2019-10-27, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Längesen jag skratta så mycket.

https://mobile.twitter.com/ClaOar/status/1188131533238013952
Funkar inte😕 Nån annan som sitter inne på en länk på tjafset mellan MP och kalmarsupportarna?
Citera
2019-10-27, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Ja, man håller på en förening.

Varför är det här så viktigt?

Det här handlar bara om att Djurgården är det enda laget som spelar i högsta ligan i fotboll och hockey och därför ska ni använda det för att plocka billiga poänger. Det går att använda mot i princip varenda annat lag. Varför är ni djurgårdare så osäkra när ni leder allsvenskan och spelade SM-final i hockey senast? Det vittnar om en enorm osäkerhet att ni behöver slå ner på andra. Jag tror att det beror på att Bajen har varit på uppgång länge och spelar väldigt bra fotboll. Ni är livrädda för oss, även fast ert eget lag just nu presterar på topp också. Njut av era framgångar istället och var inte så skraja för att det går bra för oss samtidigt.
Senast redigerad av JeppeNil 2019-10-27 kl. 23:35.
Citera
2019-10-27, 23:43
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Varför är det här så viktigt?

Det här handlar bara om att Djurgården är det enda laget som spelar i högsta ligan i fotboll och hockey och därför ska ni använda det för att plocka billiga poänger. Det går att använda mot i princip varenda annat lag. Varför är ni djurgårdare så osäkra när ni leder allsvenskan och spelade SM-final i hockey senast? Det vittnar om en enorm osäkerhet att ni behöver slå ner på andra. Jag tror att det beror på att Bajen har varit på uppgång länge och spelar väldigt bra fotboll. Ni är livrädda för oss, även fast ert eget lag just nu presterar på topp också. Njut av era framgångar istället och var inte så skraja för att det går bra för oss samtidigt.

Ni har ett guld i fotboll och otaliga konkurser i 8lika föreningar. Nej, vi är inte rädda. Ingen är rädd för er. Ni kan inte ens stava rätt till "försvara" på engelska. Eran ikon dricker alkohol under match. Ni tror ni äger Stockholms-arenan. Ni är ett jävla skämt.
Citera
2019-10-27, 23:54
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Vilken förort växte du upp i? För om den inte låg i Söderort är det fullt logiskt. AIK och Djurgården hör hemma i norrort och Bajen i söderort. Att du tror att bara bönder håller på bajen för att ingen höll på bajen i t.ex. Täby är en tankevurpa. Bajen är mycket större än Södermalm. Det är hela söderort. Södermalm har väl dessutom en större själ till att börja med än platser som Vasastan som inte sticker ut alls eller Östermalm som har en rikemanssjäl.

Vad snackar du för skitsnack. Dif gör hemma lika mycket i söder som i västerort.
När man växte upp i södeort under 90-talet fanns i stort sätt ingen som höll på Bajen. Bajen är etablissemangets, böndernas, millenials och invandrarnas lag och allting exploderade för tio år sen.
Citera
2019-10-28, 00:15
Medlem
Salorms avatar
Varfär gå på egen match när man kan paja för DIF?
Bajen är ute vid En Arena nu. Häller surströmmings saft på bänkarna vid En arena.
21:26
Citera
2019-10-28, 01:54
Medlem
Citat:
Ni har ett guld i fotboll och otaliga konkurser i 8lika föreningar. Nej, vi är inte rädda. Ingen är rädd för er. Ni kan inte ens stava rätt till "försvara" på engelska. Eran ikon dricker alkohol under match. Ni tror ni äger Stockholms-arenan. Ni är ett jävla skämt.

Ni är livrädda för att vi hela tiden fyller arenan och spelar fotboll på en otrolig nivå. Hela ert lag skulle rasa ihop utan en mittback och en anfallare på lån. Vi ligger långt före er i kommersiella intäkter och kommer bara avancera nästa årtionde, medan ni snart är tillbaka på en åttonde plats när de spelare som räddar er varje match i 80:e minuten försvinner.

Att ni hela tiden måste komma på nya sätt att döva er rädsla för oss bevisar hur stort intryck vi gör på er. Arenan byggdes åt vår klubb, mitt i området där våra fans bor. Vi fyller den helt minst 4-5 gånger per år, medan ni ska göra det för första gången sedan premiären 2013 och skapar världens hype bara för det. Det hela är ett skämt. Det måste vara jobbigt att hålla på en klubb som har sina glansdagar bakom sig och till råga på allt spelar på fel sida om stan.
Senast redigerad av JeppeNil 2019-10-28 kl. 02:06.
Citera
2019-10-28, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matsu-san
Vad snackar du för skitsnack. Dif gör hemma lika mycket i söder som i västerort.
När man växte upp i södeort under 90-talet fanns i stort sätt ingen som höll på Bajen. Bajen är etablissemangets, böndernas, millenials och invandrarnas lag och allting exploderade för tio år sen.

Invandrarnas lag? Jaså, Dif är inte bara snobbar utan rasister också. Varför är jag inte förvånad? Dif hör hemma norr om slussen, på Östermalm, Lidingö, Täby och resten av den delen. Inte i söderort, inte i västerort. Därav namnet Djurgården. När vi spelade på söderstadion hade vi lika mycket publik som er, så det är logiskt omöjligt att vi inte existerade på 90-talet. Vi har utvecklats, medan ni har stått helt still.
Citera
2019-10-28, 03:47
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Invandrarnas lag? Jaså, Dif är inte bara snobbar utan rasister också. Varför är jag inte förvånad? Dif hör hemma norr om slussen, på Östermalm, Lidingö, Täby och resten av den delen. Inte i söderort, inte i västerort. Därav namnet Djurgården. När vi spelade på söderstadion hade vi lika mycket publik som er, så det är logiskt omöjligt att vi inte existerade på 90-talet. Vi har utvecklats, medan ni har stått helt still.

Vadå rasister? Vart är rasismen? Räcker med att man är i Globenområdet när Bajen spelar och det är en vanlig syn att man ser hela afrikanska familjer med Bajenmunderingar. Du ser inte en sån uppsyn på exempelvis Difs matcher då publikskaran är med homogen.

Du har missat att det även finns arbetarklass inom Dif och inte bara överklass.
Senast redigerad av Matsu-san 2019-10-28 kl. 03:55.
Citera
2019-10-28, 07:02
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
https://images.staticjw.com/ham/8158/bajen-leksand-hammarby-ishockey.jpg

Leksand-keps, Bajen-halsduk.

https://images.app.goo.gl/eF35zzFE6BnLJy358

https://images.app.goo.gl/dAfhJF82Ev5j8yW59
http://www.bilddump.se/bilder/20191028070054-213.238.228.40.jpeg

http://www.bilddump.se/bilder/20191028070133-213.238.228.40.jpeg

Vad säger detta om Djurgården Mr Expert? Nada. Precis som bilderna du länkade.
Citera
2019-10-28, 08:36
Medlem
Citat:
Ni är livrädda för att vi hela tiden fyller arenan och spelar fotboll på en otrolig nivå. Hela ert lag skulle rasa ihop utan en mittback och en anfallare på lån. Vi ligger långt före er i kommersiella intäkter och kommer bara avancera nästa årtionde, medan ni snart är tillbaka på en åttonde plats när de spelare som räddar er varje match i 80:e minuten försvinner.

Att ni hela tiden måste komma på nya sätt att döva er rädsla för oss bevisar hur stort intryck vi gör på er. Arenan byggdes åt vår klubb, mitt i området där våra fans bor. Vi fyller den helt minst 4-5 gånger per år, medan ni ska göra det för första gången sedan premiären 2013 och skapar världens hype bara för det. Det hela är ett skämt. Det måste vara jobbigt att hålla på en klubb som har sina glansdagar bakom sig och till råga på allt spelar på fel sida om stan.
Det här har jag aldrig fattat varför ni skryter om? Ni har ju bara blivit sämre sen flytten till "er" moderna skitarena (varför man nu skulle vilja äga en sån skitplats övergår mitt förstånd).

Jag har ju gåttpå fotboll i Stockholm sen många år tillbaka. Jag gick på Bajen när ni spelade på Söderstadion. Då var ni faktiskt det roligaste laget i Stockholm att gå på. Bra drag, familjär stämning, härliga ramsor. Men sen flytten har ni blivit mer eller mindre en jippoförening. Dåligt stämning, ramsorna har samma nivå som en vanlig hockeymatch i valfri småstad med ett lag SHL/HAS och ni har framförallt tappar er familjära känsla. Förut var det att bajen var emot den moderna fotbollen, nu omfamnar ni den mer än något annat lag. Varken AIK eller Djurgården är speciellt glada över att de blev tvångsförflyttade. Ni fullkomligt älskar det och tror på fullaste allvar att Stockholms kommun och AEG byggde Tele2 Arena för er skull. Jag är ledsen att behöva säga detta men nej. Det handlar bara om pengar. De bryr sig inte ett skit om Bajen eller Djurgården. De bryr sig bara om intäkter. Att ni fyller arenan är bara bra för deras plånböcker. Att ni bajare inte fattar detta är märkligt.

Ni i Bajen är det laget jag har minst respekt för av alla Stockholmsklubbar. Dels för att ni hela tiden tror så högt om er själva att ni är svensk fotbolls frälsare. Men mest är det ändå för att ni totalt förlorat er själ och identitet. Ni brukade vara den föreningen i Stockholm som alltid tog avstånd från allt vad modern fotboll heter. Idag är ni den klubb i Sverige som mest omfamnar den. Att era supportrar blivit sämst i Stockholm behöver jag inte påpeka. Att ni dock vägrar att inse att den här hypen förstört er klubb fullständigt känner jag dock att ni själva borde inse, men det kommer ni aldrig att göra.
Citera
2019-10-28, 09:30
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen2k
Blåvitt kommer aldrig vinna allsvenskan igen, ni är en långsamt döende klubb. Ni kommer slåss i mitten av tabellen tillsammans med Ellos, Helsingborg, Arsle, Norrköping, och Örebro för all framtid. Känns tråkigt att säga det. Så skönt att ni iaf har fina minnen att glädjas åt.

Malmö, Bajen, ajk och grindif kommer abonnera på plats 1-4 i allsvenskan framöver.

Det inlägget bevisar enbart att du har dålig koll på allsvenskan i fotboll, fundera på hur det såg ut för ca 10 år sedan. Kalmar vann allsvenskan och se på dom nu.

Citat:
Vi får väl se om det ser annorlunda ut om tio år. Publiken har vi nu och det var inte samma på 1920-talet t.ex.

Sant, du vet hur allsvenskan är.
Citera
2019-10-28, 16:39
Medlem
Polisen sänker kapaciteten på Norra stå till 2 500 - AIK - Sundsvall.
AIK har redan sålt 3000. Tror den där banderollen tog jävligt hårt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in