2017-01-26, 18:38
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decemberyttraren
Anders Eklund är rättmätigen också misstänkt för mordet. Mordet på Malin liknar Pernillamordet i Falun väldigt mycket.
NEJ, för femtielfte gången nej, eftersom Eklund har alibi för just detta mord
Citera
2017-01-26, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borato
Tror inte TJS som har gjort det mordet. Men jag har märkt att det är vissa personer som har nått agg till TJS. Säkert ett rötgg men man kan fan inte beskylla en person på det viset som en del gör här.
Polisen har haft nere TJS på förhör och inget som har pekat på att det skulle vara TJS.
Undrar varför det finns en del personer som vill lägga detta på TJS?

Tja..det är inte bara i det här fallet som folk VEEET vem som minsann är mördaren.....
Citera
2017-01-26, 22:56
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
NEJ, för femtielfte gången nej, eftersom Eklund har alibi för just detta mord
Håller med..Dels det, men överlag är det så uttjatat med AE. Det finns liksom massor av liknade potentiella GM, inte minst i Göteborg som borde vara mer naturligt att dra till med då. Han har mig veterligen inte heller begått brott i andra delar av landet utanför sin hemtrakter i östra Dalarna/Gästrikland. Naturligt nog gjorde han det på sin fritid, då han rimligen skötte sitt jobb som lastbilschaufför under alla dessa år utan diverse "utflykter".

Och sen det viktigaste..Man vet redan i princip vem som gjort detta, men det har inte kunnat föras i bevis. Men polisiärt uppklarat. Så mycket mer spännande än så är det inte. Men surt att det ska vara så svårt ibland att lagföra skyldiga.
Citera
2017-01-27, 21:54
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Håller med..Dels det, men överlag är det så uttjatat med AE. Det finns liksom massor av liknade potentiella GM, inte minst i Göteborg som borde vara mer naturligt att dra till med då. Han har mig veterligen inte heller begått brott i andra delar av landet utanför sin hemtrakter i östra Dalarna/Gästrikland. Naturligt nog gjorde han det på sin fritid, då han rimligen skötte sitt jobb som lastbilschaufför under alla dessa år utan diverse "utflykter".

Och sen det viktigaste..Man vet redan i princip vem som gjort detta, men det har inte kunnat föras i bevis. Men polisiärt uppklarat. Så mycket mer spännande än så är det inte. Men surt att det ska vara så svårt ibland att lagföra skyldiga.
Äntligen ett vettigt inlägg , tack.

Jag kan tillägga angående Eklund att han är utredd angående detta mord och han har alibi i form av lastbilskörning i Tyskland vid tidpunkten för mordet. Så nu hoppas jag vi slipper fler AE-tips här, jävligt tröttsamt faktiskt.
Citera
2017-01-27, 22:11
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -TheRiddle-
Äntligen ett vettigt inlägg , tack.

Jag kan tillägga angående Eklund att han är utredd angående detta mord och han har alibi i form av lastbilskörning i Tyskland vid tidpunkten för mordet. Så nu hoppas jag vi slipper fler AE-tips här, jävligt tröttsamt faktiskt.
Jo. Inte bara med detta..Efter det där med Engla när han blev "känd" så började många inte minst här på Flashback helt plötsligt föreslå honom i varenda gammalt fall om en yngre kvinna som hade mördats eller försvunnit var det än hade skett i landet och under alla omständigheter. Bara för att han hade mördat EN kvinna innan så innebär inte det att han ligger bakom varenda kvinnomord i Sverige innan.
Citera
2017-03-02, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Skulle hon ha blivit upplockad av killen med den turkosa caddilacken menar du??
Inte vet jag, tror ingenting. Men en turkos bil ,amerikanare, stod vid Jänvägsstationen en dag , när Malin med kompisar också var där..
Citera
2017-03-02, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Inte vet jag, tror ingenting. Men en turkos bil ,amerikanare, stod vid Jänvägsstationen en dag , när Malin med kompisar också var där..

Är det Malins kompisar som såg det? Glodde föraren och verkade skum? Misstänks det att den föraren raggade upp Malin på vägen??
Citera
2017-03-02, 22:29
Medlem
-TheRiddle-s avatar
Det finns vittnesmål för att hon gick hela vägen upp till Danska vägen precis utanför kyrkogården. Så att hon skulle ha hoppat in i nån bil tror inte jag på.
Citera
2017-03-04, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Är det Malins kompisar som såg det? Glodde föraren och verkade skum? Misstänks det att den föraren raggade upp Malin på vägen??
Tre frågor till de som vet..
Inne på Järnvägstationen den helgen stod Malin och tjejer. En kortväxt svarthårig , lite muskulös kille med långt hår och liknande bälte som det som fanns på Kyrkogården. Han hade en liten brun hund i koppel.
Citera
2017-03-04, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1900-talet
Tre frågor till de som vet..
Inne på Järnvägstationen den helgen stod Malin och tjejer. En kortväxt svarthårig , lite muskulös kille med långt hår och liknande bälte som det som fanns på Kyrkogården. Han hade en liten brun hund i koppel.

Skulle den här turkosbilkillen med hunden verkligen ha skuggat Malin och henne sällskap genom hela stan sen, för att slutligen slå till när hon sprang ifrån dom?? Märkligt värre om det varit så, eftersom chansen borde ha varit obefintlig att hon överhuvudtaget skulle skiljas från dom och gå där ifrån mitt i natten!

Något som jag undrar över...hur i hela friden kom hon på idén att gå åt fel håll för att komma hem? Fick polisen tag i den/dom hon frågat efter vägen och som visade henne åt helt fel håll, vet du det?? För bussen/tåget till stället hon och kompisen bodde på, där dom skulle passa hundarna, ligger väl åt andra hållet mot dit hon gick, om jag förstår rätt! Men när det gäller bältet är det väl inte alls säkert att det tillhör mördaren, så mycket skräp som ligger överallt inne i städerna, kyrkogårdarna osv, det kan ha funnits där innan, eller har polisen bevis för att det inte var så, kan man undra!

Apropå killen och hunden med den turkosa bilen, undrar om polisen intresserat sig för detta och tyckt den detaljen är intressant för utredningen?
Citera
2017-07-07, 00:07
Medlem
crescendos avatar
Ni famlar i blindo.
Citera
2017-07-08, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crescendo
Ni famlar i blindo.

Vet du något?