2019-01-22, 17:54
  #1
Avslutad
Hammarby har sålt (förnyat) nästan 10 000 säsongskort så här långt.
Siktar på att slå förra årets 14 852 och nå taket som är satt vid 16 000 i år.

Djurgården låg på 6600 förlängda säsongskort och Örebro ligger på 1700 såg jag.
Citera
2019-01-23, 23:11
  #2
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Hammarby har sålt (förnyat) nästan 10 000 säsongskort så här långt.
Siktar på att slå förra årets 14 852 och nå taket som är satt vid 16 000 i år.

Djurgården låg på 6600 förlängda säsongskort och Örebro ligger på 1700 såg jag.

Jävligt starkt att ha sålt så mkt redan, kudos till bajen. 6k låter bra också i mina öron, vi har ju fan varit under den siffran ibland. ^^
Citera
2019-01-24, 08:13
  #3
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jävligt starkt att ha sålt så mkt redan, kudos till bajen. 6k låter bra också i mina öron, vi har ju fan varit under den siffran ibland. ^^

Nu är det ju en förnyelseperiod som går in i slutfasen så det är inte jättekonstigt att vi närmar oss 10 000 förlängningar.
Förhoppningsvis så förnyas över 90% av förra årets 14 000 inom en vecka.
Citera
2019-01-24, 10:38
  #4
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Nu är det ju en förnyelseperiod som går in i slutfasen så det är inte jättekonstigt att vi närmar oss 10 000 förlängningar.
Förhoppningsvis så förnyas över 90% av förra årets 14 000 inom en vecka.

Har för mig att vår förnyelseperiod slutade för någon/några veckor sen.
Citera
2019-01-25, 11:36
  #5
Avslutad
Snott från twitter. Intressant jämförelse mellan säsongskortspriser.

Klack kortsida, Bajen: 2100kr, reducerat: 1350kr
Klack kortsida, DIF: 1500kr, reducerat: 1250kr

Sittplats långsida, Bajen: 4000kr, reducerat: 3350kr
Sittplats långsida, DIF: 3600kr, reducerat: 2200kr
Citera
2019-01-25, 11:58
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Hammarby har sålt (förnyat) nästan 10 000 säsongskort så här långt.
Siktar på att slå förra årets 14 852 och nå taket som är satt vid 16 000 i år.

Eftersom ni ändå har mycket publik (säljer mycket lösbiljetter) är väl inte många sålda årskort en fördel för er? Även om det givetvis kan bidra till hajp.
Citera
2019-01-25, 12:16
  #7
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Eftersom ni ändå har mycket publik (säljer mycket lösbiljetter) är väl inte många sålda årskort en fördel för er? Även om det givetvis kan bidra till hajp.

Du har rätt. Ingen fördel alls. Låt säga att man kommer upp i 16k sålda säsongsbiljetter t.ex. En match bestämmer sig plötsligt hälften med säsongsbiljett för att stanna hemma. Då är det 8000 stolar som gapar tomma som man inte har någon möjlighet att fylla upp.
Citera
2019-01-27, 11:01
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Eftersom ni ändå har mycket publik (säljer mycket lösbiljetter) är väl inte många sålda årskort en fördel för er? Även om det givetvis kan bidra till hajp.
Ekonomiskt är det fördelaktigt att säkra den intäkten tidigt för att kunna agera i transferfönstret och ha bättre koll på vilken budget man kan ha osv.
__________________
Senast redigerad av Tiddlywank 2019-01-27 kl. 11:07.
Citera
2019-01-27, 18:56
  #9
Medlem
snurresnigels avatar
7 000 hade vi sålt i fredags så vi ligger bra till för att inte tappa mot förra året eller kanske öka lite tydligen. Och det är väl ändå det man får ha som mål efter vår trista säsong efter sommaren och om man summerar 2018.

Är väl kanske mer anmärkningsvärt att aik sålt 6 500 sist jag hörde, men det beror ju på hur det brukar se ut vid denna tidpunkt. Det är ju olika från klubb till klubb hur tidigt man startar, när förlängningsperioden tar slut o.s.v. Det är ju två månader kvar så.
__________________
Senast redigerad av snurresnigel 2019-01-27 kl. 19:07.
Citera
2019-01-27, 22:15
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Snott från twitter. Intressant jämförelse mellan säsongskortspriser.

Klack kortsida, Bajen: 2100kr, reducerat: 1350kr
Klack kortsida, DIF: 1500kr, reducerat: 1250kr

Sittplats långsida, Bajen: 4000kr, reducerat: 3350kr
Sittplats långsida, DIF: 3600kr, reducerat: 2200kr

AIK:s priser:
Klack: 1700 kr
Sittplats långsida: 4600-4800 kr (eller ja, tekniskt sett 4600 kr - 189100 kr hehe)
Sittplats kortsida: 2000 kr (familj) alt. 2700 kr (norra övre)
Kanter: 3000-3500 kr

Tycker alla tre lag har ganska rimliga nivåer.
Citera
2019-01-28, 07:33
  #11
Medlem
kostymnisses avatar
Beträffande årskortsförsäljningen är det helt knäpptyst från vår sida. Det borde rimligen innebära att vi inte sålt så mycket och att siffran bara hade gett negativ respons om man gick ut med den.

Våra priser (vuxen)

Långsida centralt: 3950kr
Långsida: 3650
Långsida yttre/kortsida: 2700
Klack: 1700-1904
Stå: 1200

Sedan finns det flera "koncept-läktare" men det är en annan femma.
Citera
2019-01-28, 15:38
  #12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Eftersom ni ändå har mycket publik (säljer mycket lösbiljetter) är väl inte många sålda årskort en fördel för er? Även om det givetvis kan bidra till hajp.

Varken fördel eller nackdel.
Men det är intressant utifrån att man får puls på intresset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in