår självmord för att slippa fängelse. Vad tycker du att jag inte inser i hans fall?

Som många som själva lider av någon form av psykisk sjukdom har skrivit här så är en person som lider av en psykiskt sjukdom oftast inte benägen att döda någon annan än sig själv. Än mindre är en sådan person kapabel att ta hand om sina barn varannan vecka, planera deras dödsdag så att den matchar deras mammas födelsedag samt skicka allt på Facebook.
Senast redigerad av nantale 2019-01-24 kl. 22:29.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hassakassako
De hade iaf kunnat ta honom så han kunde fått sitta och ruttna i nåt fägelse och lida i evighet för att han tagit sina barns liv...

Som jag fattade det så tog han livet av sig för att han inte ville sitta i fängelse för morden. https://www.aftonbladet.se/a/4dpqvR
Citera
Medlem
AvaChloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvotflykting
Det är såklart exets fel. Svenska kvinnor säger hej och tack, lämnar förhållandet och träffar en ny på Tinder veckan efter. Då skapas ett monster som utåt sett inte vill visa sig svag men som inom sig faller sönder.

Han gjorde dådet för att hämnas + att han inte hade något att leva för, hans liv och framtid var ändå förstörd.

Exfrun är den ni ska skylla på som skapade detta monster inte GM som gjorde dådet.

Det finns svenska män som gör exakt samma sak. Det handlar inte om könstillhörighet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rampljus-horan
Håller med. Ytterst oklart det här.

Är det någon som har mer info om denna låsta artikel i AB?:

Granne till pappan i Sala: ”De höll sig mest för sig själva”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...for-sig-sjalva

Detta står i ovanstående artikel.

”Sände på Facebook
Det var strax efter 21-tiden på onsdagskvällen som flera personer hörde av sig till polisen om att en man sände live på Facebook.
I videon berättade mannen att han dödat sina två söner och att han planerade att ta sitt eget liv. När polisen kom fram till villan hittade man tre döda personer, varav två små barn. Enligt polisen har ett skjutvapen använts i samband med händelsen.
Under natten har polisens tekniker arbetat i och kring villan i det lilla samhället. En granne berättar för Aftonbladet att hon hört vad som hänt på nyheterna men att hon inte känner till några detaljer. Dock känner hon till dem som bodde i huset.
– Man vet ju vilka människor här omkring är men de höll sig mest för sig själva, berättar grannen.
”Fattade först ingenting”
En annan granne som nyss fick besked om händelsen säger att det känns otäckt.
– Jag fattade först ingenting när jag hörde vad som hänt.
Hon berättar att mannen i fråga var trevlig men att hon inte kände honom särskilt väl.
– Man sköter ju mest sig själv häromkring.
Det är i nuläget inte känt vad som föranledde att pappan dödade sina barn och sedan tog sitt liv men enligt polisen har de en klar bild av händelsen.”
Citera
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cerious
De som inte känner någon empati har förmodligen aldrig själva mått riktigt dåligt och varit i kris. Han var svårt sjuk och tyvärr finns ingen hjälp att få i dagens Sverige. Det kommer bli fler liknande fall när samhället sviker.

Men hur kan ni känna sympati för en man som mördat sina barn, istället för en mor som mist sina två barn och två oskyldiga barn som blivit bragda på livet av sin egna far? Varför kommenterar ni ens detta.

Vilka psykiska problem tror ni hans mor nu har.
Har hon rätten att göra liknande dåd? Men tänk så hon lidit, skulle väl ni argumentera även i detta fall.
Citera
Medlem
Förmildrar ju ingenting men vad är det med medelålders kvinnor som lämnar sina män för att det hittat en ung asylsökande toyboy. Finns flera exempel i min lilla by.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
Har fått mer info nu från en säker källa:

Rehn ska ha sökt hjälp återigen EFTER han hade fått "medicin". Han ska ha sagt flera gånger att han mådde riktigt dåligt och behövde hjälp. Enligt min källa så misstänkte många att han började bli psykotisk.

Det vi bevittnar nu är ett Sverige i totalt fritt fall. Svårt psykiskt sjuka blir nekade hjälp. Helt jävla otroligt.

Grattis till alla kulturmarxister i Sverige. Ni har äntligen lyckats med ert mål.

Bullshit, det var så redan på 90-talet.. från någon med närstående som sökte hjälpt mängder med gånger fram till självmordet.
Citera
Medlem
[quote=Diskuterarn|66541513]Var är empatin för hans barn, som blivit bragda av livet och deras mor som fortfarande lever. Bara för att du har psykiska problem innebär inte att du är punkten som universum snurrar runt..

Hur fan tänker folk?[/QUOTE

Håller helt med dig!
Det spelar ingen roll om så mamman legat med tusentals afghaner eller andra, han har ta mug dan ingen rätt att mörda pojkarna😡
Hur kan nån tycka synd om det jävla aser, som så fegt tar sitt liv istället för att sitta inne ett gelt liv som han säger! Fega smutsiga kloalråtta!!
Detta var planerat in i minsta detalj, på mammans födelsedag, så j-a utstuderat.

Hur kan folk skriva på hans minnessida att "himlen har fått 3 änglar"??!! 2 änglar och ett jävla as som jag hoppas brinner som fan i helvetet!
Citera
2019-01-24, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Del_Sand_Hackar
Jag vill vända på resonemanget som många har här inne. Hur kan man INTE uttrycka empati för denna man? Jag förstår inte. Tror någon på allvar att han ville sluta sina dagar som en barnamördare, sina egna barn dessutom? Nej, inte ens en fullblodspsykopat önskar väl det?

Självklart är det något i hans biologi(psykopati?) blandat med hans upplevelser som gjort detta. Jag ursäktar inte beteendet, självklart är det avskyvärt, men jag tror att man måste förstå att INGEN människa vill sluta sitt liv så här.
När jag var ung hade jag flera svårare upplevelser och blev djupt deprimerad och självmordsbenägen på ett vis som aldrig återkom och väntade mer eller mindre bara på "rätt" tillfälle men något ytterligare skedde som ironiskt nog istället fick mig att fokusera på annat. Men under den här svårare perioden så sa en bekant till mig att om man ska begå självmord så ska man skriva ett utförligare brev och peka ut en enskild, noga utvald person för att den för resten av sitt liv ska tvingas leva med att man är död som den ultimata och perfekta hämnden. Jag blev djupt chockerad, det lät så sjukt och jag blev faktiskt förbannad. Detta kom upp i sammanhanget att han avskydde killen jag då träffade också. Nåväl det är bara en av de gånger jag blivit djupt kränkt av personen känslomässigt. När han får mindre än ett år sedan begick självmord var vi sedan många år, osams eftersom han vid flera tillfällen gått över mina gränser. Inte bara när jag var ung och självmordsbenägen. Det ska ha funnits någon form av brev där han skrivit en mängd saker om en av dem som stod honom närmast som mått fruktansvärt efter hans död. Jag gick inte på hans begravning eftersom jag inte fann det riktigt korrekt pga de här sakerna jag inte kunnat släppa men absolut att jag kan föreställa mig hans hysteriska gråt och vanmakt som affekt när han avslutade sitt liv. Däremot inte att han redan för femton år sedan föreslog till mig det praktiska med "ska man ändå ta livet av sig kan man hämnas på någon som gjort en arg så får de leva för resten med ens liv på sitt samvete". Den kvällen, förstod jag inte att jag fick blicka in i hur det fungerar för många män, jag blev bara så förbluffad och ställd över att någon kunde säga något så sjukt och fruktansvärt oempatiskt. För så skulle ju inte någon göra mot någon annan...
Senast redigerad av Utlovad 2019-01-24 kl. 22:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in