2008-04-15, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
Det finns de inom polisen som har samma uppfattning som jag, sen vad en person säger till GP och hur journalisten vinklar det ja, det rår inte jag för. Men det finns MYCKET som pekar på nämde T****y, t.o.m. erkännanden som han har gjort för närståenden.

Jag kan bara bekräfta att T erkänt för närstående. Om han sedan gjorde det för att "imponera" på likasinnade så är han ju mer korkad än lovligt!

Det skulle ju vara skönt OM det vore Anders Eklund som vore skyldig så brottet kan klaras upp! Men det tror jag inte på! Detta fall går nog i graven "olöst?"
Citera
2008-04-15, 14:39
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
Det finns de inom polisen som har samma uppfattning som jag, sen vad en person säger till GP och hur journalisten vinklar det ja, det rår inte jag för. Men det finns MYCKET som pekar på nämde T****y, t.o.m. erkännanden som han har gjort för närståenden.

Den som mördade Malin måste vara lika som person som AE, eftersom Malinmordet är så fruktansvärt likt Pernillamordet i Falun!

Sådana mord är extremt ovanliga. Att vi då har två mord och två olika gärningsmän med exakt samma modus operandi, gör det hela helt galet osannolikt.

Men har vi tur så kan AE kopplas till detta mord, jag tänker bl a på det bälte som hittades, det borde kanske finnas gamla foton av AE där han har detta bälte på sig.
Citera
2008-04-15, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cobber Kain
Den som mördade Malin måste vara lika som person som AE, eftersom Malinmordet är så fruktansvärt likt Pernillamordet i Falun!

Sådana mord är extremt ovanliga. Att vi då har två mord och två olika gärningsmän med exakt samma modus operandi, gör det hela helt galet osannolikt.

Men har vi tur så kan AE kopplas till detta mord, jag tänker bl a på det bälte som hittades, det borde kanske finnas gamla foton av AE där han har detta bälte på sig.

Om du hade haft möjlighet [som jag haft] att träffa T i verkliga livet så hade du kunnat notera att han & Anders Eklund är väldigt lika både i utseende och kroppsform! Kanske stöps de i samma form?
Citera
2008-04-15, 15:23
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tureture
Om du hade haft möjlighet [som jag haft] att träffa T i verkliga livet så hade du kunnat notera att han & Anders Eklund är väldigt lika både i utseende och kroppsform! Kanske stöps de i samma form?

Än viktigare: personlighet osv då? Har T tidigare våldtäktsdomar mot sig??
Citera
2008-04-15, 15:52
Medlem
Citat:
Än viktigare: personlighet osv då? Har T tidigare våldtäktsdomar mot sig??

Jag kan inte svara med säkerhet på din fråga, så jag passar på den! [Jag "tror" att han har det?]
Däremot så vet jag att han har ett digert register som gett honom otaliga vändor in o ut på våra anstalter. Ofta på klass 1 & isolering. Och det för att HAN skulle skyddas från de andra intagna! Och det vet vi ju varför det brukar vara så?
Citera
2008-04-15, 15:57
Medlem
W-c.Scenarios avatar
Citat:
Det skall tydligen ha varit ett 80 centimeter långt nitbälte,
låter mer som ett skärp som passar en ungdom eller kvinna.

Källa: http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=174131
Citera
2008-04-15, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W-c.Scenario
Det skall tydligen ha varit ett 80 centimeter långt nitbälte,
låter mer som ett skärp som passar en ungdom eller kvinna.

Källa: http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=174131

Med hänvisning till det jag skrivit innan angående T som gärningsman så är det honom polisen refererar till här i den text du länkar till! Och det kanske även ger Cobber Kain lite mer svar än vad jag tordes ge?

Citat" En av dem som förhörts ordentligt är en göteborgare, född 1962. Han betraktas som en yrkesförbrytare och är dömd för nästan allt - utom att ha dödat någon annan människa.
42-åringen har åkt in i och ut ur fängelse. Han bor för närvarande i ett missbrukarkollektiv i en av stans förorter.
- Det finns en koppling i tid och rum. Mannen befann sig i det aktuella området när Malin Olsson överfölls. Han ertappades då med att försöka stjäla en cykel, berättar Sven Alhbin.
42-åringen är inte den som erkänner något, och hittills har inte polisen lyckats spräcka hans alibi för den natten.
- Det är inte det att mordet utförts på ett proffsigt sätt. Nej, det handlar sannolikt om ett oplanerat angrepp, där mördaren haft tur. Slumpen har spelat honom i händerna.
Alhbin avslutar med förtröstan:
- Jag tror svaret på Malingåtan ligger gömt i det material vi redan samlat in. Vi skall bara hitta det.
"
Citera
2008-04-15, 16:09
Medlem
Raouls avatar
Bor han fortfarande på Meros?
Då kan väl någon (annan) driftig FB:are åka ner dit med en kamera och fråga, så vi får ett svar en gång för alla.
Citera
2008-04-15, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Bor han fortfarande på Meros?
Då kan väl någon (annan) driftig FB:are åka ner dit med en kamera och fråga, så vi får ett svar en gång för alla.

Det sista jag hört är att han bor kvar där, men är ganska "nergången!"
Citera
2008-04-15, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tureture

Vad har ni för signalement på denna T? Kroppsform som påminner om Eklund vet vi. Har han samma frisyr, halvflint, är han blond med en liten mustach, och hängande underläpp? När jag läste tidigare i tråden så fick jag intryck att han är en resande, tattare osv. Min bild av en tattare är mörkhårig, halvfet och mustach. Eller kallas han bara tattare för att han bor i husvagn?
Citera
2008-04-16, 10:26
Medlem
W-c.Scenarios avatar
Någon som vet vad för slags bil som ska ha setts vansinnesköra ifrån kyrkogården där Malin hittades?
Källa: http://www.gp.se/content/1/c6/36/64/58/0831oupplostamord.pdf
Citera
2008-04-16, 14:36
Medlem
bluetramps avatar
Angående hur denna T***y Sahlen***st fd Magnusson ser ut, så finns det en bild på hans nära släktingar från Göteborg, då denna släkt diskuteras på en annan sida. www.ha-halden.no/artikkel.asp?Artid=119863
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in