2008-02-29, 00:28
Medlem
Jag undrar om det finns DNA spår bevarat? Många mord har ju kunnat lösas på senare år med hjälp av detta fantastiska hjälpmedel. År 1994 var ju DNA tekniken i sitt begynnelsestadium men finns det material bevarat som man kan utvinna DNA ur så är ju chanserna goda att man kan få träff och hitta en mördare.
Citera
2008-02-29, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edmond
Jag undrar om det finns DNA spår bevarat? Många mord har ju kunnat lösas på senare år med hjälp av detta fantastiska hjälpmedel. År 1994 var ju DNA tekniken i sitt begynnelsestadium men finns det material bevarat som man kan utvinna DNA ur så är ju chanserna goda att man kan få träff och hitta en mördare.
Nope, inget DNA på mördaren finns dessvärre, annars hade man ju bundit Tomm* S. vid brottet för länge sen....
Citera
2008-03-05, 17:21
Medlem
Opel Kapitäns avatar
Jag har ett vagt minne av att Malinmordet var uppe i Efterlyst under hösten/vintern. IO programmet släpptes en hel del märklig info som inte hörts tidigare, gärningsmannen hade behållit någon trofe (?) eller nåt liknande plus att han gått igenom hennes väska stående 15 meter från kroppen. Lite osäker på detta då det var ett tag sedan programet gick.

Det märkliga var att man nu öppet kopplade ihop Malinmordet med ett mord i Dalarna (Mora?) där en 30+ tjej ströps vid en cykelväg. Det fanns en rad märkliga detaljer som gjorde att man med stor sannolikhet kunde koppla ihop morden. Även här hade väskan gåtts igenom vid en gatlykta ett kort stycke från kroppen. (irrationellt pundarbeteende?).

Jag är som sagt osäker på detaljerna men någon kanske har koll på vilket Efterlystprogram det var.

edit: står om detta i http://www.flashback.org/showthread.php?t=513565&page=30
inlägg 352...Pernilla i Falun var det visst...
Senast redigerad av Opel Kapitän 2008-03-05 kl. 17:24.
Citera
2008-03-05, 17:29
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opel Kapitän
Jag har ett vagt minne av att Malinmordet var uppe i Efterlyst under hösten/vintern. IO programmet släpptes en hel del märklig info som inte hörts tidigare, gärningsmannen hade behållit någon trofe (?) eller nåt liknande plus att han gått igenom hennes väska stående 15 meter från kroppen. Lite osäker på detta då det var ett tag sedan programet gick.

Det märkliga var att man nu öppet kopplade ihop Malinmordet med ett mord i Dalarna (Mora?) där en 30+ tjej ströps vid en cykelväg. Det fanns en rad märkliga detaljer som gjorde att man med stor sannolikhet kunde koppla ihop morden. Även här hade väskan gåtts igenom vid en gatlykta ett kort stycke från kroppen. (irrationellt pundarbeteende?).

Jag är som sagt osäker på detaljerna men någon kanske har koll på vilket Efterlystprogram det var.

edit: står om detta i http://www.flashback.org/showthread.php?t=513565&page=30
inlägg 352...Pernilla i Falun var det visst...

Inte nog med det, tydligen ska en person som varit aktuell i utredning om mordet på Malin även varit bosatt i närheten av Falun vid tiden då Pernilla mördades. Dock ska tydligen inte hans DNA stämma med det DNA som polisen funnit på Pernilla. Allt enligt Leif Gw Persson! Han tror inte heller att det DNA-spår som man funnit på Pernilla kommer från hennes mördare.
Citera
2008-03-07, 16:56
Medlem
Opel Kapitäns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobber Kain
Inte nog med det, tydligen ska en person som varit aktuell i utredning om mordet på Malin även varit bosatt i närheten av Falun vid tiden då Pernilla mördades. Dock ska tydligen inte hans DNA stämma med det DNA som polisen funnit på Pernilla. Allt enligt Leif Gw Persson! Han tror inte heller att det DNA-spår som man funnit på Pernilla kommer från hennes mördare.

Hur tydlig var utpekningen i Efterlyst egentligen? Jag minns inte att man sade att det fanns en person som bott i Falun / Göteborg vid tillfällena då flickorna dog. Detta kanske var i ett annat sammanhang?
Citera
2008-03-07, 17:23
Medlem
Cobber Kains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opel Kapitän
Hur tydlig var utpekningen i Efterlyst egentligen? Jag minns inte att man sade att det fanns en person som bott i Falun / Göteborg vid tillfällena då flickorna dog. Detta kanske var i ett annat sammanhang?

http://norrkoping.expressen.se/nyheter/1.992805/de-har-tva-fallen-bor-betraktas-parallellt

"Leif GW Persson: De här fallen tror jag på, det är ovanliga fall. Det finns sexuella motiv men är inga fullbordade våldtäkter. Fallen är påtagligt lika. Jag vill att man betraktar dem parallellt, men det tycks jag vara rätt ensam om.
Man hade en misstänkt i Malinfallet i Göteborg. Han bytt vistelseort och hamnade utanför Falun och var där när Pernillamordet inträffade. Då tänkte jag ”helvete såna tillfälligheter tror jag inte på”. Men i Pernillamordet hänger man upp allt på DNA, och det stämmer inte på honom.
Det är ett tveksamt DNA tycker jag,
det finns
alternativa förklaringar till hur det hamnat på Pernilla. Kopplar man ihop dem hittar man personsamband. Typen av DNA vill jag inte gå in på, men det är inte så enkelt som blod eller sperma."
Citera
2008-03-08, 00:33
Bannlyst
Ja här en till som bodde precis vid mordplatsen på Malin O. Någon häruppe skrev att det var ett tillhåll för pundare. Glöm det, det här ligger längs upp mot
Nobelgatan. Och den trafikeras ordentligt, precis bredvid ligger en öppning så folk kan promenera genom hela Östa till Härlanda hållplats, gått där hundratals gånger, knappt sett något speciellt.

Detta måste vara ett ögonbliksverk, oxå släpat in henne i buskarna. mkt nära nobelgatan. såg den tekniska undersökningen.
Den jag hade tippat på bodde tvärs över kyrogården, stockholmsgatan och dömd flertal ggr för våldtäkt och ett fall mord i samband med det.

Är det den liraren som namngavs högre upp så är det inte konstigt. han har gjort sådana saker förr.

Men som sagt var döm inte hela släkten för det, förresten är dom ursprunget uppväxta i lunden bl.a dom här tomtarna bodde lite här och där.

Hur som haver ett klantigt brott och ett klantigt skött utredning.
Citera
2008-03-08, 18:40
Medlem
Opel Kapitäns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobber Kain
Man hade en misstänkt i Malinfallet i Göteborg. Han bytt vistelseort och hamnade utanför Falun och var där när Pernillamordet inträffade.

Det var ju raka rör...
Tack!
Citera
2008-03-08, 19:39
Medlem
Dreamons avatar
det var ju en massapundare som sprang omkring på den kyrkogården nattetid.
Citera
2008-03-10, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamon
det var ju en massapundare som sprang omkring på den kyrkogården nattetid.

Äh inte vid den tidpunkten. Det var en del satanister som yrade där, sen hade skyddet några bostäder på Stockholmsgatan. viloplatsen. några haschare och någon amfetamist, men inte fan var dom på kyrkogården, den är stor. kände hela bunten. kan inte svara på hur det vart senare. då kanske det kom till fler, vem vet? Olskroken har alltid varit ett fylleställe i första hand. bodde själv en gång i tiden i gamla olskroken innan dom brände ner skiten. bondegatan......
Citera
2008-03-10, 18:19
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
Nope, inget DNA på mördaren finns dessvärre, annars hade man ju bundit Tomm* S. vid brottet för länge sen....

Ingen som har en bild på den jävla ziegenar knarkaren???
Mördare som honom ska ha samma straff!!!Ingen jävla nåd!!!
Citera
2008-03-10, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HATE_ETERNAL
Ingen som har en bild på den jävla ziegenar knarkaren???
Mördare som honom ska ha samma straff!!!Ingen jävla nåd!!!

Har du ingen polare som jobbar på en anstalt? Eftersom T***Y suttit på de flesta anstalter så finns väl foto på honom där. När T***y satt på "Tidaholm" (96/97?) så erkände han mordet för en annan intagen där. Båda satt på "isol" eftersom iaf T***Y blivit ihjälslagen om han vistats ute bland de andra! De visste nämligen också........
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in