Citat:
Ursprungligen postat av
Huopa
Då borde hon hittats död nära grinden in på kyrkogården. Jag har svårt att se henne följa med någon hon möter därinne.
Min gissning är att hon inte uppmärksammade att det är en kyrkogård. GM kanske lade fram det mindre läskigt, typ "då är snabbaste vägen genom parken här, kom så visar jag dig". När hon insåg att det var en kyrkogård kändes det fånigt att säga att det kändes obehagligt och hon fortsatte följa med honom. Kanske erbjöd han henne en cigg och så hamnade de på gravkanten (tänker vi in en cykel, kan den ju förklara varför de stannar, inte helt lätt att styra en cykel och röka samtidigt åtminstone inte om man har en baktanke med att få det att verka svårt). Sedan går det åt pipsvängen.
Signalementet ovanför låter ju som en man i... minst 50-årsåldern? I programmet sägs åldern vara 20-35. Gissar att Polisen reviderade sin uppfattning om signalementets korrekthet.
Citat:
Ursprungligen postat av
bloodnose
...Hur och av vilken anledning Malin troligen frivilligt går in på kyrkogården, kan man bara gissa sig till. Att hon skulle gått in för att göra ett behov, kan vara en möjlighet, men då hade hon kanske bara gått in 30-40 m i mörkret och satt sig bakom en buske. Avståndet där hon mördades är ju väldigt långt in. Det rör sig om många hundra meter.
Hon kan ju ha blivit jagad längre in.
Citat:
Ursprungligen postat av
Joe Blow
Som jag redan skrivit så håller jag det som väldigt osannolikt att hon skulle tro att hon hade nära hem.
Hon kan förstås ha letat efter någon buss till Härryda..och att hon gick bort sig så långt är ett mysterium. Det måste ha funnits någon att fråga i närheten av bensinstationen åt vilket håll hon skulle gå.
Citat:
Visst kan man bli akut kissnödig men det var ju inte mer än en halvtimme sedan hon var vid macken där hon kunde kissat. Skulle jag behövt ha kissat längs vägen skulle jag passat på i parken vid St. Pauli-kyrkan, d.v.s. alldeles vid Mintensgatan. Det är relativt nära bostadshus och folk inte alltför långt iväg samtidigt som det finns buskar som skyler. Jävligt sunkigt men definitivt bättre än att irra in på en okänd kolsvart kyrkogård.
Om hon nu blev akut nödig just utanför kyrkogårdsmurarna vid Nobelvägen, dit hon råkat gå vilse, och det fanns en ingång just där, så skulle det inte vara konstigt om hon tog chansen. Just innanför kyrkogårdsentrén kan det ha funnits någon som jagade henne inåt. Vid macken hade hon annat att tänka på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Huopa
Jo. Nu tycks han ju fått släppa tanken på Anders Eklund, då behöver man hitta en ungefär lika knepig potentiell/faktisk flergångsmördare till. Man förstår ju hur frestande det är att hoppas på AE istället. Det sägs att GM inte är någon förstagångsförbrytare och då avses nog inte smärre förseelser utan t ex överfallsvåldtäkter/misshandel/ofredande av det allvarligare slaget eller till och med tidigare mord. Undrar om det finns idéer (i professorns huvud om inte annat) om vilka detta skulle kunna vara. Och vad har GM sysslat med sedan 1994? Nä, jag har lätt att förstå att man velat få in AE i det som hände på Östra Kyrkogården, då hade det blivit mer solklart.
Fast det genomvidriga Anders Eklund gjorde är det inte alla mördare i fängelserna som skulle kunna med att göra. Får man tag på en typ som han så är det inte konstigt om man tror det finns mer otäckheter som inte kommit fram i ljuset.