Citat:
Ursprungligen postat av
Steinarr
Stämmer det att Rehn sökte hjälp flera gånger och fick någon jävla psykofarmaka?
Det är uppenbart att detta handlade om någonting värre än en vanlig depression.
Som det hela slutade så var det förmodligen en psykotisk depression.
Helt otroligt att läkarna bara skriver ut psykofarmaka och sedan hoppas på det bästa. Psykvården i Sverige är ett jävla skämt. Någonting måste hända, NU!
Någon skrev på den norska tjejens sida på Facebook, jag kopierade en del av inlägget.
”Har man inte själv mått så jävla dåligt, så är det lätt att uttala sig! Klart som fan det inte är rätt!! MEN han mådde garanterat extremt dåligt och då såg han ingen utväg längre. Kanske är svårt att förstå, men ingen jävel vet hur illa han egentligen mådde. Psykisk ohälsa handlar inte bara om en panikattack hit eller dit.. utan detta är en människa som det har gått så långt åt helvete för psykiskt mentalt att han vid just det tillfället inte hittade en annan väg ut.. denna sjukdom är det värsta man kan leva med.... han ville garanterat innerst inne må bra... med en ständig kamp i sitt huvud utan korrekt hjälp fick han se sig besegrad av denna fruktansvärda sjukdom. Jag önskar fler personer förstår vad psykisk ohälsa verkligen är... önskar inte ens min värsta fiende att leva med ångest, depression, ständig oro, stress, tankar, och mycket mycket mer! Detta är ett fall som ledsamt nog slutade i tragedi! Men jag lovar och kan garantera att han älskade sina barn sin familj över allt annat. Men just vid denna tidpunkt kraschade han fullständigt, och det tack vare okunskap och helt åt helvete fel medicinering med läkare som inte tagit detta på allvar. Vila i frid ❤️❤️”