2011-08-03, 13:43
Medlem
En annan mycket konstig sak som var min första tanke när jag läste GT idag. Kan det här okända vittnet faktiskt vara mördaren. Han åker hem till sambon och säger att han sett allt. Vem fan är så korkad så att man står helt tyst och tittar på när någon blir mördad?
Dock skulle man kunna tänka sig att han är mördaren och vill liksom lätta sitt hjärta men berättar en halvsanning.

Nån mer som får den känslan?

http://gt.expressen.se/nyheter/1.2516707/gw-det-fanns-ett-vittne-till-mordet
Citera
2011-08-03, 15:30
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnson88
Polisen kritiserar GW.

Inte för att jag vet något om mordet som man inte kunnat läsa sig till i media eller på Flashback, men tills vidare får jag nog ställa mig på polisens sida - varför förutsätter Leif GW att alla mord kan klaras upp? Så fort ett mord förblir ouppklarat så är det polisen som gjort fel, enligt honom. Jag vägrar köpa det resonemanget.
Citera
2011-08-03, 21:30
Bannlyst
Kan det ha varit någon somalier? Deras specialitet är ju sådana här tjejer
Citera
2011-08-03, 21:36
Medlem
Tuesdays avatar
Det klär inte GW att sura vidare om en eventuell koppling till Falumordet. Eklund var enligt honom i Tyskland, då har han väl alibi för GBG-mordet?
Citera
2011-08-03, 21:45
Bannlyst
Eklund kanske inte ligger bakom brottet, men det finns flera likheter mellan Falumordet och Malinmordet.
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Det klär inte GW att sura vidare om en eventuell koppling till Falumordet. Eklund var enligt honom i Tyskland, då har han väl alibi för GBG-mordet?
Citera
2011-08-03, 21:48
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Å ena sidan så nämnde ju inte GW att det skulle vara Eklund. Enligt alla uppgifter så skall det ju vara Tommy Magnusson. För den som orkar så har jag för mej han var med i dokumentären om Meros Camping i Göteborg. Tommy är den som stod och hamrade vid ett skruvstäd och uppmanade alla kriminella att slå tillbaka mot polisen. Dokumentären är väl ca 10 år gammal, kommer ej ihåg om det var SVT eller TV4 som gjorde den.
Citera
2011-08-03, 21:56
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chefen1
En annan mycket konstig sak som var min första tanke när jag läste GT idag. Kan det här okända vittnet faktiskt vara mördaren. Han åker hem till sambon och säger att han sett allt. Vem fan är så korkad så att man står helt tyst och tittar på när någon blir mördad?
Dock skulle man kunna tänka sig att han är mördaren och vill liksom lätta sitt hjärta men berättar en halvsanning.

Nån mer som får den känslan?

http://gt.expressen.se/nyheter/1.2516707/gw-det-fanns-ett-vittne-till-mordet

Precis min tanke med. Skulle vara intressant och veta vem detta är.
Citera
2011-08-03, 23:08
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HordeZla
Eklund kanske inte ligger bakom brottet, men det finns flera likheter mellan Falumordet och Malinmordet.

När båda morden ännu var olösta, möjligt. Har för övrigt kritiserat GWs hypotes i Falutråden, efter att ha läst den förundersökningen. Ett exempel:

https://www.flashback.org/sp12069952
Citera
2011-08-04, 00:12
Medlem
allegragellers avatar
Ser programmet nu och hör LGW berätta om de utspridda bilderna och id-handlingen från Malins plånbok, måste väl finnas massor av fingeravtryck på dem?????
Citera
2011-08-04, 00:42
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Det klär inte GW att sura vidare om en eventuell koppling till Falumordet.

Du missuppfattade jämförelsen. Vad jag kan höra så drar han blott en parallell till Pernilla Hellgren-mordet, eftersom det finns vissa likheter (inga överdrivna direkt). På samma sätt som han drog likheter till hedersmordet på Pela, Fadime och Abbas när han tröskade igenom det misstänkta hedersmordet i Eskilstuna 1986. Bör inte uteslutande tolkas som att han tror gärningsmannen är samma i båda fallen.

Hoppas det klarnar för dig nu.
Citera
2011-08-04, 00:55
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quoter
Du missuppfattade jämförelsen. Vad jag kan höra så drar han blott en parallell till Pernilla Hellgren-mordet, eftersom det finns vissa likheter (inga överdrivna direkt). På samma sätt som han drog likheter till hedersmordet på Pela, Fadime och Abbas när han tröskade igenom det misstänkta hedersmordet i Eskilstuna 1986. Bör inte uteslutande tolkas som att han tror gärningsmannen är samma i båda fallen.

Hoppas det klarnar för dig nu.

Reagerade på att han envisas med att ens nämna det, efter 'facit' med Falumordet.
Citera
2011-08-04, 01:09
Medlem
Synd att de inte tog upp mer om det där vittnet i programmet. Någon skrev "okända vittnet" i tråden, okänd för allmänheten ja, eftersom sambon ringde polisen dagen efter.
Vad såg han, hur nära var han? Känns ju som en mycket bra vittne. Men det var ju iofs kolsvart ute, men det brukar ju finnas en hel del lyktor på kyrkogårdar.

Jag var bara 12 år när detta hände, men det är ett av de fallen genom tiderna som har etsat sig fast hos mig. Hoppas verkligen detta går att komma vidare med, för Malins anhörigas skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in