2019-06-03, 18:23
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkaim
Matijas mord var väl alla rena blodbad som pågick i timmar, sen vet jag inte om Malin skulle följa med en Matija som alltid var rejält full och flöddrad när han mördade. Då hon skulle märkt efter någon sekund hur rejält påverkad han var oavsett om hon var lite full själv. Bältet är också för litet för honom.

Sen finns det något som talar för att han brukade vara i Göteborg eller skulle ha den lokalkännedom som mördaren haft i o m flyktvägen?

Att förövaren hade lokalkännedom kan vi inte veta något om. Likaså vet vi inte om Matija Sovdat var i Göteborg vid den aktuelle tidpunkten. Mordet Matija Sovdat utförde på Henry Karlsson pågick inte i flera timmar utan det påminner starkt om mordet på Malin enligt mig. Matija Sovdat var inte han smal som en pinne. Hur lång var livremmen?
Senast redigerad av BeachBob 2019-06-03 kl. 18:29.
Citera
2019-10-09, 21:24
Medlem
zoomlanders avatar
gw tror mördaren bor i närheten utav Östra. är det helt otänkbart att han bodde i Kortedala i närheten av nymånegatan och slängde hennes ID där påväg hem.

Går det spårvagn Olskroken_ Kortedala?

känns som det bodde fler pundare/trash i Kortedala då som nu
Citera
2019-10-10, 08:36
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoomlander
gw tror mördaren bor i närheten utav Östra. är det helt otänkbart att han bodde i Kortedala i närheten av nymånegatan och slängde hennes ID där påväg hem.

Går det spårvagn Olskroken_ Kortedala?

känns som det bodde fler pundare/trash i Kortedala då som nu

Klart att det finns en möjlighet att GM bodde omkring Nymåne.
Kan för den sakens skull likaväl vara så att GM har gått/cyklat etc från mordplatsen och istället stigit PÅ spårvagnen på Nymåne....
Absolut går vagnen från Olskroken till Nymåne 🙂
Citera
2019-10-10, 20:12
Medlem
zoomlanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Klart att det finns en möjlighet att GM bodde omkring Nymåne.
Kan för den sakens skull likaväl vara så att GM har gått/cyklat etc från mordplatsen och istället stigit PÅ spårvagnen på Nymåne....
Absolut går vagnen från Olskroken till Nymåne 🙂

sant. med tanke på hur saker från BOs plånbok spreds och slutade spridas vid danska vägen i Kärralund, finns endel som talar för Gw att GM kan bo i kärralund. eller som du säger .

Är det klarlagt vilken väg mördaren tog ut ifrån kyrkogården?
ut emot Kålltorpsghatan/ Kyrkåsgatan ? eller genat mot Kärralundsgatan?
Citera
2019-10-15, 01:15
Medlem
VickeHallons avatar
Troligtvis har han tagit sig lilla Kärralundsgatan och sedan höger Kärralundsgatan och sedan ner till Danska Vägen. Där hitta man något vid hållplatsen.
Citera
2019-10-24, 19:39
Medlem
zoomlanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VickeHallon
Troligtvis har han tagit sig lilla Kärralundsgatan och sedan höger Kärralundsgatan och sedan ner till Danska Vägen. Där hitta man något vid hållplatsen.

Troligtvis? du vet inte med säkerhet alltså?

enligt GW slutar spåren en bit in på danska vägen.
Citera
2019-10-28, 23:13
Medlem
VickeHallons avatar
Citat:
Troligtvis? du vet inte med säkerhet alltså?

enligt GW slutar spåren en bit in på danska vägen.

Är det någon som vet med säkerhet?
Citera
2019-10-29, 08:38
Medlem
zoomlanders avatar
utredarna vet kanske.

Med tanke på att GM satte sig på en bänk en bit ner borde han rört sig mot utgången där mot kålltorpsgatan sedan kyrkåsgatan och Kärralundsgatan där fynd hittades. Jag vet inte om några fynd hittades på Kyrkåsgatan? Han kan ju genat till Kärralundsgatan men då måste han röra sig tillbaka emot kroppen/brottsplatsen igen visst det är möljigt.

Jag tror de gick in på Kyrkogården i närheten av brottsplatsen dvs Blekeslänten gick han då ut samma väg?
Citera
2019-10-29, 17:55
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
utredarna vet kanske.

Med tanke på att GM satte sig på en bänk en bit ner borde han rört sig mot utgången där mot kålltorpsgatan sedan kyrkåsgatan och Kärralundsgatan där fynd hittades. Jag vet inte om några fynd hittades på Kyrkåsgatan? Han kan ju genat till Kärralundsgatan men då måste han röra sig tillbaka emot kroppen/brottsplatsen igen visst det är möljigt.

Jag tror de gick in på Kyrkogården i närheten av brottsplatsen dvs Blekeslänten gick han då ut samma väg?
I vanlig ordning får vi som medborgare i konungariket Sverige även i detta specifika fall nog var nöjda om utredarna har kommit fram till att den okände gärningsmannen sannolikt befann sig i nära anslutning till brottsplatsen vid tiden för dådet.
Citera
2019-11-01, 16:23
Medlem
Polisen har sagt att man haft en misstänkt.

Citat:
Polisen har ingen misstänkt i fallet.

– Det har varit en misstänkt men den misstanken är avskriven sedan länge, säger Anders Eriksson.

I alla fall jag är väldigt nyfiken på vem det kan vara.
Citera
2019-11-03, 06:23
Medlem
Någon som vet när herr Magnusson (Salenkvist) var på förhör första gången i detta?
Citera
2019-11-20, 08:49
Medlem
Namnet på den personen som "betedde sig misstänkt dagen efter mordet på kyrkogården"? Hur man kan vara misstänkt bara genom att titta på polisen genom avspärrningarna vet jag inte men det var vad GW sade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in