2009-03-15, 05:14
Medlem
Illdåd!

På 70-talet snackades det länge om att T***Y varit inblandad i en av två våldtäkter som utfördes samma dag av några som tillhörde denna släkt. Den ena våldtäkten utfördes mot en liten flicka och den andra mot en gammal tant!

Jag vet inte om nåt av detta var sant men det kanske är nån annan känner till! En hel del i den släkten ställde ju till ganska mycket sorgliga saker under denna tidsepok! De sparkade ihjäl Gunnilses målvakt Keckis och knivbladen glimmade ganska i meningslösa våldsaktioner!

Jag hade personligen inga problem med de flesta av dem men vid ett tillfälle var det en snubbe, tror han hade ett emaljöga och hade förlorat en fot som var på gränsen till att ställa till det! Det var mitt första möte med flockdjur eftersom de andra broderligt ställde upp för honom fast de visste att han gjorde helt fel och var ute på hal is!

Citat:
Ursprungligen postat av Labolinas Lina
Hade AE alibi eller något annan som avskrev honom som misstänkt? Jag såg ett avsnitt på efterlyst där Leif GW förklarade likheten och det verkligen kändes som samma gärningsman. Skulle tydligen t.ex saknas fotografiet av offret i plånboken, i båda fallen.
Senast redigerad av DixiePrick 2009-03-15 kl. 05:15. Anledning: Stavfel!
Citera
2009-03-15, 07:03
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labolinas Lina
Hade AE alibi eller något annan som avskrev honom som misstänkt? Jag såg ett avsnitt på efterlyst där Leif GW förklarade likheten och det verkligen kändes som samma gärningsman. Skulle tydligen t.ex saknas fotografiet av offret i plånboken, i båda fallen.

Det var väl Pernillamordet i Avesta och Malin-mordet i Göteborg som han såg likheter mellan? Tror inte Helena Anderssons försvinnande var särskilt inblandat i det resonemanget.

Alibi kan man knappast kräva efter fjorton år. Har för mig han avskrevs genom DNA-analys.
Citera
2009-03-15, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det var väl Pernillamordet i Avesta och Malin-mordet i Göteborg som han såg likheter mellan? Tror inte Helena Anderssons försvinnande var särskilt inblandat i det resonemanget.

Alibi kan man knappast kräva efter fjorton år. Har för mig han avskrevs genom DNA-analys.

T***Y är mig veterligen inte avskriven från mordet på Malin i kyrkogården. Något DNA från mördaren finns heller inte bevarat tyvärr. TM är bunden till området i tid och rum, dock kan de inte binda honom till själva mordet. Det skulle behövas ett erkännande.
Citera
2009-03-15, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det var väl Pernillamordet i Avesta och Malin-mordet i Göteborg som han såg likheter mellan?
Nej, Leif GW Perssons teori syftade till mordet på Pernilla Hellgren och Malin Olsson. Nu sprack ju den ganska rejält sedan det stod klart att mordet på Pernilla i Falun 2000 utfördes av Anders Eklund.
Citera
2009-03-15, 10:59
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blooddust
Nej, Leif GW Perssons teori syftade till mordet på Pernilla Hellgren och Malin Olsson. Nu sprack ju den ganska rejält sedan det stod klart att mordet på Pernilla i Falun 2000 utfördes av Anders Eklund.

Pernillamordet i Avesta har väl klarats upp till 95 %, man tror det är den galne hockeyspelaren som dessutom var bekant med Pernilla sen skoltiden, dock kan man inte binda honom vilket också verkar vara fallet med Malinmördaren.
Citera
2009-03-15, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Pernillamordet i Avesta har väl klarats upp till 95 %, man tror det är den galne hockeyspelaren som dessutom var bekant med Pernilla sen skoltiden, dock kan man inte binda honom vilket också verkar vara fallet med Malinmördaren.
Jepp, så tror utredarna i båda fallen och så tror ock undertecknad. Det är många många fall där utredarna vet vem som har gjort det men det ej går att bevisa i en svensk "sätt-ribban-så-högt-som-möjligt-domstol".
Citera
2009-03-15, 16:08
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattvandraren
T***Y är mig veterligen inte avskriven från mordet på Malin i kyrkogården. Något DNA från mördaren finns heller inte bevarat tyvärr. TM är bunden till området i tid och rum, dock kan de inte binda honom till själva mordet. Det skulle behövas ett erkännande.

Mitt inlägg handlade om Anders Eklund.
Citera
2009-03-15, 16:10
Medlem
Troians avatar
Citat:

Förlåt, menade Pernilla-mordet i Falun. Inte hon vars lägenhet brann upp utan hon som blev mördad av Anders Eklund.
Citera
2009-03-18, 19:44
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod

Han torskade väl för en överfallsvåldäkt något år senare.
Citera
2009-03-18, 22:03
Bannlyst
Citat:

AE:s Pernillamord och Malin är mkt mkt lika : nakna -strypta - märkligt utlagda kläder - foto saknas på id kort ....
Citera
2009-03-19, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AelgenTheKung
AE:s Pernillamord och Malin är mkt mkt lika : nakna -strypta - märkligt utlagda kläder - foto saknas på id kort ....
Jag ser lika många likheter som olikheter.
Citera
2009-03-19, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AelgenTheKung
Du kan glömma AE, han har ingenting med mordet på Malin att göra. Det är redan utrett och avfärdat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in