Citat:
Ursprungligen postat av
bloodnose
Det kan tyckas så. GW misstänkliggjorde i en artikel ett vittne, som stod ovanför mordplatsen på Nobelgatan. Enligt uppgifter från förr, så skulle detta vittnet ha skrikit, så att mördaren förstod, att det fanns folk i närheten. Han kan ha blivit skrämd och glömt bältet.
Fast enligt GW "ett sorgesamt vittne, han kunde väl ha skrikit så han fick stopp på det, men det gjorde han inte"...så tydligen skrek inte vittnet alls...och mördaren kan ju inte ha blivit skrämd, eftersom han tog sig tid att gå igenom Malins saker efter han mördat henne.
Citat:
Det finns andra alternativ. Mordet begicks om jag minns rätt vid 01.30-tiden och kroppen hittades inte förrän kl. 13 dagen efter. Det finns ju möjligheten att mördaren kommit tillbaka senare på natten och ifrån Nobelgatan kastat bältet, troligen passande till annan person, rakt ner på mordplatsen. Tydligen passade bältet till en person med samma smala midja, som flickor har.
Låg alltså mordplatsen precis innanför kyrkogårdsmuren mot Nobelgatan? Undrar hur långt det är till närmaste utgång därifrån och undrar hur långt det är till utgången vid Redbergsplatsen.
Konstigt om dom inte hittat DNA på bältet!
Citat:
Att mördaren inte gick rakt hem och lade sig att sova, förstår man ju eftersom det skulle ha hittats foton från plånboken på kyrkogården vid utgången mot Härlanda, på Kärralundsgatan, intill en bänk på Prästgårdsängen och Danska vägen och vidare ner på Danska Vägen mot Redbergsplatsen.
Han verkar inte ha blivit skrämd direkt. Konstigt beteende, om man inte är seriemördare vill säga.
Citat:
Ursprungligen postat av
bloodnose
Till Trapizo. Jag menade, att skillnaden mellan att gå in på kyrkogården från Nobelplatsen till mordplatsen och gå in från Redbergsplatsen till mordplatsen rör sig bara om minuter.
Hur många minuter ungefär? Skiljer det 1 min eller 20 min, det har stor betydelse.