2008-04-16, 14:41
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluetramp
Angående hur denna T***y Sahlen***st fd Magnusson ser ut, så finns det en bild på hans nära släktingar från Göteborg, då denna släkt diskuteras på en annan sida. www.ha-halden.no/artikkel.asp?Artid=119863
Oj, det var ett "snyggt gäng".
Att norrmännen släpper tillbaka dom innanför gränsen...
Citera
2008-04-16, 22:43
Medlem
Citat:
Angående hur denna T***y Sahlen***st fd Magnusson ser ut, så finns det en bild på hans nära släktingar från Göteborg, då denna släkt diskuteras på en annan sida. www.ha-halden.no/artikkel.asp?Artid=119863

Är det 100% att detta är den misstänktes släktingar eller är det bara ett resultat av en google sökning på +resande +magnusson +romani?
Citera
2008-04-16, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Oj, det var ett "snyggt gäng".
Att norrmännen släpper tillbaka dom innanför gränsen...

Problemet är att Vassbotten ligger i Sverige. Men bara 500 meter från Norge.
Citera
2008-04-16, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chefen1
Är det 100% att detta är den misstänktes släktingar eller är det bara ett resultat av en google sökning på +resande +magnusson +romani?

Det där är hans kusiner + en som är gift med E*a Magnusson. 100% säker.
Citera
2008-04-17, 00:50
Medlem
bluetramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chefen1

Herregud... Har du växt upp i Göteborg o bott i Lunden på den tiden de bodde där o sedan sett dem dyka upp i Hjällbo, Bergsjön, Frölunda mm så känner du nog till "Magnussonarna" eller Sahlenkvist som man tydligen titulerar sig numera...

Ta en sväng dagtid, när du är i Gbg förbi Olskrokstorget, som ligger nedanför Redbergsplatsen och checka vilka som antigen sitter/ligger på bänkarna vid spårvagnshållplatsen eller strax utanför Lilla Resturangen, så kan du själv säkert hälsa på T...Y bla.
Citera
2008-04-17, 21:49
Medlem
Citat:
Herregud... Har du växt upp i Göteborg o bott i Lunden på den tiden de bodde där o sedan sett dem dyka upp i Hjällbo, Bergsjön, Frölunda mm så känner du nog till "Magnussonarna" eller Sahlenkvist som man tydligen titulerar sig numera...

Ta en sväng dagtid, när du är i Gbg förbi Olskrokstorget, som ligger nedanför Redbergsplatsen och checka vilka som antigen sitter/ligger på bänkarna vid spårvagnshållplatsen eller strax utanför Lilla Resturangen, så kan du själv säkert hälsa på T...Y bla.

Är född och uppväxt i Partille men bor sedan 1980 i Ed. Ed där Malin bodde. Hon var en vän till mig och jag körde henne bla till tåget den dag hon åkte från Ed för sista gången.

Men jag får ta mig en tur och kolla in dom vid nästa besök på Sveriges framsida.
Citera
2008-04-18, 00:52
Medlem
Här är en bild på en till släkting till Tomm*.
http://www.meros.se/MPC/Servants.jpg
( Längst upp till höger )

http://www.eniro.se/query/what/wp/search_word/Salenkvist/geo_area/Askim/lang/
Citera
2008-04-18, 00:58
Medlem
Citat:

En liten detalj bara, de stavar utan h:et. Ett taget namn är det.
/AC
Citera
2008-04-18, 01:08
Medlem
Nä , nu har jag letat mig blodig efter en bild på vår käre Tomm*. Nån driftig FB:are får helt enkelt åka ned till Meros alt. Olskroken / Gamlestan och ta med kamera. Resekostnader och ev. logi är avdragsgillt i deklarationen
Citera
2008-04-18, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
Nä , nu har jag letat mig blodig efter en bild på vår käre Tomm*. Nån driftig FB:are får helt enkelt åka ned till Meros alt. Olskroken / Gamlestan och ta med kamera. Resekostnader och ev. logi är avdragsgillt i deklarationen

Ja jag har inte sett honom på ca 10 år nu så jag kanske borde ta en runda däråt och kolla läget? Jag har förresten några möten i de krokarna i maj så då om inte annat!
Citera
2008-10-18, 08:46
Bannlyst
Ingen som har mer info om mordet på Malin Olsson och tattaren?
Citera
2009-03-15, 03:26
Medlem
Labolinas Linas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rallabanga
Snubben, 42-åringen, som mördade Engla och Pernilla sägs ha bott eller vistats mycket i Göteborg vid tiden för detta mordet.

Han har också varit föremål för polisens utredning och har varit förhörd i fallet.
Kanske deta mord nu får sin upplösning.

Ett annat mord som också kanske får sin förklaring nu är mordet på Helen Andersson i Mariestad 1992.
http://www.expressen.se/nyheter/1.961149/mordad-och-forsvunnen
Moduset i det mordet samt i Engla-fallet är snarlika.

Hade AE alibi eller något annan som avskrev honom som misstänkt? Jag såg ett avsnitt på efterlyst där Leif GW förklarade likheten och det verkligen kändes som samma gärningsman. Skulle tydligen t.ex saknas fotografiet av offret i plånboken, i båda fallen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in