2011-08-08, 18:46
Medlem
Har nu läst igenom hela tråden. Precis som flera av er, har detta fallet berört även mig mycket.
Tycker också att GW´s analys i Sommarmord lämnade en hel del frågetecken i luften. Exempelvis fingeravtryck på fotografierna samt varför man överhuvudtaget går åt det hållet om man skalll till Härryda. Taxi tror jag inte på, 16åringar brukar varken ha ekonomi eller vana till att åka taxiresor varken nu eller 1994.
Citat:
Ursprungligen postat av Hyazint
...och den där Tommy Magnusson Salenkvist....är han verkligen en typ som skulle kunna göra ett sånt här multividrigt brott????? Det här är ju inte vilket småbrott som helst...det är ett så in i helvitte urjävligt brott!!!!!!!!!!!!!!!
Ja, enligt denna tråden samt den Göteborska allmänbildningen om släkten M är det inte helt långsökt så att säga, men användaren Compcam verkar inte hålla med riktigt... Dock skall det sägas att det gick ungefär lika många rykten under senare delen av 90-talet ang TM som GM som det gjorde om Vlad som GM i detta fallet. Men rykten är rykten.
Citera
2011-08-09, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarnebring
Har nu läst igenom hela tråden. Precis som flera av er, har detta fallet berört även mig mycket.
Tycker också att GW´s analys i Sommarmord lämnade en hel del frågetecken i luften. Exempelvis fingeravtryck på fotografierna samt varför man överhuvudtaget går åt det hållet om man skalll till Härryda. Taxi tror jag inte på, 16åringar brukar varken ha ekonomi eller vana till att åka taxiresor varken nu eller 1994.

Ja, enligt denna tråden samt den Göteborska allmänbildningen om släkten M är det inte helt långsökt så att säga, men användaren Compcam verkar inte hålla med riktigt... Dock skall det sägas att det gick ungefär lika många rykten under senare delen av 90-talet ang TM som GM som det gjorde om Vlad som GM i detta fallet. Men rykten är rykten.

...men är det inte extra konstigt det där med Nymånegatan....där en ANNAN KYRKOGÅRD ligger?!
Jag tycker att uthystandet av Malins tillhörigheter verkar som en ritual också. "Snälle-Bengt"...var inte han i Göteborg??
Citera
2011-08-10, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyazint
...men är det inte extra konstigt det där med Nymånegatan....där en ANNAN KYRKOGÅRD ligger?!
Jag tycker att uthystandet av Malins tillhörigheter verkar som en ritual också. "Snälle-Bengt"...var inte han i Göteborg??
Så det ligger en annan kyrkogård vid Nymånegatan i Kortedala där andra tillhörigheter hittades? Märkligt!
Visste inte att det låg en kyrkogård där också...
Att placera en halvnaken död kvinna på en kyrkogårdsmur (överhuvudtaget att GM lyfter upp offret på muren) kan också verka som något rituellt i mina ögon. Pundigt eller satanistiskt? Eller bara tokigt?
Citera
2011-08-10, 18:36
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Så det ligger en annan kyrkogård vid Nymånegatan i Kortedala där andra tillhörigheter hittades? Märkligt!
Visste inte att det låg en kyrkogård där också...
Att placera en halvnaken död kvinna på en kyrkogårdsmur (överhuvudtaget att GM lyfter upp offret på muren) kan också verka som något rituellt i mina ögon. Pundigt eller satanistiskt? Eller bara tokigt?
Det är Kvibergs kyrkogård. Den är mycket stor; börjar vid Gamlestaden och
sträcker sig ända upp till Kortedala och även mot Alelyckan till.
Citera
2011-08-10, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Det är Kvibergs kyrkogård. Den är mycket stor; börjar vid Gamlestaden och
sträcker sig ända upp till Kortedala och även mot Alelyckan till.
Jaja, kviberg ja. Den börjar väl strax nedanför bellevue och sträcker sig icke mot Alelyckan? Kan ha fel i geografin här, men så jäkla stor är den väl inte känns det som...
Citera
2011-08-10, 19:59
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Jaja, kviberg ja. Den börjar väl strax nedanför bellevue och sträcker sig icke mot Alelyckan? Kan ha fel i geografin här, men så jäkla stor är den väl inte känns det som...
Kanske är det lite OT, men i alla fall, den kyrkogården sträcker ut sig
en hel del. En entré finns vid Gamlestadsvallen i Gamlestan och en annan vid
Nymånegatan i Kortedala. Dessutom har den under åren utvidgats åt Alelyckan till.

OM man bor i Kortedala (GM?) och vill promenera hem från city när vagnarna
slutat gå är vägen över Kvibergs kyrkogård den naturliga vägen.
Citera
2011-08-10, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Nu har jag inte läst den här tråden men jag tänkte på kläderna.Jackan hon hade på sig var det hennes egen,eller hade hon lånat den?tänkte att då det var det enda klädesplagg som inte återfanns att storleken passade gm,eller någon nära gm.
Jag har för mig att hon hade lånat jackan av någon. Dock var den i hennes storlek.
Citera
2011-08-11, 14:17
Medlem
tryffs avatar
Det finns inte 2 ingångar till kyrkogården utan 5 eller 6.
Det finns en liten ingång högre upp på nobelgatan där malin kan ha tvingats in av gärningsmannen.
Nobelgatan är dessutom den natuliga vägen att gå om hon skulle till 5:ans vändhållplats. I synnerhet om man är rädd för kyrkogårdar och är en 16-årig ensam tjej.

Du som skriver att du sett skärpet, det var inte kring nymånegatan?
Citera
2011-08-11, 15:58
Medlem
bluetramps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryff
Det finns en liten ingång högre upp på nobelgatan där malin kan ha tvingats in av gärningsmannen.
Nobelgatan är dessutom den natuliga vägen att gå om hon skulle till 5:ans vändhållplats. I synnerhet om man är rädd för kyrkogårdar och är en 16-årig ensam tjej.

Håller med dig ! Troligtvis har hon tänkt gå Nobelgatan upp, sedan Blekeslänten, Lilla-Kärralundsgatan och ner Kärralundsgatan till 5:ans vändhållplats. Ingången du talar om ligger inte långt från brottsplatsen.
Citera
2011-08-11, 18:39
Medlem
itwasfrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryff

Ja, högre upp på Nobelgatan kan man gå in på kyrkogården. Det är en möjlig väg att ta. Och lite intressant om de tog den för då kanske de har gått närmare det vittnet som såg händelsen.

Vad finns att hämta vid 5'ans vändplats?
Här är nattrafiken i Göteborg som den såg ut år 2004. Dvs 10 år fel
http://img7.imageshack.us/img7/7610/nattbuss040816.jpg
Men jag kan lova att år 1994 fanns inte fler nattspårvagnar i trafik.
Citera
2011-08-11, 22:11
Medlem
Det verkar som om kartan stämmer i stort sett med hur det såg ut 1994.
Alltså fanns det inget att hämta i Torp. Det bästa hade varit att ta en buss eller spårvagn från Redbergsplatsen för att komma in till stan och en hållplats där man kunde ta en Härrydabuss.

Eftersom hon inte hittade alls i Göteborg gick hon väl på de råd hon fick av folk hon frågade. I så fall träffade hon flera som inte hade koll alls.

Efter att ha tittat på kartan ser det väl mer rimligt ut att hon gick Nobelgatan, kanske i sällskap med någon, istället för att gå in på kyrkogården.

Man tycker att polisen verkligen borde ha hittat fingeravtryck på det som kastades bort rån plånboken. Eller finns det en förhärdad typ som slipat sina fingertoppar?
Citera
2011-08-12, 02:17
Medlem
rosakatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En debattör
Det verkar som om kartan stämmer i stort sett med hur det såg ut 1994.
Alltså fanns det inget att hämta i Torp. Det bästa hade varit att ta en buss eller spårvagn från Redbergsplatsen för att komma in till stan och en hållplats där man kunde ta en Härrydabuss.

Eftersom hon inte hittade alls i Göteborg gick hon väl på de råd hon fick av folk hon frågade. I så fall träffade hon flera som inte hade koll alls.

Efter att ha tittat på kartan ser det väl mer rimligt ut att hon gick Nobelgatan, kanske i sällskap med någon, istället för att gå in på kyrkogården.

Man tycker att polisen verkligen borde ha hittat fingeravtryck på det som kastades bort rån plånboken. Eller finns det en förhärdad typ som slipat sina fingertoppar?

Jag hade tagit 5an till korsvägen från torp om jag var lokaliserad på redbergspl. Alltså gått vägen genom kyrkogården. Jag gick på kyrkogården för 2 år sen och var på väg hem, då jag råkar överrumplade pundare som reagerar hastigt och nervöst med att säga att det var bra svamp att plocka där han stod. När jag senare såg avsnittet var det exakt där Malin blev mördad. Kanske ingen big sak, men det var en tjackis som spanade in stället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in