Citat:
Ursprungligen postat av
JeppeNil
Ni är livrädda för att vi hela tiden fyller arenan och spelar fotboll på en otrolig nivå. Hela ert lag skulle rasa ihop utan en mittback och en anfallare på lån. Vi ligger långt före er i kommersiella intäkter och kommer bara avancera nästa årtionde, medan ni snart är tillbaka på en åttonde plats när de spelare som räddar er varje match i 80:e minuten försvinner.
Att ni hela tiden måste komma på nya sätt att döva er rädsla för oss bevisar hur stort intryck vi gör på er. Arenan byggdes åt vår klubb, mitt i området där våra fans bor. Vi fyller den helt minst 4-5 gånger per år, medan ni ska göra det för första gången sedan premiären 2013 och skapar världens hype bara för det. Det hela är ett skämt. Det måste vara jobbigt att hålla på en klubb som har sina glansdagar bakom sig och till råga på allt spelar på fel sida om stan.
Det här har jag aldrig fattat varför ni skryter om? Ni har ju bara blivit sämre sen flytten till "er" moderna skitarena (varför man nu skulle vilja äga en sån skitplats övergår mitt förstånd).
Jag har ju gåttpå fotboll i Stockholm sen många år tillbaka. Jag gick på Bajen när ni spelade på Söderstadion. Då var ni faktiskt det roligaste laget i Stockholm att gå på. Bra drag, familjär stämning, härliga ramsor. Men sen flytten har ni blivit mer eller mindre en jippoförening. Dåligt stämning, ramsorna har samma nivå som en vanlig hockeymatch i valfri småstad med ett lag SHL/HAS och ni har framförallt tappar er familjära känsla. Förut var det att bajen var emot den moderna fotbollen, nu omfamnar ni den mer än något annat lag. Varken AIK eller Djurgården är speciellt glada över att de blev tvångsförflyttade. Ni fullkomligt älskar det och tror på fullaste allvar att Stockholms kommun och AEG byggde Tele2 Arena för
er skull. Jag är ledsen att behöva säga detta men nej. Det handlar bara om pengar. De bryr sig inte ett skit om Bajen eller Djurgården. De bryr sig bara om intäkter. Att ni fyller arenan är bara bra för deras plånböcker. Att ni bajare inte fattar detta är märkligt.
Ni i Bajen är det laget jag har minst respekt för av alla Stockholmsklubbar. Dels för att ni hela tiden tror så högt om er själva att ni är svensk fotbolls frälsare. Men mest är det ändå för att ni totalt förlorat er själ och identitet. Ni brukade vara den föreningen i Stockholm som alltid tog avstånd från allt vad modern fotboll heter. Idag är ni den klubb i Sverige som mest omfamnar den. Att era supportrar blivit sämst i Stockholm behöver jag inte påpeka. Att ni dock vägrar att inse att den här hypen förstört er klubb fullständigt känner jag dock att ni själva borde inse, men det kommer ni aldrig att göra.