Citat:
Ursprungligen postat av Chefen1
Har också funderat på detta med fingeravtryck. Malin hade en lapp i sin plånbok med mitt telefonnummer på. Denna lapp var avriven från en telefonräkning som jag hade. Den lappen hittades bland hennes andra saker som mördaren slängt omkring sig. Minns dock inte var. Eftersom jag och Malin umgicks innan hon mördades så var det då naturligt att dom förhörde mig och alla andra av hennes vänner. Polisen frågade mig vem mer än jag och Malin som hade hållit i min telefonräkning. Vi kom in på fingeravtryck osv. Mina hade dom redan och dom fanns givetvis på lappen. Dom sa inte rakt ut att det fanns fingeravtryck på lappen. Men självklart kan man inte länsa en plånbok på mängder av blanka fotografier utan att lämna fingeravtryck.
Men jag har en teori. Det så kallade vittnet som sett alltihop är Sahlenqvist. Han mördar henne. Kommer hem till sambon och vill lätta sitt hjärta. Drar en historia om att han sett ett mord. Polisen förhör honom osv. Någonstans har jag läst eller fått berättat för mig att Sahlenqvist har blivit dömd för att ha stulit en cykel i närheten av mordplatsen samma natt. (nån mer som vet detta?) Kanske polisen inte har bevis till mer än cykelstölden och sätter dit honom för det bara för att kunna göra nåt.
Jag vet så mycket mer om detta fall men jag kan inte berätta allt eftersom det är sådant som polisen har berättat för Malins mamma och hon sen har berättat för mig. Det är inte meningen att mördaren ska kunna läsa vad polisen vet osv på flashback. Dock kan jag dementera GW:s ord om att utredningen las ner efter sommaren. Dom jobbar allt på det ibland. Förhoppningsvis kanske dom jobbar än mer nu när GW har tagit upp det.
Men du borde ju veta om ngn mer hållit i din teleräkning?
Den är la inget man lägger fram till folk hursomhelst.
Skönt att höra att de fortfarande tar tag i fallet, så det
inte bara läggs till arkiven.