2019-01-24, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
jag tror han döda sina barn för att han inte ville att dom skulle lida om han själv tog sitt liv. Han ville ha med dom in i döden för att slippa dom all smärt om han bara tog sitt eget liv. Hade mamma vart där hade även hon strykt med

Allt pekar på att han var psykiskt sjuk, sadist och ondskefulle med tanke på att han planerade in detta på mammans födelsedag. Han ville bara en sak och det var att straffa henne. Hade det inte funnits ett fängelse så hade han levt vidare.
Senast redigerad av Kimma7 2019-01-24 kl. 21:21.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av person
Det är konstigt att mamman la ut bilder sista gången på sina pojkar den 17 juli

Är du vän med henne? Annars är det ju inte särskilt ovanligt att man inte delar allt offentligt.
Citera
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
jag tror han döda sina barn för att han inte ville att dom skulle lida om han själv tog sitt liv. Han ville ha med dom in i döden för att slippa dom all smärt om han bara tog sitt eget liv. Hade mamma vart där hade även hon strykt med
Vad du TROR är inte intressant överhuvudtaget. Det är nämligen fastslaget att mannen tog sitt liv efter morden enbart för att han inte ville sitta i fängelse dömd för mord på sina barn. Läs och skaffa dig lite kunskap i fallet, när det faktiskt finns att läsa överallt i media på nätet, innan du postar.
Citera
2019-01-24, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
vill man se denna mannens sista minuter i livet bör man uppsöka hjälp... du är en potentiell mördare

Vadå potentiell mördare? Vi vill få en inblick i fallet - thats it. Det är inte frågan om att se hans sista jävla minuter i livet. Jag ger inte ett ruttet öre för en människa som dödar barn. Jag likställer han med djur och annat pack.
Citera
2019-01-24, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Ja du...även mord går i mode.. tro det eller ej... vad det gäller psykisk ohälsa.. så vet jag vad jag pratar om, även om jag inte försökt ta livet av någon .... men jag vet vilks psykoser vilka vaneföreställningar man kan få, jag vet va medicinen gör om man får fel.. tro mig när jag säger att jag vet väldigt mkt om just detta ämne psykisk ohälsa...fattar ni vad erat hat mot människor gör mot folk som mår dåligt,,, ni triggar ...tro det eller ej...

Nej mord går inte i trender. Självmord däremot kan ”smitta av sig” ifall det rapporteras om på olämpliga sätt i media.

Jag lider själv av en psykisk sjukdom och det är tröttsamt att så fort ett fruktansvärt mord sker är mångas reaktion ”han måste vara psykisk sjuk”. Och därmed reproduceras myter om psykiskt sjuka som farliga för sin omgivning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Stämmer det att Rehn sökte hjälp flera gånger och fick någon jävla psykofarmaka?

Det är uppenbart att detta handlade om någonting värre än en vanlig depression.

Som det hela slutade så var det förmodligen en psykotisk depression.

Helt otroligt att läkarna bara skriver ut psykofarmaka och sedan hoppas på det bästa. Psykvården i Sverige är ett jävla skämt. Någonting måste hända, NU!
Någon skrev på den norska tjejens sida på Facebook, jag kopierade en del av inlägget.

”Har man inte själv mått så jävla dåligt, så är det lätt att uttala sig! Klart som fan det inte är rätt!! MEN han mådde garanterat extremt dåligt och då såg han ingen utväg längre. Kanske är svårt att förstå, men ingen jävel vet hur illa han egentligen mådde. Psykisk ohälsa handlar inte bara om en panikattack hit eller dit.. utan detta är en människa som det har gått så långt åt helvete för psykiskt mentalt att han vid just det tillfället inte hittade en annan väg ut.. denna sjukdom är det värsta man kan leva med.... han ville garanterat innerst inne må bra... med en ständig kamp i sitt huvud utan korrekt hjälp fick han se sig besegrad av denna fruktansvärda sjukdom. Jag önskar fler personer förstår vad psykisk ohälsa verkligen är... önskar inte ens min värsta fiende att leva med ångest, depression, ständig oro, stress, tankar, och mycket mycket mer! Detta är ett fall som ledsamt nog slutade i tragedi! Men jag lovar och kan garantera att han älskade sina barn sin familj över allt annat. Men just vid denna tidpunkt kraschade han fullständigt, och det tack vare okunskap och helt åt helvete fel medicinering med läkare som inte tagit detta på allvar. Vila i frid ❤️❤️”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Hur kan man sakna ett sådant ärkesvin. Han hade fått livstid för dubbelmord på sina två barn.

varför skulle man inte kunna sakna den han en gång var?
Man saknar ju inte den personen som utförde handlingen utan den personen man kände.

Det är ju ganska svårt att förstå att någon man har haft som sin vän och känt kan begå en sådan handling, det är ganska så svårt greppa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantluft
Förstår inte resonemanget, Det är lätt för oss icke i akut psykos att förstå skillnaden men jag tror inte han ansåg att han utförde 2 mord innan han avreste.

Nej han såg nog det som en sista ultimat möjlighet till hämnd på ex-frun. Hade han inte fått den skulle han nog aldrig tagit livet av sig. Han ville nog heller inte att ex-frun skulle få ha någon glädje av hans barn.
Senast redigerad av fantomsmurfen 2019-01-24 kl. 21:23.
Citera
2019-01-24, 21:22
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantluft
Förstår inte resonemanget, Det är lätt för oss icke i akut psykos att förstå skillnaden men jag tror inte han ansåg att han utförde 2 mord innan han avreste.

Det finns finns många som har psykos men inte mördar någon. Det finns extremt många som får en psykos utan att mörda sina barn.

Är ingen bra förklaring, alls.
Citera
2019-01-24, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av person
Nej jag är inte vän med henne... konstigt att hon inte la ut bilder på dom när det var julafton

Det kanske hon gjorde, men inte offentligt.
Citera
Medlem
Om det stämmer att filmen finns i media, vilket känns osannolikt, så borde den redan vart här.
Citera
Medlem
xen1cals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Vad du TROR är inte intressant överhuvudtaget. Det är nämligen fastslaget att mannen tog sitt liv efter morden enbart för att han inte ville sitta i fängelse dömd för mord på sina barn. Läs och skaffa dig lite kunskap i fallet, när det faktiskt finns att läsa överallt i media på nätet, innan du postar.

Vad någon tror kan vara hyfsat intressant, så du kanske ska coola ner dig lite med ditt flashiga "dec 2018"-fb konto?! Vad han eventuellt sagt, gjort vet du inget om. Tror du på fullaste allvar att polisen går ut med all info dagen efter något sånt här har hänt? Har du sett streamen, nä precis, misstänkte det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in