2011-08-05, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.other.side
Och jag kan dementera att Jeff Tommy Salenkvist (Magnusson) skulle vara vittnet som såg hela mordet, däremot är han en av de tre som GW nämner som tänkbara GM. För övrigt vet jag att han ofta fanns runt omkring i området Olskroken/Lunden vid tiden för mordet, han hade också anknytning till Kortedala och Bergsjön, både släkt och bekanta där uppe på 90-talet.

För de som inte sett GW´s program:
http://svtplay.se/v/2493727/sommarmord/del_5_av_6__kyrkogardsmordet
det e lätt o hänga ut folk hit o dit
fult o hävda att det är han med namn o allt!!
sen e det osmart o leda in folk på en person du vet tänka brett grejen..
Senast redigerad av compcam 2011-08-05 kl. 17:22.
Citera
2011-08-05, 17:22
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av compcam
det e lätt o hänga ut folk hit o dit
fult o hävda att det är han med namn o allt
Hängt ut och hängt ut, allt jag skrivit är fakta och redan känt i tråden och hos de som är insatta. Han var den som är knuten till området iom cykelstölden, han satt som misstänkt och han har enligt uppgift erkänt mordet för bekanta även om han nekar inför polisen.
Har inte skrivit att han är mördaren men han är ganska misstänkt, tycker du inte det ?
Citera
2011-08-05, 17:26
Medlem
Citat:
Hängt ut och hängt ut, allt jag skrivit är fakta och redan känt i tråden och hos de som är insatta. Han var den som är knuten till området iom cykelstölden, han satt som misstänkt och han har enligt uppgift erkänt mordet för bekanta även om han nekar inför polisen.
Har inte skrivit att han är mördaren men han är ganska misstänkt, tycker du inte det ?
de kan ju va han men det verkar otroligt att inte han sitter för det då
du ska veta att dom är ofta några stycken när dom är ute kanske va nån polare till honom
Citera
2011-08-05, 17:31
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
de kan ju va han men det verkar otroligt att inte han sitter för det då
du ska veta att dom är ofta några stycken när dom är ute kanske va nån polare till honom
Jovisst kan det ha varit någon annan. Jag tror iofs att GM, vem det nu var, agerade ensam. Vidhåller dock att TS är en av kandidaterna.

Och att man inte har löst mordet beror helt enkelt på att tillräckligt starka bevis saknas, tyvärr.
Citera
2011-08-05, 17:36
Medlem
Citat:
Jovisst kan det ha varit någon annan. Jag tror iofs att GM, vem det nu var, agerade ensam. Vidhåller dock att TS är en av kandidaterna.

Och att man inte har löst mordet beror helt enkelt på att tillräckligt starka bevis saknas, tyvärr.
mycket tragiskt är det för familjen
måste ju kännas för dom som släppte av henne med
Citera
2011-08-05, 18:03
Medlem
Det var som sagt en del konstigheter i programmet.

Främst reagerade jag på varför den hjälpsamme personen visade Malin till Redbergsplatsen om hon ville ta en nattbuss till Härryda. I så fall hade det enda riktiga varit att ta sig in mot stan. Fast hon kan ju ha frågat efter en taxistation också, då blir det mer naturligt. Det låg en där uppe.

Sedan verkar det finnas två ingångar till kyrkogården ganska nära varandra. Hur kan man veta att hon gick in vid den södra och inte den närmaste, vid Redbergsplatsen?

Tolkar också GWs mumlande som att Eklunds alibi inte är granskat helt och hållet.
Senast redigerad av En debattör 2011-08-05 kl. 18:05.
Citera
2011-08-05, 18:54
Avslutad
Finns det några bilder från brottsplatsen eller offret?

Är det ngn som har fup en på detta fall?
Citera
2011-08-05, 23:40
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-The-Ripper
Finns det några bilder från brottsplatsen eller offret?

Är det ngn som har fup en på detta fall?

Ang. FUP så sammanställs det enbart då åtal skall väckas. Tills dess finns det bara icke-offentligt förundersökningsmaterial.

Minns kvällstidningarnas foton från brottsplatsen. Särskilt en bild där kroppen bärs bort på bår (naturligtvis täckt), en mycket märklig bild då platsen var en kyrkogård, surrealistiskt.
Citera
2011-08-06, 00:50
Medlem
ingen som har tänkt på att det kan va en tjej som har gjort det i pundar kretsar????
min tanke det saknas en jeans jacka!!! bältet som hittades passa en tjej, hon var avklädd men inte våldtagen
min tanke går även åt korten svårt o tro att en kille går igenom kort för kort o slänger dom lite varstans känns lite girl över det...
en kille borde ju tömma allt i en hög. för o gå igenom den på pengar
det kanske va en man ock en kvinna
om hon nu stack från sina vänner upprörd ock ensam o stötte på ett pundar par som lura upp henne dit för att råna henne som gick över styr....
Citera
2011-08-06, 00:51
Medlem
Citat:
ingen som har tänkt på att det kan va en tjej som har gjort det i pundar kretsar????
min tanke det saknas en jeans jacka!!! bältet som hittades passa en tjej, hon var avklädd men inte våldtagen
min tanke går även åt korten svårt o tro att en kille går igenom kort för kort o slänger dom lite varstans känns lite girl över det...
en kille borde ju tömma allt i en hög. för o gå igenom den på pengar
det kanske va en man ock en kvinna
om hon nu stack från sina vänner upprörd ock ensam o stötte på ett pundar par som lura upp henne dit för att råna henne som gick över styr....
nån som vet hur hög muren e???
Citera
2011-08-06, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chefen1
Har också funderat på detta med fingeravtryck. Malin hade en lapp i sin plånbok med mitt telefonnummer på. Denna lapp var avriven från en telefonräkning som jag hade. Den lappen hittades bland hennes andra saker som mördaren slängt omkring sig. Minns dock inte var. Eftersom jag och Malin umgicks innan hon mördades så var det då naturligt att dom förhörde mig och alla andra av hennes vänner. Polisen frågade mig vem mer än jag och Malin som hade hållit i min telefonräkning. Vi kom in på fingeravtryck osv. Mina hade dom redan och dom fanns givetvis på lappen. Dom sa inte rakt ut att det fanns fingeravtryck på lappen. Men självklart kan man inte länsa en plånbok på mängder av blanka fotografier utan att lämna fingeravtryck.

Men jag har en teori. Det så kallade vittnet som sett alltihop är Sahlenqvist. Han mördar henne. Kommer hem till sambon och vill lätta sitt hjärta. Drar en historia om att han sett ett mord. Polisen förhör honom osv. Någonstans har jag läst eller fått berättat för mig att Sahlenqvist har blivit dömd för att ha stulit en cykel i närheten av mordplatsen samma natt. (nån mer som vet detta?) Kanske polisen inte har bevis till mer än cykelstölden och sätter dit honom för det bara för att kunna göra nåt.

Jag vet så mycket mer om detta fall men jag kan inte berätta allt eftersom det är sådant som polisen har berättat för Malins mamma och hon sen har berättat för mig. Det är inte meningen att mördaren ska kunna läsa vad polisen vet osv på flashback. Dock kan jag dementera GW:s ord om att utredningen las ner efter sommaren. Dom jobbar allt på det ibland. Förhoppningsvis kanske dom jobbar än mer nu när GW har tagit upp det.

Men du borde ju veta om ngn mer hållit i din teleräkning?
Den är la inget man lägger fram till folk hursomhelst.

Skönt att höra att de fortfarande tar tag i fallet, så det
inte bara läggs till arkiven.
Citera
2011-08-06, 11:44
Medlem
allegragellers avatar
Citat:

Ingen dum idé alls, faktiskt. Undrar om GW och polisen läser trådarna på Flashback för spaningsuppslag? Eller är det önsketänkande?
Senast redigerad av allegrageller 2011-08-06 kl. 11:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in